Gå til innhold

**IKM uke 6** (ny 1.feb)

Anbefalte innlegg

Lillefie: jeg har ikm i morgen og har like sterke eltester som deg men negative g.tester! Aner ikke hva som skjer, men etter det jeg leser er de fleste med positive eltester så nært ikm gravide:)

Det om du skal dra på fest er jo litt opp til deg:) om du er gravid så er jo ikke barnet koblet til deg enda så å ta de siste glassene med vin før 9 mnd uten er kanskje ikke helt grusomt når du ikke engang vet om du er gravid:) men kanskje du kan ta det litt med ro?:)

Fortsetter under...

Lillefie: Hva med å kjøpe alkofritt, og evt helle det over i noe anna, og så si at det er alkohol??

Men som skrevet over her, jeg tror ikke det er elt krise, siden ungen ikke er koblet til deg, men skulle du være gravid og så miste, er det lett å skylde på det glasset med vin....

Leah: wow, spennende! Ja jeg vet! Har lest meg ihjel på dette jeg også, er derfor jeg blir så frustrert. Sjansen er der, men oppi hodet mitt er jeg fast bestemt på negativt utsalg denne pp og. Vi får bare vente og se. Når har du planer om å svi av g-test da? :)

Gutt2010: el-testene kan slå ut på hCG fordi LH og hCG har nesten helt lik molekylsammensetning eller hva det er, slik at en el-test kan oppdage en graviditet før g-testen. Skal lete opp info til deg.. *surfe litt*

Eggløsningstester påviser LH (luteiniserende hormon) som er et hormon knyttet til eggløsning. Graviditetstester påviser hCG (humant chorion gonadotropin) som er et hormon knyttet til graviditet. LH og hCG er nesten identiske på molekylnivå, eneste forskjellen er at hCG har en betakjede i tillegg. For å bruke en enkel sammenligning; LH og hCG er som identiske tvillinger, bortsett fra at hCG har på seg en rar hatt.

Eggløsningstester sjekker urinen for den delen av molekylstrukturen som LH og hCG har felles ("ansiktet på tvillingene"), og vil derfor slå positivt ut uansett hvilken en av "tvillingene" LH / hCG den finner.

Graviditetstester sjekker urinen for den delen av molekylstrukturen som er unik for hCG – betakjeden, altså den "rare hatten". Graviditetstester slår derfor positivt ut kun når de finner hCG ("den rare hatten").

Sitat fra pernille.info.

Det er betakjeden som er nøkkelen her, og at den vises på et senere tidspunkt på en g-test, enn resten av molekylene viser på el-tester.

Julestrømpa: ja, du sier noe der. Jeg hadde tenkt å bare kjøpe en flaske vin ute i utgangspunktet, som jeg kommer til å dele med kjæresten min. Tror neppe en evt. graviditet vil ta skade av det, men samtidig er det garantert noe psyken vil anklage som syndebukk dersom det evt. skulle gå galt. Jeg tror jeg prøver et glass vin, så får vi se hvordan det går. Gidder ikke å bli hysterisk heller :)

Ser på et diagram at LH nivået skal flate ut ganske drastisk rundt 8 dpo og fremover mot IKM. Noe det tydeligvis ikke har gjort hos meg og deg nå da Leah siden el-testene plukker opp et eller annet der:)

http://pernille.info/hormonkurve.htm

Aner ikke jeg altså. Blir sprø snart! Nå skal jeg dusje for første gang i dag. Har ligget i fosterstilling og hatt for mye ubehag til å ha giddet å vaske hus og dusje. Har motet meg opp i mange timer nå. Stikker og verker i magen og klør overalt.

Lillefie: tok en g.test på morgenurin i dag, men den var blendahvit:( forvirrende, men tenker å se om tanta kommer i mårra, og om eltestene fortsatt slår så sterkt ut:) om de gjør de så kjøper jeg en CB test for å se om den finner noe:)

Annonse

Nice :) Blir spennende å høre! <3

Den dusjen var mildt sagt helt ubeskrivelig deilig! AAAaaaahhh!! Helt glatt overalt og skumma opp håret to ganger i kokos shampoo og kjørte vaniljebalsam i det etterpå. Fjerna avskallet lakk på tærne og smurte inn beina i bodybutter. Såpa meg inn med såpestykke og det "skjærte" i hele meg idet jeg tok såpen over brystvortene. Aaauuuu, de er vonde!!

God morgen jenter:)

Minimikro håper du er bedre i dag, for spysjuke er noe herk.

LilleFie håper du får en bedre dag i dag.

Jeg våknet flere ganger i natt og følte meg småkvalm, men siden jeg jobber noe på en skole så har jeg vel plukket opp noe som går nå igjen:(

Dossa hvor lenge har du jobbet på skole?

Hei :) Sa var det bare en liten helg igjen før vår uke jenter :)

Her slår el tester fremdeles positivt ut, men har jo tidligere hatt litt problemer med pos el test sent i syklus, riktignok ikke så sent men.

Skal nå jobbe på Lørdag så helga går nok fort da. Håper alle får en fin dag og ei god helg så snakkes vi :)

Lillefie: Glemte å svare på dette med egen hest, hehe. Jeg har ikke egen, det har jeg ikke tid til, men er forrytter to ganger i uka.

Har eid egen hest, men med jobb, unger og gamilie ble det litt mye. Trives veldig godt med denne løsningen her da.

Endelig fredag! I dag kommer min mamma på besøk, og hun er jo Juniors favoritt menneske, hehe. Han vet ikke at hun kommer så dette blir nok en gledelig overraskelse. Hun skal overnatte til i morgen, og i morgen kveld kommer en gammel barndomsvenn av gubben og overnatter til søndag, så vips ble den helgen fullbooket, da kan jeg jo håpe at tiden flyr :)

her har junior fått vannkopper siden i går.. litt usikker på om jeg ser for meg att tida går fortere eller tregere pga det.. men håper det okuperer hjernen, så kverninga kan slutte, så helga går fort og så håper jeg såklart ingen TR kommer til uka!

Hei.

Jeg spydde "bare" 3 ganger i går kveld (siste gang i 1-tiden i natt)... nå føler jeg meg mye bedre, og er faktisk ganske så sulten... begynner vel å nærme seg 16 timer siden jeg sist spiste :(

Takk for omtanken :)

LilleFie, det var absolutt et dillemma... vanskelig det der.. man vil jo leve nogenlunde som før selv om man er prøver... ikke lett :( mulig jeg havner i samme dillemma her... skal i bursdag 2 dager etter IKM, og der får vi servert sprudlevann ved inngangen... hvis jeg fremdeles er usikker på om jeg er gravid, så tror jeg at jeg sniker meg til å helle det ut enten på do eller på kjøkkenet... orker ikke at kollegene mine skal få vite det så kjapt, ryktene sprer seg så kjapt på en kvinnedominert arbeidsplass..

Severine: håper du slipper unna! det er virkelig helt pyton med spysjuka... det kan jeg skrive under på !

Hei jenter :)

Det er fredag og helg *juhu*

En dag nærmere IKM *spent* men nå har jeg ikke lenger den gode magefølelsen :( *blæææ*

Leah og Lillefie snuppa mi <3 Synes kroppene deres må slutte å tulle slik at dere får en positiv test :)

Krysser alt jeg har for dere snupper ;)

Minimikro, åååå jeg føler med deg :( Spysjuken er virkelig noe dritt!! Håper du snart er på beina igjen. God bedring vennen :)

Julestrømpa, så koselig helg dere har foran dere :) Kose deg masse og jeg kan tenke meg at din lille gutt gleder seg til å få besøk *smiler* :) Kommer til å jube høyt :D

Severine, jeg har jobbet 6-7 år i skolen og stor trives i klasserommet. Klassen jeg har nå har jeg hatt siden de gikk i 1. klasse. Gøy å se hvordan de utvikler seg faglig og utseende messig :)

Håper du ikke blir noe dårlig, god bedring :)

Idag reiser mannen og jeg på hotell tur *juhu* :D :D

Annonse

God dag jenter :) Da er helgen her!

Julestrømpa: aha :) Ja, har tenkt på forrytter jeg og, men synes det er litt korka å betale for å gjøre noen en tjeneste. Det murrer voldsomt her og og brystene er elendig vonde, så tror kanskje jeg får mensen før tiden denne gang.

Minimikro: prøv å spis litt. Håper du kommer deg utover dagen :) Så koselig med ul-bilde. Kjente klumpen i halsen når jeg leste det selv jeg, tihi :)

Severine: tusen takk, men må skuffe og si at formen er værre :/ Håper det er en annen årsak til kvalmen din ;)

Lykke-liten: da er vi to. Har du lest om el-tester på spørsmålsgreiene på pernille.info? Jeg ble litt klokere av det :)

Gutt2010: får håpe tiden går fort. Kjenner godt til den kverningen i huet. Positive og negative tanker og feelinger som dukker opp om hverandre. I ene øyeblikket tror man kanskje at noe er på gang, men så skal det så lite til før at håpet går helt i dass igjen. Krysser fingre for oss alle! :D

Dossamiiii: en riktig god tur til deg og din kjære. Kos dere masse og nyt helgen! <3 <3 :D

Stor helgaklem til alle jentene i uke 6!

"Formen" er hakket værre i dag. Murrer fælt så lurer på om jeg får mensen før tiden altså. Puppene kan jeg ikke se på engang før de værker og jeg har periodevis halsbrann så får ikek i meg særlig mye mat heller. Huff :S Jaja, om jeg skulle begynne å blø før tiden så er det bare å brette opp ermene igjen! Ser lysere på en menstruasjon nå som jeg har pergo, enn før jeg hadde pergo :)

Prøver å vaske litt til helgen nå :)

Hei jenter :)

Vi har kommet oss på hotell rommet. Kjempe fint rom. Rart å bare være meg og mannen, ingen unger som løper rundt beina våre og roper :P

Minimikro, så koselig med UL bilde :)

Lillefie snuppa mi <3 nei og nei du skal ikke få noe tante besøk for det har jeg bestemt :) vil deg alt godt <3

Ser at bim har en ny mob versjon. Jeg får ikke sett innlegg som er skrevet så da husker jeg fint lite....haha..... Skylder på alderen jeg :P

Kose dere masse i helga jenter :) :) :)

Hei :) Lille fie- leste litt om det i sept da jeg hadde en kjemisk graviditet ja på pernilleinfo altså. vet at det er litt difuse undersøkelser ang positiv el test rundt ink, men jeg tror likevel du er gravid lille fie. Du minner meg om en god venninne om meg, hun hadde prøvd så lenge at de til slutt ble slik som du beskriver.

Nektet fullstendig på at hun kunne bli gravid, så alle andre symptomer enn graviditet så da hun til slutt var 3 uker over fikk jeg tvinget henne til en g test som selvsagt for alle oss andre rundt henne var positiv :)

Du har jo også masse symptomer, men kan jo hend jeg tar feil da. Kjipeste med disse symptomene er at de er så lik tanta sine symptomer :P

Her ble el test positiv i dag også, har jo opplevd begge tingene med det så vet ikke helt va jeg skal tro. Kanskje lurer bare kroppen meg siden jeg kanskje har litt mer lyst at det skal klaffe denne mnd siden det er blitt litt fokus på det de siste ukene pga venninna mi :)

Men jeg har aldri tidligere hatt 2 dager på rad med smil(bortsett fra den kjemiske) så kanskje, den som lever får se :)

Ha en fin kveld jenter :)

Lilllefie: Jeg er helt enig med deg, det er helt fjernt å betale for å ri andre sine hester. Og jeg ville aldri betalt for det. Jeg betaler ikke, da hun som eier hesten er sjeleglad for at jeg vil ri, hun selv kjører kun. Så dette er en perfekt løsning for oss :)

Hmmm.... Fant G-testene gubben har gjemt.... Skal jeg la de ligge eller fyre av en test i morgen? Hmm... Ja, jeg er svak...

Så søt du er Lykke-liten :-) Jeg føler meg bare tåpelig egentlig, men sånn er det når man har null trua og i tillegg har fått høre fra gyn at jeg feiler noe, sant. Jeg drikker vin nå. Fant ut at det er ett år til bestevenninna harr bursdag igjen så jeg gir blanke i den lille prosentandelen med sjangs for at jeg er på tjukka nå. Den høye prosentandelen for at jeg IKKE er gravid er naturligvis mye mer trolig, så derfor får det bare briste eller bære. Er helt ødelagt i magen og føler meg helt mongo der nede, men det kan jeg ikke ta hensyn til nå i kveld. Blir ingen fyll, men et pas glass. Kjæresten min skal drikke brus for han kjører. Har ikke vært på do på mange dager og magen er som en ballong, så tror det blir hjemreise før det stenger for å si det sånn :)

Ha en fin kveld sniilsnuppa! (hvis det er mye skrivefeil er det fordi jeg skriver med mobil og skriften er knøttliten)

Herlig ordning Julestrømpa, er sånn det skal være :-) Foret måtte de ha betalt uansett, men er ikke like lett å få i avlastning og hjelp med hesten. Det tar jo flere timer hver gang med møkking, utstyr som skal på og av, selve ridningen, og stell av hesten. Husker noen sa de brukte 4 timer i stallen hver dag, hesteeier. Er helt umulig å få til det når man er en småbarnsfamilie med jobb i tillegg, med mindre man bor på gård selv og har hesten oppstallet der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...