Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Da har jeg snakket med ei som har mange års erfaring med akupunktur ang behandling frem mot neste forsøk. Har ett forsøk igjen i det offentlige så tenkte at nå skal jeg prøve det meste :)

Jeg skal ikke i gang før mnd skifte april/mai, men hun anbefalte oppstart av behandling med en gang. Skal starte med tre dager på rad for så å ha behandling en gang pr uke.

Noen som har noe erfaring eller tanker rundt dette?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143905951-n%C3%A5-blir-det-akupunktur/
Del på andre sider

Fortsetter under...

har ingen erfaring, men har tenkt samme tanke selv hvis dette forsøket blir negativt og vi må til med nytt forsøk...skal ikke teste før fredag, så kan jo ikke miste helt motet enda:P

Men blir det nytt forsøk blir det i samme periode som deg:) Du må holde oss oppdatert om dine erfaringer! ønsker deg masse lykke til:)

Jeg har gått til akupunktur i 5 ganger nå. Skal på UL i morgen, så blir spennende å se om det er produsert noen egg. Er det dårlig sp slutter jeg med en gang. Er i utgangspunktet veldig skeptisk, men fant ut at det iallefall ikke kunne skade :-) Gruer til dommen i morgen....

Er i utgangspunktet skeptisk jeg også, men tenker at da prøver jeg i alle fall noe annet enn jeg har gjort på de tre andre forsøkene som ikke har gått bra. Tenker at hvis jeg ikke prøver så kan jeg fort angre på at jeg ikke har forsøkt noe ekstra. Vet at det ikke er bevist at det har noen effekt, men man vet jo aldri om kanskje kroppen min reagerer positivt på det.

Jeg skal holde dere oppdatert på utviklingen :)

Lykke til i morgen loven1976, veldig fint hvis du skriver resultatet.

Lykke til med test Erinrp, håper du slipper å tenke på neste forsøk :)

jeg tok akupunktur siste forsøk jeg hadde , og da ble jeg gravid med 1. mann :) om det var tilfeldig eller om det hadde virkning er ikke lett å si. Nå er det såpass dyrt med alle de akupunktur timene da vi har IVF på privat klinikk i DK og må fly /bo på hotell og med en liten en fra før må vi prioritere bort akupunktur denne gangen . Men jeg har troen fordet :)

jeg tok akupunktur siste forsøk jeg hadde , og da ble jeg gravid med 1. mann :) om det var tilfeldig eller om det hadde virkning er ikke lett å si. Nå er det såpass dyrt med alle de akupunktur timene da vi har IVF på privat klinikk i DK og må fly /bo på hotell og med en liten en fra før må vi prioritere bort akupunktur denne gangen . Men jeg har troen fordet :)

Det var moro å lese. Takk for at du svarte, det hjelper på troen min også :)

Annonse

Er i utgangspunktet skeptisk jeg også, men tenker at da prøver jeg i alle fall noe annet enn jeg har gjort på de tre andre forsøkene som ikke har gått bra. Tenker at hvis jeg ikke prøver så kan jeg fort angre på at jeg ikke har forsøkt noe ekstra. Vet at det ikke er bevist at det har noen effekt, men man vet jo aldri om kanskje kroppen min reagerer positivt på det.

Jeg skal holde dere oppdatert på utviklingen :)

Lykke til i morgen loven1976, veldig fint hvis du skriver resultatet.

Lykke til med test Erinrp, håper du slipper å tenke på neste forsøk :)

Takk for det. Skal holde dere oppdatert :-)

Jeg har gått ved 3 av mine forsøk. Jeg fikk mere avslappa holdning. Det er jo veldig behagelig å ligge der. Men så må jeg si at jeg har ikke nåleskrekk da ;) Hun kommenterte ofte hvor rolig jeg ligger når hun stakk meg. Jeg hadde som regel nåler + lys akupunktur også (og av og til luftakupunktur på foter). Veldig ofte sovna jeg der. Gikk jo etter jobb som regel. Ved det ene forsøket gadd jeg ikke. Jeg var og er i grunnen lei av all behandlinga, alle trondheimsreiser, ultralyder...

Om det ikke hjelper å få bedre egg eller finere slimhinne så hjelper jo det på kroppen og veldig godt for sjel!

Er det Vibeke Fjell du skal til? Jeg har veldig god erfaring med henne. Jeg tok aku etter innsett forrige gang (i DK), forsøket resulterte i tvillinger! Har lest artikler og forskning på dette, delte meninger, men jeg tenker at om det så bare har placebo effekt så taper man ingenting på det uansett :)

• 2 uker senere...

Da har jeg hatt første runde med akupunktur. Startet opp med behandling tre dager på rad forrige uke og en denne uken. Skal ha en behandling i uken frem til uttak.

Det som er litt spesielt er at dagen etter første og tredje behandling så har jeg hatt litt friskt blod. Jeg kan oppleve blodig utflod i forbindelse med eggløsning, og har også dette noen dager før mens, og kan selvfølgelig bortforklare det med det. Men kan ikke huske at jeg har hatt friskt blod på denne måten.

Kanskje det skjer litt opprydding nedi der :)

spennende! Godt å ha prøvd det en kan prøve, så slipper en å tenke på det som er ugjort :)

Jeg hadde akkupunktur i 3 mnd før innsett ved det første ivf-forsøket. og jeg ble gravid :) Det kan jo selvsagt være en tilfeldighet også, men klaffet gjorde det iallefall :9 vel verdt pengen syntes vi, i tilfelle, rottefelle! ;) Masse lykke til!

Annonse

Jeg gikk til akupunktor gjennom mitt forste IVF forsok og ble gravid. Det er faktisk flere studier som viser okt suksess hvis man gaar til akupunktur, spesielt hvis man har nedsatt blod forsyning til egglederene. Enkelte klinikker i USA krever i slike tilfeller at du gjennomgaar akupunktur behandling samtidig som IVF (minst 8 behandlinger da man regner med at akupuntur har en "cumulative effect"). Det er selvfolgelig viktig at man gaar til en akupunktor med spesialitet innenfor infertilitet.

Jeg gikk også til akupunktur før - og under svangerskapet. Går du til en proffesjonell akupunktør så virker det! Det styrker kroppen og energien på alle mulige måter. Ble nettopp kvitt en senebetennelse i armen etter 2 timer m akupunktur; hadde slitt med den i 1 mnd, men etter andre timen har jeg ikke kjent noe til det!

Annet jeg vil anbefale deg er soneterapi, som også kan være nyttig. Og å ta sol i forkant av forsøket, og tilskudd av d-vitamin (mer enn det som anbefales av norske myndigheter). Det er forskning som viser at ivf har større suksess etter sommeren, enn etter vinteren. Så sol deg brun :-) men ikke etter innsett...

Ellers; spis sunt og unngå sukker, kunstig søtningsmidler og ferdigmat....Lurt å "rense" litt opp i kroppen i forkant.

Etter innsett kan det også være lurt å unngå sukker, søtningsmidler og faktisk gluten (det irriterer slimhinnene)... Lykke til :-)

Er det Vibeke Fjell du skal til? Jeg har veldig god erfaring med henne. Jeg tok aku etter innsett forrige gang (i DK), forsøket resulterte i tvillinger! Har lest artikler og forskning på dette, delte meninger, men jeg tenker at om det så bare har placebo effekt så taper man ingenting på det uansett :)

jeg anbefaler også Vibeke Fjeld. Hun har gjort underverker med meg og flere jeg kjenner. Helt magisk dame!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...