Nutte87+ februar spire! Skrevet 1. februar 2012 #1 Skrevet 1. februar 2012 Hei damer! Jeg er første gangs gravid og er i dag 37+0. Jeg vet jo ikke hva jeg skal se etter, men jeg har løs mage for tiden, kvalm, mye kynnere som gir meg en god del mensen smerter i rygg og noe i magen. Og føler meg hoven nedentil og når jeg sitter på do spesielt, så kjenner jeg at det presser greit ned. Nå har et barn i seteleie, men regner med at nedpress er en normal ting uansett? Er dette modningstegn? Syns lissom dette er så vanskelig
Underveis --> Skrevet 1. februar 2012 #2 Skrevet 1. februar 2012 Ja, er min umiddelbare reaksjon til det. Kan dessverre ikke si deg noe om at noe er nært forestående heller, for jeg har hatt alle modningstegn som finnes i månedsvis allerede. Føles i alle fall slik ;-) Jeg har forøvrig blitt superklar over natten. Idet kalenderen bikket over til februar, så føler jeg nå at Lillebror bare kan komme. *stønn* Ikke bra! Blir lange to uker å vente om ingenting skjer :-P Er 39+0 i dag. Og hoven nedentil ja... Joda, helt riktig det. har samme følelsen når jeg går på do også. Er i tillegg litt forstoppet, så det gjør jo sitt.
Gjest Alt inkludert Skrevet 1. februar 2012 #3 Skrevet 1. februar 2012 Jeg er 37+4 i dag, og har hatt det slik du beskriver i nesten to uker. Spesielt ille er menssmertene og nedpresset, utrolig slitsomt! Har snakket med jordmor om det, og hun sier at det er helt normalt å føle det slik mot slutten. Det er som du sier et modningstegn. Og man kan dessverre gå slik leeeeenge;) Min forrige var forresten i sete, og følte endel av de samme plagene da. Men kjenner at det "presser" mye mer denne gangen når barnet ligger i hodeleie.
ellynn Skrevet 1. februar 2012 #4 Skrevet 1. februar 2012 Har også hatt det slik, spesielt vonde kynnere/maserier natt til i går, igår og inatt. Og så våkner jeg etter littegranne søvn og føler meg som superman! Er sååå skuffa. Har rydda, ordna, gått kjempelang tur i et uvanlig høyt tempo, farga håret, barbert legger og litt tuster som jeg ikke lenger ser:) Føler meg totalt ugravid, bortsett fra magen da... Litt slitsomt å være forvirra,samtidig som det er litt av sjarmen:)
Ezmeralda Skrevet 1. februar 2012 #6 Skrevet 1. februar 2012 Jeg har termin i dag. Har hatt noen uker med perioder med nedpress, murringer i korsryggen, løs mage, kynnere... Men de siste dagene: Nada! :-/ Sitter i sofaen og VENTER nå, faktisk. Håper jeg ikke skal sitte og vente i to uker til. Godt jeg blir tvunget ut på en times gåtur for å hente storebror i barnehagen hver dag, ellers hadde jeg grodd fast her.
Nutte87+ februar spire! Skrevet 1. februar 2012 Forfatter #7 Skrevet 1. februar 2012 tusen takk for svar dere selvom det fortsatt kan gå uker før noe skjer, så er det i hvertfall deilig å se at jeg har modningstegn da er det lissom noe som er på gang! Skal til samtale med legen 8 februar for å planlegge fødselen. og jeg også føler meg heelt klar nå! har termin 25 februar, men herregud så deilig det var å se på kalenderen at det sto februar der Bekkenet mitt har bare blitt værre og værre også. hatt plager siden uke 10, men nå er det skikkelig ille så jeg er mer enn klar hihi! Dette blir spennende jenter! håper vi snart sitter med vær vår skatt i armene
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå