utålmodig-11 Skrevet 1. februar 2012 #1 Skrevet 1. februar 2012 Det ser ikke ut som jeg klarer å bli gravid vha inseminasjon, og må derfor vurdere ivf. Det er mest praktisk for meg å ta ferja til Danmark, og jeg tenkte derfor jeg skulle dra til århus eller i området der. Har funnet 3 klinikker; Ciconia, Maigaard og Aagaard. Vet ikke om det finnes andre? Er det noen av dere som vil dele deres erfaringer fra disse klinikkene? Aagaard er åpent alle dager, også søndag, i motsetning til Maigaard. Fant ikke åpningstidene til Ciconia. Aagaard er litt billigere for 3 forsøk, men det skiller ikke mye. Ut fra objektive kriterier ligger derfor Aagaard best an, men kan ikke huske å ha lest om noen som har vært der, og lurer på om det er et dårlig tegn? Jeg har også vært inne og lest på nettsidene til Trianglen, og de reklamerer med at de er den eneste klinikken som har anestesisykepleier til å ivareta smertelindring, og at egguttaging derfor ofte er smertefullt hos andre klinikker. Stemmer det? Jeg lurer også på hvordan dere takler å sette sprøyter på dere selv? Jeg har sprøyteskrekk, og klarer ikke å se på når noen stikker, uansett om det er på meg eller noen andre. Det kan bli et problem...
MissTaurus Skrevet 1. februar 2012 #2 Skrevet 1. februar 2012 Hei Jeg kan ikke svar på hvilke av klinikkene som er å anbefale. Jeg har vært på CFC i Køben. Vil bare si at der får man smertestillende intravenøst ved behov av legen. Alle får lokalbedøvelse. Jeg har ikke opplevd at uttaket har vært spesielt vondt, men har hatt vondt i etterkant. Anbefaler at man tar 2 paracet før uttak som hjelper mot smertene etterpå. Kan ikke se at det er behov for anestesisykepleier. Hvis du skal bruke Gonal-F, så er det ganske enkelt å bruke. Virker som en insulinpenn. Det er ikke spesielt vondt:) Du blir vant til det. Eggløsningssprøyten kan være litt vondere, men da er du allerede herdet! Lykke til med valget.
Håpefull38 Skrevet 1. februar 2012 #3 Skrevet 1. februar 2012 Enig i det som Miss Taurus sier. Jeg har tatt de fleste IVF- uttakene uten morfin, og det har gått helt fint. En av gangene kjente jeg veldig lite i etterkant også. Har hørt veldig mange skryte av Maigaard.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå