Gå til innhold

Hun er veldig plaget med tannpine. Gi Ibux???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet jo at det ikke skal gies til barn under 3 år, men har flere som sier at de ga det til sine barn. Nettene de siste 3 ukene har vært et mareritt og de siste 3 døgnene har jeg sovet sikkert 5 timer totalt på natta.

Hun våkner ved midtnatt og holder det gående hele natta. Tydelig at hun har vondt da hun ikke tar smokken (uvanlig), pupp eller flaske. Smokken bare henger i munnvika og hun skriker mye. Paracet funker ikke. Hun har digre byller i munnen...

Når hun først sovner en gang på morgen kvisten skriker hun i søvne og står opp til vanlig tid. Blir lite søvn på henne og.

Noen som har prøvd Ibux??? Har hørt det skal gjøre mirakler....

Begynner vel å bli litt desperat etter søvn......

Videoannonse
Annonse
Gjest Alt inkludert
Skrevet

Nå har jeg ikke så veldig mye erfaring med skikkelig tannverk hos barn, men vi har gitt Ibux til vår lille hele veien selv om det står at det ikke skal gis til barn under 1 år.

Grunnen til dette er fordi Paracet rett og slett ikke har noe virkning på vår datter. Så fikk beskjed av barnelegen på sykehuset om at vi måtte bruke Ibux i stedet (var der da hun hadde 41,2 i feber, og ingenting som fikk feberen ned). Derfor har hun fått flytende Ibux ved behov, og det har heldigvis fungert bra.

Skrevet

Du må snakke med en lege først,blant anna for å få rett dosering og slikt, og det er like viktig for barn som voksne : Ibux skal tas til mat!!!!!

Har aldri brukt Ibux her i huset på barna siden Pinex virker så bra, men ring legen og hør først.

Er ikke alti bra å bare høre hva andre gjør og følge det........

(jobber i helsevesenet og har hørrt mye rart som ikke skulle vært gjort , og mye gjelder at mangen prøver ting på barna som ikke skal prøves/gis og ting kan gå galt!

Ikke for å kritisere noen, men er best å prate med noen som kan svare deg skikkeligt :)

Skrevet

Eller så vêr jeg at det finnes noe på apoteket som kan smøres direkte på gommene, som skal hjelpe. Husker ikke hva det heter, men det vet jo helt sikkert de som jobber der. Kan jo være verdt et forsøk. Jeg er generelt litt skeptisk til Ibux, da den er litt tøff mot magen, men er det det eneste som fungerer så er det jo klart at man bruker det om det er nødvendig. Lykke til! Håper det snart blir mindre vondt for mini og mer søvn på mamma!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...