Gå til innhold

Endring i spark, bevegelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er nå i uke 29 + 3 og har merket litt endering i hvordan babyn rører på seg, kjenner spark enda, men ikke på samme måte som før, nå kjenner jeg mer "rotasjon" og trykk ned mot blæra.. Kjenner særlig at h*n danser (kjennes det ut som) når jeg spiller en hvis type musikk.

De sier også man man skal kjenne babyn så så mange ganger hver dag, et sted leste jeg 10 ganger i løpet av en time, en annen plass leste jeg hvert 20 min i løpet av en time, er det da i løpet av en time hele dagen el kjenne bevelgelse så så mye så enda mer om time igjen osv..???

(kansje litt vanskelig forklart, men ikke så flink til å formulere meg :-P)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dette merket jeg også meg da jeg var like langt som deg. Om du er usikker på siste bevegelser kan søt drikke hjelpe litt på. Bevegelsene i min mage ble mindre kraftige og "glidende", og det har med at babyen blir større og det blir mindre plass.

Skrevet

Hadde det akkkurat slik i overgangen til uke 28. Gikk fra tydelige spark, til mer glidende trykk. Ringte føden etter at det var lite tegn i 2 dager. Der fikk jeg beskjed om å ta safttesten, og etter den skulle jeg kjenne 5 bevegelser neste time. Så det er ikke slik at det trenger å være huskestue hele tiden. Sparkene har forresten kommet tilbake nå, så det er bare noen ganger de ligger litt "inneklemt"

Skrevet

Aprilbaby lurer på akkurat det samme som deg. Synes de siste 2 dagene at bevegelsene har forandret seg og vært litt bekymret når det har gått lang tid mellom hver gang eg kjenner noe. Sparkene er og ikke like kraftige som tidligere heller. Er førstegangs så vet jo ikke hvordan det skal kjennes ut. Er 28+3 i dag.

Skrevet

Hei!

Det med de ti sparkene, er i babyen sin mest aktive time ;)

Her pleier det å være på kvelden....Så da på kvelden burde du kjenne minst ti spark ila den timen h*n er mest aktiv, hvis du skjønner ;)

Jeg og syns det er veldig vanskelig å holde kontroll over spark, og det kan nok stemme at rundt uke 28, endret sparkene seg til mer sakte bevegelser, forsiktig dulting og sånn liksom....

Jeg har opplevd enkelte dager, som er roligere enn andre, men sparkene blir normale innen døgnet er over igjen. Blir de ikke det, må du ringe føden ;)

Er i uke 34 nå, med morkaken foran, hun ligger med hodet ned, og jeg kjenner masse på blæra, og spesielt på sidene, ofte kommer rumpa stående litt ut midt på magen.. hehe...

Skrevet

Tok denne saft testen det var snak om, å kjente da noe mere spark :)

Har også en sånn angel sound doppler som har prøver om det skal være for ille, ikke hele tiden så klart for de skal visst ikke brukes så mye, prøvde den i stad og hjerte slår og kan også høre at h*n rører på seg, lurer på om h*n ha snudd seg slik at h*n sparker inn mot ryggen min, hender nemligjeg kjenner skikkelig trykk inn mot ryggraden, akkurat som krampetrekninger..

tidligere i dag så jeg faktisk at magen rørte på seg igjen, det var ikke mye, men beroliget meg veldig :)

Skrevet

Tok denne saft testen det var snak om, å kjente da noe mere spark :)

Har også en sånn angel sound doppler som har prøver om det skal være for ille, ikke hele tiden så klart for de skal visst ikke brukes så mye, prøvde den i stad og hjerte slår og kan også høre at h*n rører på seg, lurer på om h*n ha snudd seg slik at h*n sparker inn mot ryggen min, hender nemligjeg kjenner skikkelig trykk inn mot ryggraden, akkurat som krampetrekninger..

tidligere i dag så jeg faktisk at magen rørte på seg igjen, det var ikke mye, men beroliget meg veldig :)

Det er også slik at noen babyer har jo allerde lagt sge med hodet ned på den tiden, og da blir det helt annerledes beveglser:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...