Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 1. februar 2012 #1 Skrevet 1. februar 2012 Hvor mye og hva spiser de i løpet av en dag? Hvor ligger de i utviklingen (krabbe,sitte ol) Hvor mye sover de på dagen og når legger de seg for kvelden?
strikkemor til 2... Skrevet 1. februar 2012 #2 Skrevet 1. februar 2012 hei! min lille er 7.mnd i dag:) han er en gutt med matvett!!! ikke så "kjukk", men veldig glad i mat. han spiser ca fast slik: tidlig morgen 05-06: 150ml mme. (denne skal jeg prøve å kutte ut nå, for jeg er så lei av at han våkner på dette tidspungtet.) ca. 08.00: en skål med grøt og vann. ca. 11-12: 200ml mme, frukt. ca. 15.00: 150ml mme + litt middag. ca. 18.00: full porsjon med grøt og vann. de siste to dagene har han begynt å spise brødskive, da han absolutt skal ha det samme som broren, og blir illsint hvis han ser at han får skive og han ikke får selv. så da sitter han med brød i hånda og spiser selv! han har ikke vært glad i middag til nå (middagsglass), men idag lagde jeg hjemmelagede fiskekaker, og det gled fort ned! hs sier fortsatt at han bør få tilbud om mye melk så derfor får han det, men jeg vet ikke helt når vi bør trappe ned på d, noen tips? ang. utvikling, så har han begynt å åle litt mer bare de siste to dagene. mest bakover og til siden, men det ser ut som han begynner å skjønne det litt nå. han sitter ikke ennå! dagsovinga har vi ikke noen faste rutiner på! han sover alltid i 8.30 tiden når vi kjører storebror til barnehagen. men det varierer alt fra 30min til 3timer. (3 timer har bare skjedd 2 ganger.) han sover stort sett 3 dupper i løpet av en dag, og de varer stort sett bare 30min hver. han legges alltid rundt kl 19.00, og våkner desverre alltid rundt kl. 05.00. da er det veldig sjelden at han sovner igjen!
min<3 Skrevet 1. februar 2012 #3 Skrevet 1. februar 2012 Min ble 8mnd i dag,men jeg kan jo kanskje svare allikevel? Når det gjelder mat så spiser han: Ca 100 ml mme når han våkner. En porsjon grøt morgen og kveld, 2/3 middagsglass til lunch,eller noen biter brød og en fruktmos (vi har akkurat startet med brød) da gir jeg mme i tillegg. Blander 150ml,men drikker aldri så mye. 2/3 middagsglass til middag. Får vann til hvert måltid. Han får mme før han legger seg og da drikker han ca 120-150 ml. Våkner 1-2 ganger om natta,da drikker han ca 160 ml første gangen...andre gangen teller noen ganger som tidlig morgen,så da får han grøt som første måltid når vi står opp. Han har aldri vært glad i å drikke melk,så jeg er nå overlykkelig over at han spiser mat. Endelig har han begynt å få litt antydning til babyvalker:) Han hadde KISS da han var mindre som nå er behandlet,derfor tok det lang tid før han ville ligge på magen. Men etter jul skjedde det et kjempe hopp g han snur seg nå masse frem og tilbake og ligger mye på magen. Roterer rundt sin egen akse og rygger. Sitter ikke i det hele tatt,men det jobber vi ikke med heller. Liker å stå i fanget,hopper og danser da:) Sover ca 3 dupper om dagen,frem til nå har han sovet på min 45 min pr gang,men de siste dagene har han faktisk klinket til og sovet 1,5 t. I strekk. Så i dag har han faktisk sovet 4t tilsammen på dagen. Legger seg mellom 18 og 19.30 hver dag,sovner ganske greit,men vil gjerne ha litt melk og litt rugging i dyna først. Morgenen starter nå ca kl 06. Da er han våken mellom 2-3 timer før han sover igjen.
*blomst* Skrevet 1. februar 2012 #4 Skrevet 1. februar 2012 Min er 7 mnd om en uke. Han spiser en porsjon grøt til frokost i 9-halv10tiden, så er det pupp og frukt/ grønnsaksmos rundt 12-halv ett. I halv 4 tiden er det pupp, før det er grøt kl 18. Han spiser fortsatt 2-3 ganger på natta. Har såvidt begynnt med litt middagsglass med foreløpig har det ikke vært noen stor suksess, men det kommer vel Når det gjelder soving har vi fått ganske faste rutiner på det nå, han sover to dupper i løpet av dagen, begge på 1-2 timer. En i 10 tiden og en i 14.30 tiden. Legger seg for natta kl 19 og står opp kl 8. Syns det har skjedd utrolig mye den siste tiden når det gjelder utvikling, han ruller avgårde over gulvet, åler seg framover og snur seg rundt seg selv. Prøver å komme seg opp i krabbestilling med foreløpig går det ikke Sitter heller ikke enda.
helene0: jan09+jun11 Skrevet 1. februar 2012 #5 Skrevet 1. februar 2012 Min lille er 7 mnd og to uker en tiukk liten go'ing Når det gjelder spising er det ca sånn her om dagen tidligst 06 pupp (før dette er det natta) 08 øver litt på skive mens vi andre spiser frokost sover etter vi har levert i bhg ca 9 11ish 1 posjon grøt og vann 13ish litt frukt før han skal sove igjen 14-15 ish i overkant av 1 dl middag. Har begynt å tålerere litt biter om maten er tjukk 18 1,5 posjon grøt med sviske vann 19 pupp har prøvd å få i han mer pupp, men det er vist helt uaktuelt. Det samme er flaske og tutekopp, så her er det vann med skje enn så lenge. Han sover 2 ganger, tilsammen ca 3-4 timer, legger seg for natta senest 19. Vi har lenge hatt problemer med hyppige oppvåkninger, men det går bedre nå. Her er det morgen tidligst 6, etter det ligger vi i senga og koser og kanskje sover litt til før storebror står opp 7.30. Når det gjelder utvikling synes jeg han er litt treig, men det gjør ikkeno Han kan rulle begge veier mt begge sider, men gjør det ikke så mye, han dytter seg bakover og rundt. Han står på alle 4 og rugger, og tror kajskje det snart går fremover. Han sitter stødig, men setter seg ikke opp. Står på strake ben og kompenserer med balansen om jeg holder han i hendene.
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 1. februar 2012 Forfatter #6 Skrevet 1. februar 2012 Takk for svar Min ble 7 mnd for 2 dager siden. Vår dag starter med 180 ml mme kl 09. Kl 12 får han en stor posjon med grøt + vann (vannet må være fra glass ellers drikker han ikke) Kl 14:30 får han 150 ml mme og fruktpure Kl 17 får han ett middagsglass + smakebiter av vår middag + vann Kl 19:00 får han 200 ml mme Innimellom får han en kavring og noen ganger får han brødskive til frokost eller lunsj. Fra han var 3 uker har han sovet veldig lite på dagen (om vi ikke har vært på trilletur, da sover han hele turen) og lagt seg når vi legger oss kl 23 . Men han har sovet hele natten og våknet rundt 09:00. Men, den siste uka har han sovet mens vi lever storbror i bhg ca 1 time og ny dupp kl 13 og da har han sovet 1 -2 timer. Og han har lagt seg tidligere og tidligere. I dag la han seg kl 19 så jeg er spent på om han våkner i natt.. Han snur seg begge veier og åler seg fremover og prøver nå og komme opp i krabbestilling, Mest bare rompa i været forløpig Snur seg også rundt sin egen akse. Han vil heller ikke ligge i vippestolen, men setter seg opp. Det er en veldig morsom alder og det skjer så mye nytt nå
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 1. februar 2012 Forfatter #7 Skrevet 1. februar 2012 Har de fått noen tenner enda? Her har han fått 1 tann nede
strikkemor til 2... Skrevet 1. februar 2012 #8 Skrevet 1. februar 2012 Min har fått to tenner nede. Han har hatt de i 2 mnd nå.
butt Skrevet 1. februar 2012 #9 Skrevet 1. februar 2012 Har ei jente på 7 mnd og 2 uker. Dagen vår: Står opp 08.00 - 08.30. Grøt med fruktmos og vann ca 09.00 Fruktmos/brød med leverpostei eller noe lignende til lunch ca 12.00. Vann. Ca 100 ml mme Middag ca 16.00. Nekter middagsglass, så prøver å lage middag hun kan spise sammen med oss. Liker det meste, men spiser ikke mye. Vann 18.00. Grøt og vann 18.30: Ca 120 ml mme Legger seg 19.00 - 19.30 2 måltider på natt, 120 ml hver. Kan også få litt mme ellers på dagen, dette avhenger av hvor mye mat jeg får i henne. Glad i mat, men småspist. Utvikling: Krabber rundt i hele huset, sitter stødig, setter seg opp selv i sittende stilling, prøver å komme seg opp, uten hell foreløpig. 3 tenner nede.
butt Skrevet 1. februar 2012 #10 Skrevet 1. februar 2012 Må vel svare på dagsovinga med det samme jeg er i gang;) Vanskelig å få til å sove på dagtid, så lenge hun ikke sover i vogn ute eller i bilen. Har ofte ærender med bil, og da sover hun den ene duppen i bil. Sover 2 dupper (nettopp kuttet fra 3 til 2) om dagen. Tilsammen 1,5 t, det varierer litt. Ferdig med siste dupp ca 15.00. Fungerer veldig fint for lillejenta nå som hun sover mindre på dag og har lenge våkenperiode før sengetid i alle fall, sover mye bedre på natta, og er veldig blid og fornøyd på dagen også.
_FIVRELLA_ Skrevet 2. februar 2012 #11 Skrevet 2. februar 2012 Hei Min er 7 mnder om noen dager, men svarer likevel. Utviklingsnivå: Nå er vi i en fase hvor han kjeder seg fort på gulvet fordi han har ikke knekt koden. Vil helst opp, men prøver å la han ligge så lenge han klarer før han klager. Ellers har han ganske sterk rygg, og løfter seg opp og hit og dit i stolen. Han ruller fra mage - rygg og rygg - mage. Mat: Spiser 3 faste måltider. Grøt til frokost, middag (ulike grønnsaker) og grøt til kvelds. Grøt til kvelds er noe vi har begynt med nå. Første natten gikk strålende, men nå har han begynt å bæsje om natten! Vil gjerne ha tips ift til dette. Skal jeg gi grøten tidligere? Må de ha grøt på kvelden? Ellers får han pupp ved alle måltidene og ellers, noe helsesøster sa jeg fremdeles måtte. Tenkte at når de var vandt til maten kunne jeg kutte ammingen, men neida... Tenner: Null tenner. Søvn: Sover 3-4 ganger om dagen. Ja, det er kanskje ofte, men han sover kun 30 minutter av gangen... Legger seg ca 19.00, og våkner en gang for mat, selv om han har fått grøt... Ellers kan han våkne et par ganger for sutt.
Kanelbulle Skrevet 2. februar 2012 #12 Skrevet 2. februar 2012 Mini blir 8 måneder på mandag, men er jo fortsatt innenfor 7 måneder, hehe. Utviklingsnivå: Han har lenge rullet fra mage - rygg og rygg - mage. For ca en uke siden skjønte han både åling og å komme seg opp på alle fyre. Siden det har det gått fort! Nå ligger han ikke kvar der jeg legger ham, finner ham i hjørnet spisendes på hva han nå finner... hehehe. Kan ikke sitte stødig og jeg venter med det tils han tar seg opp i sittende selv. Mat: Spiser 4 faste måltider. Grøt til frokost, lunsj (1/2 middagsglass), middag (3/4-1 middagsglass) og grøt til kvelds. Pupp når han ønsker innimellom. Tenner: To tenner. Kom ved 7 mån og 1 uke. Merkte inget før de plutslig var der, ingen feber, ingen diareè. Søvn: Sover oftest 2 ganger om dagen. Første dupp 2 timer etter at han våknet, sover da 1,5-2 timer. Siden våken i 3-4 timer og en siste dupp på 1-1,5 time. Legger seg ca 18.30-19.00. Sovner snillt i egen seng. Våkner (dessverre) to-tre ganger for mat (og ofte noen ganger til for smokk). Virker ikke som om han kommer nattavvenne seg selv - så til helgen blir det aktiv nattavvenning (støttet av helsesøster...). Spennende...
Babygirl Juni11 Skrevet 2. februar 2012 #13 Skrevet 2. februar 2012 8 mnd her om 5 dager men svarer likevel:-) Mat: Kl 07- pupp og grøt med litt frukt Kl 1030- grøt. Øver på å spise brød,men det går mer ned på gulvet enn inn i munnen. Men hun liker det så satser på at brød snart kan overta ett av grøtmåltidene.... Kl 14- pupp, hjemmelaget grønnsaksmos og 1/5 avocado. Hater middagsglass så nå må jeg ta meg sammen og lage fisk selv... Kl 17- grøt og lii grønnsaker og frukt Kl 1815- kveldspupp Skulle gjerne gitt mme, men hun nekter, så får vann til alle måltider. Det jeg har igjen i puppa nå er nok for lite til å dekke melkebehovet, men sånn er det desverre bare.... Legges i sengen senest 1830 og sover 11-12 timer uten mat. Soving: sover 3 ganger på dagen, to dupper på 1,5 t og en på 30min. Siste økt er 1530-16. Sover kun i vogn og den må rugges dersom hun skal sove mer enn 30 min. Så jeg sitter enten ved vognen eller triller og er litt lei av det.... Men dersom hun bare sover 30 min blit hun grinete, så mor har ikke no valg gitt. Utvikling: Her går det tregt, ruller rundt begge veier og kan sitte noen sekunder uten støtte. Er sterk i armer og rygg men viser ikke tegn til å ville komme opp i krabbestilling. Skyver seg bakover og rundt på magen,men vet ikke om det er bevisst eller fordi gulvet er litt glatt hehe. Tar MYE situps, hun har six-pack:-)
Babygirl Juni11 Skrevet 2. februar 2012 #14 Skrevet 2. februar 2012 Åja, hun har to tenner nede ( de kom da hun var 5,5 mnd). Og jeg tror det sniker seg en tann frem oppe om veldig kort tid.
Kanelbulle Skrevet 2. februar 2012 #15 Skrevet 2. februar 2012 Ser at det er flere som ikke vil drikke ur flaske/tåtekopp og som nekter mme. Samme her... Lurer egentlig på hvor mye lillen får i seg ur mine tommere og tommere bryster. Spurte helsesøster og hun anbefalte 5-6 dl mm/mme per dag i tillegg til "vanlig" mat. Er ikke det veldig mye...? Tror ikke han får så mye dessverre. Er helt umulig å få han til å ta flaske eller drikke mme (har aldrig likt det...)... Spiser som tur er masse mat ellers. Ser tips om vann fra skje og glass, det skal vi prøve!
helene0: jan09+jun11 Skrevet 2. februar 2012 #16 Skrevet 2. februar 2012 Ja, drikke er noe som ikke er særlig lett her heller. Han får pupp hver morgen og kveld og får tilbud om begge hver gang. Da drikker han godt og lenge. Vet ikke helt hvor mye han får i seg, men om jeg sammenligner det trykket jeg føler og lengden han dier med hvor mye jeg pumpet når det funka, så vil jeg tro at han får i seg maks 4 dl ila et døgn. Hehe, det er mer melk i slappe pupper enn man skulle tro hehe Ha har våte bleier hele døgnet så jeg trøster meg med at han får i seg nok væske, ihvertfall. Sånn er det bare, rett og slett.
kristinewolden Skrevet 2. februar 2012 #17 Skrevet 2. februar 2012 Snuppa er 6mnd og 3 uker så vi slenger oss på 7mnd vi morgen 05:30/06:30 pupp frokost 09:00 tilbud om pupp og fruktsmoothie (hun har begynt å IKKE ville ha pupp... Lunsj 12:00 tlibud om pupp og ca 150ml velling Middag 16:00 tilbud om pupp (da drikker hun gjerne litt mer enn til frokost og lunsj, 1 middagsglass. Kvelds: 18:00 1 stor prsj grøt lagd med mme Natta: 19:00 pupp Så spiser hun pupp når jeg legger meg og en gang til 02-03. Har vært litt bekymret over at hun ikke vil ha noe særlig pupp av meg, for jeg vil ikke slutte helt enda! Men når jeg satte opp oversikten her nå så ser jeg jo at hun får i seg nok mat, så får vel bare innse at hun begynner å bli større og mindre avhengig av meg ;( Hun får vann på flaske til middag og grøt forresten I utvikling så snur hun seg fint fra rygg til mage og omvendt, og dytter seg rundt i 360 grader. Hun har fått to tenner nede.
Villa villekulla Skrevet 2. februar 2012 #18 Skrevet 2. februar 2012 Gutten er strax 7 måneder. utviklingsnivå: han er veldig aktiv, åler seg rundt sin egen akse, åler bakover, sitter selv men klarer ikke sette seg opp selv. står på alle 4 og rugger, men skjønner ikke hvordan han kan bruke hendene til å krabbe enda. Snur seg rundt fra mage til rygg og omvendt. vil ikke ligge i vippestolen, men sitter fremoverbøyd å tar situps mat : spiser grøt mellom 08 og 09. Mme rundt klokken 12. Fruktpure eller middagsglass rundt klokken 14. Mme klokken 16. Og grøt med fruktpure til kveldsmat klokken 17.30. Han vil også ha litt Mme før han sovner men det er mest for kosen sin skyld. En gutt som er glad i mat. Vi har begynt med brød, men han skjønner ikke at han må tygge enda så han svelger det helt. så vi er litt forsiktige på det området enda. søvn : han sover nå hele natten. Fra senest 19.00 til tidligst 06,30. Den siste uken har vi kuttet ut mat på natten, det gikk veldig bra. De 3 første dagene våknet han å ville ha mat, fikk kun smokk og kaldt vann. Han sover 2 dupper på dagen. den første ganske tidlig etter at han har våknet. Rundt klokken 10. sover da mellom 1 til 1 1/2 time. Andre duppen tar han rundt klokken 13 og sover da 1 1/2 til 2 timer. Må vekke han innen klokken 15 , ellers sover han dårlig på natten. tenner: 2 tenner nede. fikk han rett etter at han var 6 måneder.
firebarnsmum Skrevet 2. februar 2012 #19 Skrevet 2. februar 2012 Hvor mye og hva spiser de i løpet av en dag? Hvor ligger de i utviklingen (krabbe,sitte ol) Hvor mye sover de på dagen og når legger de seg for kvelden? Jenta vår er 7 mnd om ei uke. Hun spiser en halv porsjon grøt + fruktmos av banan og avocado rundt kl. 12, prøver litt middag rundt kl. 15.30 - men det vil hun absolutt ikke ha, så foreløpig går det i fruktmos da også. Da gjerne med mango, eple, pære el.l. Til kvelds får hun en porsjon grøt + 100ml mm. I tillegg til maten får hun pupp til frokost og alle de andre måltidene + litt innimellom hvis hun vil ha. Hun får pupp et par ganger om natta også enda. Utviklingen har siste uka stoppet litt opp pga. at hun har vært syk, men hun står på alle fire og rugger. Har ikke funnet ut hvordan hun skal bevege hender og føtter enda for å krype, men det blir nok ikke lenge til. Hun snur seg fra rygg til mage/mage til rygg, prøver å komme seg framover, men foreløpig så går det bakover eller rundt i ring. Sitter ikke enda, men ser at hun prøver å sette seg opp selv. Vi bruker vippestolen bare når vi gir henne mat, ellers ligger hun på gulvet. I det siste har hun vært noe utålmodig og vil helst sitte på fanget. Hun sover to-tre dupper på dagtid, rundt en halv time hver gang. Så ikke så mye soving på dagen. Legger seg på kvelden rundt halv åtte, og er oppe og får pupp rundt kl. tre og kl. seks. Står opp ca. 9. Har ikke fått noen tenner enda, men klør fryktelig:)
Prompeloff Skrevet 4. februar 2012 #20 Skrevet 4. februar 2012 Prinsessa vår har og blitt 7 mnd. Tiden flyr, og nå begynner jeg desperat å lete etter pauseknappen!!! Snuppa er ikke noen lettvekter, og hun elsker mat. Hun får full posjon grøt morgen og kveld. Til lunsj har vi begynt med brødskive samt litt fruktmos, og endelig ser det ut til at brød begynner å falle litt mer i smak. Hun spiser også ca et halvt middagsglass til middag. Puppen og mm er ikke så spennende lenger, bortsett fra om natta, så jeg ammer minimum 1 gang per natt. Vi skal ta nattavvening snart, da jeg virkelig begynner å trenge noen flere timer sammenhengende søvn Hun får ellers mm når hun måtte ønske det. Soving har aldri vært snuppas favorittaktivitet, men vi prøver å få til 2 dupper i løpet av dagen. Dagen starter som oftest rundt kl 07.00, og da sover hun en gang mellom 09.00-11.00 og 14.00-16.00. Hun har siden 2 mnd vært 30min sover, men nå kan hun slå til og sove halvannen time på den første duppen og max 1 time på den andre. Hun legges mellom 18.30 og 19.30. Ellers ruller prinsessa begge veier, hun beveger seg rundt sin egen akse, og hun åler seg bakover. Hun blir frustrert over ikke å komme seg framover, men hun er på god vei der og. Hun sitter godt uten støtte, men setter seg ikke opp selv enda. I tillegg sier hun veldig mye mammamama og pappapapa, og det virker som hun sier mamma og pappa mer og mer bevisst. Det smelter et mammahjerte når hun griper tak i meg og sier mammamama <3 Vi har noen spennende måneder i vente, jenter <3 <3
FruFrydmedtotette Skrevet 4. februar 2012 #21 Skrevet 4. februar 2012 Har ei tulle på 7,5 mnd her og en helt gjennomsnittlig dag ser ca slik ut: 07.30: Grøt av 100 ml vann + litt sviskepure 10.00: flaske med 180 ml mme,drikker sjeldent opp alt. sove en dupp rundt disse tider på kanskje en time. 13.00 et beger mellommåtid fra småfolk 14.00 180 ml mme,og da sover hun til ca kl halv fire,fire. Smakt middagsglass uten særlig suksess enda,hender hu smaker på vår middag og,det går bedre. 17.30 Grøt av 100 ml vann + sviske/fruktpurè 18.30 180 ml mme. Legges for kvelden. Får flaske 1 til 2 ganger i løpet av natta. Fikk litt brødskive med leverpostei for første gang her om dagen når storebror fikk lunsj. Regner med at vi prøver å få innført middag/lunsj nå etterhvert. Hun har 2 tenner nede,og 2 oppe som er som "riskorn",akkurat brutt igjennom. Hun åler seg over gulvene her i en voldsom fart. Begynte vel for et par tre uker siden å komme seg forover-ikke bare rundt og rundt. Er oppe i krabbestilling å svaier,prøver å åle seg over storbror og mine ben feks. Hvis jeg setter henne opp så sitter hun ganske stødig,men gjør ikke det ofte for er jo ikke bra for henne. Må jo lære selv. Og hu stortrives på magen. Snudde seg fra rygg til mage når hu var 3,5 mnd. Fikk mildt sagt sjokk når den lille babyen bare vippet seg over! Hu flytter tingf fra ene hånda til den andre,og plukker opp små ting. Feks rosiner eller maiskorn. Er ei kjempeblid litta tulle som har stor glede av klovne-broren på 1 år og 8 mnd. Er så gøy å se hvordan de har begynt å "leke" og "snakke" sammen de siste ukene. Han blåser prompelyder på magen hennes og hu gapskrattet. Sååå fiiine:)
3 små!:) Gutt, gutt og jente! Skrevet 5. februar 2012 #22 Skrevet 5. februar 2012 Her er knøttet 7.5mnd. For øyeblikket ser måltidsplanen noe slikt ut (det varierer litt på tidspunktene, men mengden er så og si den samme...): Ca 07: 150ml mme + 1 porsjon grøt Ca 09.30: Sove! Sover alt fra 1 til 3 timer... Ca 12: 120ml mme + tilbud om 1/4 skive brød (akkurat startet, så det går vel unna noe sånt som halvparten av dette...) + 1/4 porsjon grøt + 1 fruktbeger Ca 13.30: Sove! Sover 1-2 timer Ca 16.30: 1 middagsglass + vann Ca 18: 150ml mme + 1 1/4 porsjon kveldsgrøt Ca 18.30: Natta! Hun spiser av og til om natta. Hun hadde en periode på ei uke hvor ho sov gjennom, men så har hun begynt å våkne igjen. Derfor har vi startet opp med brød til lunsj, men inntil hun er klar for å spise mer enn bare noen biter får hun litt grøt i tillegg til melk og frukt. Hun er gjerne klar for dagen 05/05.30, og det er altfor tidlig etter min og pappaens smak;) Ellers kan hun rulle begge veier og fra mage-rygg og rygg-mage. Snurrer rundt sin egen akse og ruller seg fra sted til sted. Fryktelig nysgjerrig og skal undersøke alt, og elsker å klype, lugge og skravle, som jenter flest:-p Hehe... Hun blir mer og mer selskapssyk, og sier klart ifra når det ikke er greit å være på gulvet alene. Hun verken åler eller krabber, men det kommer nok snart;) Det artigste hun vet er når brødrene på 4.5 år og 2 år tøyser med henne. Ingen tenner enda.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå