Gå til innhold

hvordan kan jeg finne ut om jeg har betalingsanmerkning??

Anbefalte innlegg

Skrevet

hadde en regning som gikk til inkasse. jeg betalte den. men etter ejg fikk brev fra inkasso selskapet så har jeg ikke fått godkjent betalingsutsettelse eller noe lån.

skjønner ikke dette. har intekt nå, har ikke mye lån.

hvordan kan jeg finne ut om jeg har betalingsanmerkining??

Fortsetter under...

Skrevet

Du skal ikke ha fått betalingsanmerkning om du bare fikk inkassovarsel, det kan du kun få dersom inkassoselskapet tar rettslige skritt (sender saken til forliksrådet), og en betalingsanmerkning skal slettes så snart du har gjort opp for deg.

Men høres rart ut at du ikke får lån eller betalingsutsettelse om alt ellers er i orden, så er sikkert lurt å sjekke om noe er registrert på deg. Da må du kontakte et av selskapene som driver med kredittopplysning, de plikter å gi deg den informasjonen på forespørsel (mulig at det koster noe, vet ikke). Ellers så skal du jo få en kopi av kredittsjekken når slike tas (blant annet når du søker om lån), her vil denne informasjonen komme frem.

Skrevet

En smule rart viss du ikke vet om du har betalingsanmerkning eller ikke vil jeg si...

Viss du kun har hatt en ting som har gått til inkasso, og denne ble betalt med en gang, så skal du i alle fall ikke ha fått noen betalingsanmerkning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...