Anonym bruker Skrevet 1. februar 2012 #1 Skrevet 1. februar 2012 Her legger hun seg ikke før ca 22.30-23.00, er ikke klar for natta før. Sover da en vanlig natt, frem til 8-9 tiden med ett måltid imellom der. Hun er snart 4 mnd. Flere som er like sein?
Nimas Skrevet 1. februar 2012 #2 Skrevet 1. februar 2012 Jepp her er vi like sein. Prøver å få han i sengs tidligere,men med kolikkbaby har det ikke mulig å få til noe rutiner. Nå har vi vært kolikkfri i ca 2 uker så vi prøver å få mer dreisen på dette med legging. Tidligere tok han vel ikke "natta" (om jeg kan kalle det det) sånn i 0200-0400 så vi har en fin utvikling. Nå tar han natta rundt 2200-2300, dog vi begynner legging en god stund før. Men sjelden det blir skikkelig natt før den tid. Han er 5 mnd.
Knotten & lille persille Skrevet 1. februar 2012 #3 Skrevet 1. februar 2012 Min på 5 mnd legger seg kl 19.30, men våkner på minuttet en time etter hun er lagt. Da er hun lysvåken og nekter plent å sove før det har gått en time eller to. Tar henne noen ganger inn på stua igjen for hun sovner like greit der som på rommet. Er så lei av å sitte inne hos henne hver bidige kveld. Vet jeg ikke burde, men hun er så blid og god denne tiden på kvelden at jeg klarer ikke å motstå henne:) Hun hadde også kolikk og sov kun oppå meg i starten, tok aldri kvelden før kl 24-01. Dette vedvarte helt til hun ble ca 4 mnd, da tok jeg noen grep for å bedre situasjonen. Er bedre nå, men kunne godt tenke meg å få kveldene tilbake igjen snart.
Fru Monalisa Skrevet 1. februar 2012 #4 Skrevet 1. februar 2012 Jess da. Snuppa tar ikke kvelden før 23-00.... Men det har blitt bedre, for tidligere var det rundt 01.00. Hun har riktignok lagt seg nå, men i likhet med "lille persille", så våkner hun stort sett etter ca en time... Jeg tar henne også opp og ut på stua, for hun sovner IKKE igjen da og jeg gidder ikke ødelegge hele kvelden for meg selv. Satser på at det går over... Dumt? Håpet er jo at en dag så våkner hun plutselig ikke etter en time..? Jeg innbiller meg også at mye hadde blitt bedre om hun tok sutt... jeg syns i og for seg ikke det gjør noe at hun er våken på kvelden, men vi må ofte bære mye for at hun skal være fornøyd og det er jo litt slitsomt...
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 1. februar 2012 #5 Skrevet 1. februar 2012 Ailo var også en natterangler, men nå er han 7 mnd og har begynt å legge seg kl 19:00. Så det er håp
Petrine +spire=❤ Skrevet 1. februar 2012 #6 Skrevet 1. februar 2012 Jupp.. Mellom 22-23 tar han kvelden.. Håper det blir bedre etter hvert. Harprøvd å legge han tidligere og hatt mindre søvn på dagtid, men det nytter ikke. Regner med det går seg til etterhvert. Han er 5 mnd.
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2012 #7 Skrevet 1. februar 2012 Godt å høre at det ikke bare er her. Jeg legger henne i vuggen i stuen, så sånn sett fungerer det fint. Merker også at hun er trøtt tidligere, da sovner hun v brystet, men våkner etter en liten stund, så føler ikke hun er klar for natten da. Men har bestemt meg for å ikke stresse for mye med tidlig legging, tror det forandrer seg etterhvert:)
Fru Monalisa Skrevet 1. februar 2012 #8 Skrevet 1. februar 2012 Og der var snuppa i seng og det virker ikke som ho våkner med engang nå! Jeg får komme meg etter og satse på at vi ikke må ty til "puppe i søvn"-trikset! Jeg gir meg lett når det kommer til innsovningspupp når klokka er såpass mye altså....
Nimas Skrevet 1. februar 2012 #9 Skrevet 1. februar 2012 Her fikk jeg lillemann inn i søvn kl 22.15 i kveld. Helledussan åsså, vi begynte før åtte med bad osv. Han protesterer virkelig vilt på mitt ønske om at han skal sove. Det som tippa han over ikveld og som har vært suksess tidligere er iphone appen babysleep.. Da tok det ca 15 sek før øynene seig igjen.. BAH.. Og nå har den magiske timen som andre også har nevnt gått uten at han har våkna ennå. Suksess Vi får jobbe oss nedover damer, så kan vi med tiden gjenerobre kvelden
♥ Min engel ♥ Skrevet 1. februar 2012 #10 Skrevet 1. februar 2012 Hehe, ser det er flere som sliter med det samme som oss ja. Legger snuppa rundt 19-20. Men så våkner hun etter 1-1.5 time og skal ha mat og da er hun lys våken og så blid at da blir det til at også vi tar henne med oss inn i stuen igjen. Aner ikke hvor lurt dette er, men har ikke hjerte til å la henne ligge alene i sengen når hun er i så godt humør Rundt elve pleier hun å sovne igjen til natten og da sover vi til ca 09-10. Spiser vel 2 ganger på denne tiden. Tenker at hvis hun hadde vært trøtt og grinete denne perioden så ville jeg nok vært mer flink med å ikke ta henne ut av soverommet.. Håper det kommer seg etterhvert, hadde vært deilig med litt mamma+pappa tid på kveldene ;-)
♥ Min engel ♥ Skrevet 1. februar 2012 #11 Skrevet 1. februar 2012 Her fikk jeg lillemann inn i søvn kl 22.15 i kveld. Helledussan åsså, vi begynte før åtte med bad osv. Han protesterer virkelig vilt på mitt ønske om at han skal sove. Det som tippa han over ikveld og som har vært suksess tidligere er iphone appen babysleep.. Da tok det ca 15 sek før øynene seig igjen.. BAH.. Og nå har den magiske timen som andre også har nevnt gått uten at han har våkna ennå. Suksess Vi får jobbe oss nedover damer, så kan vi med tiden gjenerobre kvelden Ser det er mange babysleep apper, hvilken har du? (Hva er det bilde av på appen) Kjekt med hjelpemidler
Nimas Skrevet 1. februar 2012 #12 Skrevet 1. februar 2012 Søkeord i appstore : baby sleep, den er fra savy soda og har en hvit bakgrunn med blå vogn Genial. Her fungerer viftelyden best Fikk tips om denne under kolikkperioden vår, og den funka forsåvidt. Her brukes den til å "vippe" han over når han rett og slett ikke klarer å finne ro og søvnen selv. Funker overraskende bra. http://www.dagbladet.no/2011/12/26/tema/foreldre/klikk/helse/19560749/
SnekkerPelle Skrevet 2. februar 2012 #13 Skrevet 2. februar 2012 Jeg tror det er ganske vanlig å følge foreldrenes rytme i denne alderen. Vi tok alt veldig gradvis på begge barna,men vi innførte rutiner ganske kjapt med nr 2. Lillesøster ble stelt og lagt ved 20-tiden,fikk melk utover kvelden og natten,ettersom hun våknet.
Mamma4livet Skrevet 2. februar 2012 #14 Skrevet 2. februar 2012 Vår gutt la seg også i 23-tiden tidligere, men for 3 uker siden startet vi å legge han gradvis tidligere. Han legges nå kl 20 hver kveld, noe vi er fornøyd med. (nå 3 1/2 måned). I starten så var han litt urolig når han skulle legge seg, men var bestemt på å la han ligge i senga (dersom han ikke Evy te å gråte da). Det tok litt tid før han var trøtt nok til å sovne. (underholdt meg selv i mørket ned iPaden mens han plugget for seg selv ) I starten våknet han veldig tidlig, men vi var bestemt på å ikke ta han ut i stua før kl 0630. Tok han opp i senga og lot han ligge der å pludre før han sovnet igjen. Nå går det mye greiere. Han legger seg uten gråt til samme tid hver kveld. Er oppe 2-4 ganger hver natt for mat, men sovner stort sett alltid igjen med en gang. Vi står opp mellom 0630-0730 hver dag. Deilig å ha fått voksentid
♥ Min engel ♥ Skrevet 2. februar 2012 #15 Skrevet 2. februar 2012 Søkeord i appstore : baby sleep, den er fra savy soda og har en hvit bakgrunn med blå vogn Genial. Her fungerer viftelyden best Fikk tips om denne under kolikkperioden vår, og den funka forsåvidt. Her brukes den til å "vippe" han over når han rett og slett ikke klarer å finne ro og søvnen selv. Funker overraskende bra. http://www.dagbladet...helse/19560749/ Takk for tips! Skal prøve når snuppa blir overtrøtt
Gjest Baby♡Lykke Skrevet 2. februar 2012 #16 Skrevet 2. februar 2012 min har begynt å legge seg 19.30 det er deilig. I natt sov han til 5.30. Kan ikke klage her i gården :-)
Lene~mor til tre Skrevet 2. februar 2012 #17 Skrevet 2. februar 2012 Snuppa mi legger seg mellom 21.30 og 22.30. Nytter ikke å lehe henne før det, hun er mest våken om kvelden. . Hun er 5 mnd ;-)
Fru Monalisa Skrevet 2. februar 2012 #18 Skrevet 2. februar 2012 Men hvordan skal vi få spilt wordfeud hvis telefonen må ligge på soverommet? hihi
Nimas Skrevet 2. februar 2012 #19 Skrevet 2. februar 2012 Men hvordan skal vi få spilt wordfeud hvis telefonen må ligge på soverommet? hihi Haha ja dette har jeg grula på selv, kunsten er at dersom poden sovner, om mulig rapp til deg telefonen igjen og forlat åstedet på tå... For så å fortsette wordfeud inntil neste oppvåkning.
♥ Min engel ♥ Skrevet 2. februar 2012 #20 Skrevet 2. februar 2012 Men hvordan skal vi få spilt wordfeud hvis telefonen må ligge på soverommet? hihi Haha ja dette har jeg grula på selv, kunsten er at dersom poden sovner, om mulig rapp til deg telefonen igjen og forlat åstedet på tå... For så å fortsette wordfeud inntil neste oppvåkning. Hehehe, liker at vi har fått "liker" knapp )
♥ Min engel ♥ Skrevet 3. februar 2012 #21 Skrevet 3. februar 2012 Aaah, idag har vi vært på babysvømming. Og dette er virkelig sovemedisin!! Var ute av dusjen ca.19.30. Kledde på snuppa og gav henne mat. Og vips der sov hun i bilstolen sin. Kom hjem, gav henne litt mat til før jeg flyttet henne over i sengen og hun sover søtt enda!! Skulle vært slik hver dag, for en drøm
holahopp Skrevet 3. februar 2012 #22 Skrevet 3. februar 2012 Det gjorde min gutt og sovna veldig sent. så plutselig da han var 5,5 mnd så begynte han å bli klar for seng kl 19. Gjorde ikke noe spesielt det bare skjedde..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå