Gå til innhold

Fast føde 5mnd!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lille gutt er nå 5mnd og han spiser grøt morgen og kveld.

Sånn ved middagstider får han evt fruktpure eller kokte grønnsaker. Han spiser godt og kan spise nesten en halv banan feks.

Pluss flasker innimellom, jeg ammer ikke.

Leser noen steder om at man ikke skal gi frukt, hvorfor det?

Det står jo på pakkene og glassene fra 4 mnd.

Gjør jeg evt noen store fadeser her?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal de ikke ha frukt? Nei det har jeg aldri hørt. Her får lillemann frukt 2-3 ganger for dagen. Han er 5 mnd. Helsesøster sa til og med at han kunne få smake på appelsin! Har ikke latt han få det enda da pga faren for allergi og så tenker jeg at sitrus er litt sterkt for magen...

Skrevet

jeg gir gutten min banan to ganger om dagen, sånn bare litt ved siden av flaska da han rett og slett begynner å bli lei flaske og melk virker det som. Så jeg gjør som deg, gir grøt morgen og kveld. litt middagsmat midt på dagen. og frukt! Helsesøster sa ikke noe på dette når jeg var der for 2 dager siden. Er ikke frukt sunt da? hmm...

Skrevet

Var bare noe jeg leste ang nestle debatten med havregrøten med frukt i. Noen som var i mot det, bare derfor jeg lurte:0)

Skrevet

Er det ikke bare det at i en del av de grøtene med frukt i er det veldig mye frukt eller brukt tørket frukt slik at de blir veldig søte (med forbehold, jeg har ikke fulgt med i den debatten)? Noen grøter er også tilsatt sukker, vanligvis andre sukkerarter enn sukrose, for å gjøre de enda søtere. Se test av barnegrøter http://www.klikk.no/foreldre/smabarn/article726116.ece

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...