Gå til innhold

Er det veldig dumt å bruke spenol til ansiktskrem når alle på min alder bruker dyre luksuskremer?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Spenol er jo ikke akkurat ansiktskrem da ;)

Vitenskapen har kommet veldig langt når det gjelder behandling av huden altså, og selv rimelige kremer for ansiktet er bedre enn spenol som folk flest bruker som håndkrem...

Tror jeg ikke. Skjønnhetsdamene kan si hva de vil, men forskning viser vel at det ikke nødvendigvis er de dyreste som er best. Er du fornøyd er vel det det som teller?

Min far fikk 3 gradsforbrenning for et par år tilbake. Måtte transplantere hun og hele pakken. Både hudleger og de på kirurgen og brannskadeavdelingen sa at den beste kremen for huden ganske enkelt var spenol. De ville ikke anbefale noen andre.

Det enkle er ofte det beste. Selv har jeg gått fra å bruke hundrevis av kroner på øye-sminkefjerner til ca 20 kr på en stor flaske med solsikkeolje som var i sånn ca en evighet. Funker bedre enn noe annet jeg har prøvd, og hudlegen jeg gikk til da jeg begynte sa at det var mye bedre for huden også. Det som er viktig med kremer at de gir huden fuktighet. Dersom spenol gir fuktighet, så ser ejg ikke helt problemet.

Annonse

Grunnen til at jeg bruker spenol er fordi jeg ikke liker lukten i mange andre kremer. Har både dag og nattkrem i90519772 Multi active jour fra Clarince. Men det var den lukten da...

Venninnene mine ler av meg og sier jeg kommer til å angre når jeg sitter der full av rynker.

Rynker har mer medgener å gjøre enn med kremer å gjøre... Selvfølgelig beskyttelse i vanlig grad er viktig, altså mot solskader og uttørring, feks, man lever sunt(røyker ikke) og får omtent like mange rynker som ens mor og far uansett om man smører trynet med gull eller spenol.

Jeg ville absolutt brukt Spenol dersom den fungerer! Det viktigste er jo faktisk at huden får fuktighet og at kremen beskytter huden litt. Har ikke brukt den selv, men er av typen som reagerer veldig på omtrent alt av hudpleie. Jeg bruker kun Vichy fra apoteket - den er fantastisk! Og faktisk "verdt pengene", den varer leeenge!

Aner ikke om det stemmer ,men det var et oppslag om spenol for ikke så lenge siden at det inneholdt for store molekyler så det trekker ikke inn i huden? Den bare føles god og myk, men gjør egentlig ingenting for huden i seg selv.

Så lenge huden føles god og myk etterpå gjør da ikke det noe om den ikke trekker godt inn i huden. Drikker man rikelig med vann, så "Smøres" huden godt innenifra.

Annonse

Bruker selv spenol på hele kroppen. Men ikke ansiktet, fordi den er såpass feit. Men hvis du er fornøyd og ikke du føler at ansiktet blir fett av den, så hvorfor ikke?

Selvsagt trenger den inn i huden, ellers hadde jo ikke huden blitt myk. Det er den mest primitive og enkle krem som har eksistert i alle de år, den fungerer. Kremer er ikke så "vanskelig" som folk skal ha det til- det er fuktigheten som teller, og såkalte antirynkekremer inneholder vel bare en annen sammensetning av fett osv. Tror ikke du blir mer rynkete av spenol enn en ansiktskrem til kr 400 for å være ærlig. Uansett så har rynker mye mer å gjøre med arv, inntak av vann osv enn kremer som virker utenifra. Det trekker jo trossalt ikke lenger inn enn selve hudlaget, og da stort sett bare det helt ytterste... og ikke inn i cellene!

Hehe

Min bestemor brukte ldb hele livet og hadde hud som en barnestump til hun døde nærmere 90 år gammel.

Fortsett med spenolen (og solkremen om sommeren) du!

Huden har en såpass begrenset evne til å ta opp stoffer fra krem at den fremste virkningen er å forhindre fordamping fra huden (som fører til uttørking) og å holde den myk i øyeblikket.

Hudleger påstår til stadighet at kosmetiske kremer er humbug, og jeg er tilbøyelig til å tro at de har rett. Derfor bruker jeg kremer jeg finner behagelig, ikke nødvendigvis de som lover mest. På vinteren bruker jeg gjerne A-creme (den brune krukken), på sommeren en mindre fet lotion. Om jeg blir rynkete er det nok genene som har skylda, ikke kremen.

Skal man bruke krem i ansiktet? ;P Bruker nesten aldri krem jeg, med mindre huden blir veldig tørr. Krem er krem for meg forresten, så har faktisk smørt på håndkrem over nesen noen ganger. :)

Har brukt mange tusen kroner på diverse hudpleie gjennom årene, men nå har jeg lest såpass mye om dette temaet at nå er det stopp. Dyre kremer er bare tull, er min mening.

Bruker olje eller billig øyensminkefjerner, spenol på hender og kropp og jojoba-olje i ansiktet. Fungerer suverent!

Her brukes det Spenol ove ansikter hele kroppen! Har også brukt dyre ansiktskremer, men de har tørket ut huden og bare vært sorgen for meg i allefall. Som nevnt ovenfor: Når noen har eksem, forbrenning osv, så anbefaler legen som regel nettopp Spenol :)

Koster 7,90 på Rema :P

Fungerer det for deg så er det vel topp, men tror ikke noen av dere som bruker spenol har hudproblemer av noe slag? Her "må" jeg bruke visse typer krem pga uren hud, men har inntrykk av at mange med normal hudtype kan kline hva som helst på uten at noe skjer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...