Anonym bruker Skrevet 1. februar 2012 #1 Skrevet 1. februar 2012 Etter et svangerskap med en meget turbulent helse blir jeg satt i gang i morgen kl 9. Er da i uke 37. Kjenner jeg gleder meg til å møte lillegutt,men gruer meg som gal til fødselen! Har rundvasket huset sammen med gubben, nå er barnepass ordnet og fødebagen pakket. Er kjempespent på om det går like bra å bli satt i gang denne gangen som forrige gang. Får ballongkateter. Sist begynte riene nesten før de hadde fått satt inn kateteret.. Tror dere det kan gå like greit denne gangen? Er såååå spent!!
3 gleder Skrevet 1. februar 2012 #2 Skrevet 1. februar 2012 Jeg har ingen erfaring med å bli satt i gang, men jeg håper at det går like greit for deg denne gangen. Du kommer deg uansett igjennom det på et vis, og tenk- snart har du pjokken i armene! Masse lykke til! Veldig spennende altså
Underveis --> Skrevet 1. februar 2012 #3 Skrevet 1. februar 2012 Jeg har trua! ;-) Kroppen din vet jo enda bedre nå enn forrige gang hva som skal gjøres, så da går det sikkert så fint atte! Lykke til!
mer enn bare mor Skrevet 1. februar 2012 #4 Skrevet 1. februar 2012 lykke til! Ble også satt igang med ballong forrige gang, og det gikk kjempekjapt!
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2012 #6 Skrevet 1. februar 2012 Takk alle sammen! Er så spent! Krysser fingrene for at jeg får en like fin fødsel som sist ønsker resten av dere lykke til og håper at de som venter har sine små frø i armene snar klemmer Hi
lykketroll3 Skrevet 1. februar 2012 #8 Skrevet 1. februar 2012 Så spennende.Heldige du som snart er ferdig Har ingen erfaring med å bli satt igang,men hvordan er det da er riene kraftigere enn ved naturlig start??? Det må være noen som har prøvd begge deler som kan si noe om det da.Jeg er 3.gangs og i uke 37 nå.Hodet langt ned i bekkenet og festet,men ingen tegn til noe modning:( HAr hatt 2 greie fødsler tidligere på 6 og 5 timer fra første tegn til slutt..Er spent på denne.....Lykke til alle sammen:)
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2012 #9 Skrevet 1. februar 2012 Ja, gleder meg til å få det overstått og til å møte lillegutt Dette er 3.gang jeg blir satt i gang.. Med førstemann kom jeg ikke langt pga at jeg fikk kramper av svangerskapsforgiftning. 2. gang ble jeg satt i gang med ballongkateter. Hadde det nok tøft nok under åpningsfasen da riene og oppkaste gikk i ett :s Samtidig har jeg så mye værre å sammenligne med så jeg syntes det var en drømmefødsel. Hadde tre pressrier før hun var ute og revnet ikke Er så spent på om kroppen denne gangen vil gå i fødsel da ballongkateter er en mild form for stimulering,men jeg er jo syk så da skal jeg per definisjon være lett å stimulere.. Så spennende at hode har festet seg! Det har det aldri gjort på meg, selv ikke med førstemann og hun kom i uke 39. Det er nok ikke lenge igjen siden du er 3.gangsfødende og hode har festet seg Jeg har trua på at du snart har nurket i armene dine
ama<3 Skrevet 1. februar 2012 #11 Skrevet 1. februar 2012 Ååh! Dette er så spennende! Håper alt går fint med deg og den lille... Er vel for mye å forlange at du skal holde oss oppdatert mens du er på sykehuset hehe... Men jeg har det for vane å bli for engasjert:) Kan jeg spørre hva en grunn kan være til at man blir satt igang? Det er tilfellene hvor baby har det bedre utenfor magen enn inni eller? Ønsker deg igjen lykke lykke til!
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2012 #12 Skrevet 2. februar 2012 Kan godt gi oppdatering, enn så lenge Har akkurat fått satt inn ballongkateter så nå er det bare å vente. Kjenner jeg har murringer, men de regelmessige kynnerne/riene jeg fikk sist har jeg enda ikke fått. Så håper det tar seg opp etterhvert Jeg blir satt i gang pga svangerskapsforgiftning. Første fødsel endte i kramper (eklampsi) og katastrofesnitt. Med nr 2 holdt jeg på å få kramper hjemme,men kom meg til sykehuset i tide, og fikk en drømmefødsel. Denne gangen har jeg meste hatt bare veldig høyt blodtrykk, men de regner det som svangerskapsforgiftning da proteiner kommer og går (pluss alle symptomene jeg har hatt). De vil vel at ungen skal komme ut før jeg blir mye værre. Spesielt siden jeg allerede har krampet en gang tidligere. Nå skal jeg gå til lunsj. Skriver nok litt mer senere når ting tar seg litt mer opp Hilsen Hi
3 gleder Skrevet 2. februar 2012 #13 Skrevet 2. februar 2012 Kan godt gi oppdatering, enn så lenge Har akkurat fått satt inn ballongkateter så nå er det bare å vente. Kjenner jeg har murringer, men de regelmessige kynnerne/riene jeg fikk sist har jeg enda ikke fått. Så håper det tar seg opp etterhvert Jeg blir satt i gang pga svangerskapsforgiftning. Første fødsel endte i kramper (eklampsi) og katastrofesnitt. Med nr 2 holdt jeg på å få kramper hjemme,men kom meg til sykehuset i tide, og fikk en drømmefødsel. Denne gangen har jeg meste hatt bare veldig høyt blodtrykk, men de regner det som svangerskapsforgiftning da proteiner kommer og går (pluss alle symptomene jeg har hatt). De vil vel at ungen skal komme ut før jeg blir mye værre. Spesielt siden jeg allerede har krampet en gang tidligere. Nå skal jeg gå til lunsj. Skriver nok litt mer senere når ting tar seg litt mer opp Hilsen Hi Spennende, lykke til! Krysser fingeren for at det tar seg fort opp.
3 gleder Skrevet 2. februar 2012 #14 Skrevet 2. februar 2012 Så spennende.Heldige du som snart er ferdig Har ingen erfaring med å bli satt igang,men hvordan er det da er riene kraftigere enn ved naturlig start??? Det må være noen som har prøvd begge deler som kan si noe om det da.Jeg er 3.gangs og i uke 37 nå.Hodet langt ned i bekkenet og festet,men ingen tegn til noe modning:( HAr hatt 2 greie fødsler tidligere på 6 og 5 timer fra første tegn til slutt..Er spent på denne.....Lykke til alle sammen:) Hei! Sånn er det her i gården også. Tredjegangs, han ligger langt nede og hodet var så godt som festet på 36 ukers kontrollen. Nå er jeg 37 uker, men denne gangen har jeg hatt menssmerter i et par uker samt sterkere kynnere siste uka. Med de andre merket jeg ikke dette før fødselen plutselig startet. Spennende, dette. Lykke til:)
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2012 #15 Skrevet 2. februar 2012 Siden hode var så godt som festet i uke 36 behøver du sikkert ikke vente så lenge før han er i armene dine Håper iaf at du ikke trenger det Ikke i noen av mine graviditeter har hode festet seg før under selve fødselen. Han ligger langt nede,men hode har ikke festet seg. Samboeren min kommenterte her om dagen at han syntes magen hadde sunket, noe jeg har lagt merket til selv også, men siden hode ikke er festet må det vel kanskje være endret stilling Håper disse murringene jeg har er modningstegn.. Takk for lykkehilsningene Hilsen HI
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2012 #16 Skrevet 2. februar 2012 Hei igjen Skulle bare fortelle at nå har jeg begynt å få rier, vonde! Er nok i aktiv fødsel om kort tid.. Gleder meg til å få det overstått! Ble litt dramatikk i sted da blodtrykket mitt steg til vers (ble ganske så nervøs selv... ), men har fått det stabilt og håper at det fortsetter å være lavt fødselen igjennom. Klemmer Hi
lykketroll3 Skrevet 2. februar 2012 #17 Skrevet 2. februar 2012 Så spennende.Heldige du som snart er ferdig Har ingen erfaring med å bli satt igang,men hvordan er det da er riene kraftigere enn ved naturlig start??? Det må være noen som har prøvd begge deler som kan si noe om det da.Jeg er 3.gangs og i uke 37 nå.Hodet langt ned i bekkenet og festet,men ingen tegn til noe modning:( HAr hatt 2 greie fødsler tidligere på 6 og 5 timer fra første tegn til slutt..Er spent på denne.....Lykke til alle sammen:) Hei! Sånn er det her i gården også. Tredjegangs, han ligger langt nede og hodet var så godt som festet på 36 ukers kontrollen. Nå er jeg 37 uker, men denne gangen har jeg hatt menssmerter i et par uker samt sterkere kynnere siste uka. Med de andre merket jeg ikke dette før fødselen plutselig startet. Spennende, dette. Lykke til:) Det høres ut som meg dette Jeg har ikke hatt menssmerter,men har endel kynnere.Alt klart her hjemme,men prøver å kose meg,og er ikke lei heldigvis.Veldig spennende ja.Hva har du fra før da? Og vet du hva du får nå? Jeg har gutt og jente og venter nå en gutt
3 gleder Skrevet 2. februar 2012 #18 Skrevet 2. februar 2012 Så spennende.Heldige du som snart er ferdig Har ingen erfaring med å bli satt igang,men hvordan er det da er riene kraftigere enn ved naturlig start??? Det må være noen som har prøvd begge deler som kan si noe om det da.Jeg er 3.gangs og i uke 37 nå.Hodet langt ned i bekkenet og festet,men ingen tegn til noe modning:( HAr hatt 2 greie fødsler tidligere på 6 og 5 timer fra første tegn til slutt..Er spent på denne.....Lykke til alle sammen:) Hei! Sånn er det her i gården også. Tredjegangs, han ligger langt nede og hodet var så godt som festet på 36 ukers kontrollen. Nå er jeg 37 uker, men denne gangen har jeg hatt menssmerter i et par uker samt sterkere kynnere siste uka. Med de andre merket jeg ikke dette før fødselen plutselig startet. Spennende, dette. Lykke til:) Det høres ut som meg dette Jeg har ikke hatt menssmerter,men har endel kynnere.Alt klart her hjemme,men prøver å kose meg,og er ikke lei heldigvis.Veldig spennende ja.Hva har du fra før da? Og vet du hva du får nå? Jeg har gutt og jente og venter nå en gutt Her er alt også klart. Bortsett fra huset! Hehe, altså, vi bor der vi har bodd de siste årene,men har kjøpt et oppussingsobjekt som vi håpet og trodde skulle bli ferdig.Og det står kanskje ferdig innen termin 25 februar, MEN så spør det når han kommer da:) Født før termin med de andre, så da tenker jeg at det blir sånn nå Jeg har to gutter fra før, som fylte 5 og 2 år i januar. Også får vi tredje gutten nå Eldstemann forstår mye og gleder seg masse. Jeg skal på kontroll igjen i morgen for å sjekke sf-målene, det hadde flata sånn ut forrige uke. Jeg tror bare han ligger laaangt nede, for magen er så støl og tung selv om den ikke er spesielt stor. Vel, vi får bare smøre oss med tålmodighet og se om tredjemann virkelig er en luring:)
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2012 #19 Skrevet 2. februar 2012 Hei igjen Nå har ballongkateteret kommet ut av seg selv, så da har jeg 3 cm åpning. Dette skjedde visst veldig raskt i følge de her på føden Men livmora har tatt en pause nå så det er lite rier på gang... Det visst vanlig, så får håpe det tar seg opp snart Er bare veldig glad for at det gikk Så mye fortere denne gangen med de 3 første cm, for kjenner jeg meg rett så ligger jeg vel i spyinga når de værste riene setter inn, og da er det kjekt å vite at jeg bare trenger å 1 cm åpning til før jeg kan få epidural. Får epidural pga blodtrykket.. Er egentlig greit for min del,jeg spyr og har rier om hverandre,så blir veldig fort utmattet. Jeg har to jenter i fra før så det er stor stas å være så heldig å også få en gutt Selv om det i bunn og grunn ikke spiller noen rolle hvilket kjønn man får. Eldste er 4 og minsta er 1,5..Den lille i magen kom litt uplanlagt,men er veldig velkommen Jeg hadde orginalt termin 26,februar, så ikke langt unna deg " Stolt mamma til-2+1 på vei" Hvordan er formen din ellers?
BettyBoob Skrevet 2. februar 2012 #20 Skrevet 2. februar 2012 Masse lykke til utover kvelden/natten!!!
3 gleder Skrevet 2. februar 2012 #21 Skrevet 2. februar 2012 Hei igjen Nå har ballongkateteret kommet ut av seg selv, så da har jeg 3 cm åpning. Dette skjedde visst veldig raskt i følge de her på føden Men livmora har tatt en pause nå så det er lite rier på gang... Det visst vanlig, så får håpe det tar seg opp snart Er bare veldig glad for at det gikk Så mye fortere denne gangen med de 3 første cm, for kjenner jeg meg rett så ligger jeg vel i spyinga når de værste riene setter inn, og da er det kjekt å vite at jeg bare trenger å 1 cm åpning til før jeg kan få epidural. Får epidural pga blodtrykket.. Er egentlig greit for min del,jeg spyr og har rier om hverandre,så blir veldig fort utmattet. Jeg har to jenter i fra før så det er stor stas å være så heldig å også få en gutt Selv om det i bunn og grunn ikke spiller noen rolle hvilket kjønn man får. Eldste er 4 og minsta er 1,5..Den lille i magen kom litt uplanlagt,men er veldig velkommen Jeg hadde orginalt termin 26,februar, så ikke langt unna deg " Stolt mamma til-2+1 på vei" Hvordan er formen din ellers? Dette er spennende! Med nr en takla jeg riene veldig dårlig. Jeg spente kroppen, og begynte attpåtil å kaste opp etter hver rie. Så jeg føler med deg på den! Var ikke det samme andre gang, men rett før pressriene kom kasta jeg opp av en kraftig rie. Uff. Det gjørjo virkelig vondt da.. Men man glemmer det jo så fort:) Du er kanskje i full gang allerede? Jeg kan ikke klage på formen! Bortsett fra hyperemesis i første trimester, har jeg hatt et knirkefritt svangerskap. Men jeg kan ikke huske at jeg har vært Så utålmodig mot slutten med de to andre. Og nå som jeg har mer enn nok å styre med med to storebrødre. Håper du snart har gutten din i armene dine! Masse lykke til,nå er du straks i mål:)
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2012 #23 Skrevet 3. februar 2012 Takk for det Desverre tok ikke murringene/kynnerene seg opp i løpe av natta,men nå er det noe som driver å skjer, men kjennes mest ut som kraftige menssmerter. Også er jeg så kvalm og har nedpress.. Prøver å lindre med litt varm rispose.. Har ikke fått sove noenting i natt, og heller ikke nå på morran. Nå må ungen komme! Er så sliten! Hilsen Marianne østvang
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2012 #24 Skrevet 3. februar 2012 Haha! Må le.. Ser at jeg er sliten Signerer med fullt navn.. Jaja, er vel ikke akkurat så veldig mye å skjule at jeg skal ha en baby Marianne
3 gleder Skrevet 3. februar 2012 #25 Skrevet 3. februar 2012 Haha! Må le.. Ser at jeg er sliten Signerer med fullt navn.. Jaja, er vel ikke akkurat så veldig mye å skjule at jeg skal ha en baby Marianne Haha! Den var festlig! Synd det ikke tok seg opp. Får håpe det går fort når det først setter i gang! Lykke til Marianne:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå