Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her inne som har litt mer erfaring om dette enn meg kanskje.. Men, denne uka skal/skulle jeg til legen for å ta blodprøver for å sjekke fsh- nivået.. Og, som maks uflaks, er mensen to dager forsinket.. Så hvis jeg ikke får mensen IDAG får jeg ikke testet det denne mnd. Fordi, man Må vel teste det 3 syklus dag, eller?

Og jeg får jo ikke testet det hos legen min lørdag eller søndag..:( Må jeg vente en heeel mnd til da, og håpe at det klaffer med en ukedag neste gang.. Utrolig kjedelig!

KAN man i verste fall teste Fsh 2 syklus dag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ganske grønn i dette, men iflg. Trianglen skal man teste dag 2 eller 3 :-)

I verste fall går det vel an å få tatt en blodprøve på legevakta??

Går selv og venter på mensen og har tenkt å teste hormonnivåene nå...

Skrevet

Mener jeg tok en test på dag 2 pga samme problem. Ikke problemer med det.

Skrevet

Takk for svar:)

Typisk at mensen ikke kommer den ene gangen jeg VIL den skal komme.. Hvis man kan teste på dag 2, så KAN det jo gå hvis jeg får mensen imorgen, og teste fredag..

Er sikkert mulig å dra på legevakta å ta en blodprøve, men legevakta de her jeg bor ihvertfall blir jo utrolig sure hvis man kommer dit og omtrent ikke er døden nær..så håper jeg får gjort det hos fastlegen min.. Krysser fingrene for at den hersens mensen bare kan komme!! :P

Skrevet

Mensen kom idag!:D Så da får jeg nok testet imorgen hos legen. Dette er nok første og siste gang jeg er såå fornøyd med at den kom..;)

Skrevet

Nå gikk det jo greit for deg. Men har lyst til å kommentere at jeg vet ikke hva andre legevakter opererer med, men du ville ikke fått testet på legevakta der jeg jobber. Ikke fordi vi ikke vil hjelpe deg men fordi vi ikke har utstyr til å ta den typer blodprøver. Da måtte du blitt henvist videre til sykehuset. Det er dessuten slik at du ikke hadde blitt proritert i køen på legevakt og at du sannsynligvis ville brukt mange timer i kø På legevakt og deretter på sykehuset for å få tatt prøven.

Hvis dette skulle være en aktuell problemstilling for andre her på BIM så anbefaler jeg at dere får fastlegen til å skrive en henvisning med rekvisisjon som kan brukes på deres lokalsykehus i en helg dersom det er nødvendig. På den måten slipper dere å gå igjennom legevakt med et slikt spørsmål.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...