Gå til innhold

3 mann er en luring ja...! Hvor lenge gå med masrier?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er helt sjokkert! Finner meg ikke i å bli lurt av trollungen på denne måten! ;)

Natt til mandag våknet jeg at noe som jeg med en gang skjønte var mer enn kynnere..Har født 3 ganger før, så burde jo vite forskjellen snart...(men regnes som 3gangs da den ene var halvveis). Det kom småvonde rier som varte over 1 min hvert 10min i noen timer (men ikke vondere enn at jeg kunne puste vanlig og snakke), masse murring/småvondt i rygg, og dårlig mage/diare. På morgenen dabbet det av.. Dette skjedde ved forrige fødsel også, men da tok det seg opp igjen på kvelden.

Jeg gikk hele dagen med kvalme, diare, og kjente i hele kroppen at det kom jo til å komme tilbake! Men.. den gang ei.. bare uregelmessige kynnere og en rar følelse i kroppen (helt "rastløs", følte jeg måtte tråkke rundt under kynnerne). Jeg måtte si til folk etterpå at jeg trodde ikke det var i gang, jeg VISSTE det... Dagen etter: Ingenting.. Natt til i dag: Nye "tak" -noe mildere og mer uregelmessig, men sterke kynnere og murring i ryggen.

Ordet lureRi har fått en annen betydning for meg ;) Og nå Må hun da komme snart! Satser på at dette er med på å fremskynde prosessen og at det har noe for seg når fødselen virkelig starter i allefall! Noen som har hatt slike masrier over tid før, og hvor lenge gikk dere med de før fødselen startet for fullt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet nesten ikke om jeg tør svare deg... Våre to første kom ca 3 uker før termin. Var derfor sikker på at nummer 3 også kom litt før. Men dagene gikk! Hadde 2 (!!!!) uker med sterke kynnere og maserier! Stod permanent på 2 cm, sentrert og modent! Til slutt var jeg utslitt! Med svangerskapsdiabetes ble jeg til slutt igangsatt to dager før terming.... Tok da et døgn før prinsen kom, til tross for evig lang modning.... LYKKE TIL! Håper veldig du er heldigere enn meg!

Skrevet

Vet nesten ikke om jeg tør svare deg... Våre to første kom ca 3 uker før termin. Var derfor sikker på at nummer 3 også kom litt før. Men dagene gikk! Hadde 2 (!!!!) uker med sterke kynnere og maserier! Stod permanent på 2 cm, sentrert og modent! Til slutt var jeg utslitt! Med svangerskapsdiabetes ble jeg til slutt igangsatt to dager før terming.... Tok da et døgn før prinsen kom, til tross for evig lang modning.... LYKKE TIL! Håper veldig du er heldigere enn meg!

Holy smokes! Det var demotiverende lesing! Haha! Og jeg som er fullt innstilt på at siden de to andre kom før termin gjør ihverfall denne det, spesielt med disse murringene i forkant. MEN, jeg burde justere innstillingen litt skjønner jeg og forsøke å slå meg til ro med at tredjemann er en luring:)

Skrevet

Jeg er helt sjokkert! Finner meg ikke i å bli lurt av trollungen på denne måten! ;)

Natt til mandag våknet jeg at noe som jeg med en gang skjønte var mer enn kynnere..Har født 3 ganger før, så burde jo vite forskjellen snart...(men regnes som 3gangs da den ene var halvveis). Det kom småvonde rier som varte over 1 min hvert 10min i noen timer (men ikke vondere enn at jeg kunne puste vanlig og snakke), masse murring/småvondt i rygg, og dårlig mage/diare. På morgenen dabbet det av.. Dette skjedde ved forrige fødsel også, men da tok det seg opp igjen på kvelden.

Jeg gikk hele dagen med kvalme, diare, og kjente i hele kroppen at det kom jo til å komme tilbake! Men.. den gang ei.. bare uregelmessige kynnere og en rar følelse i kroppen (helt "rastløs", følte jeg måtte tråkke rundt under kynnerne). Jeg måtte si til folk etterpå at jeg trodde ikke det var i gang, jeg VISSTE det... Dagen etter: Ingenting.. Natt til i dag: Nye "tak" -noe mildere og mer uregelmessig, men sterke kynnere og murring i ryggen.

Ordet lureRi har fått en annen betydning for meg ;) Og nå Må hun da komme snart! Satser på at dette er med på å fremskynde prosessen og at det har noe for seg når fødselen virkelig starter i allefall! Noen som har hatt slike masrier over tid før, og hvor lenge gikk dere med de før fødselen startet for fullt?

Ser du har svart meg nedenfor.. Jeg kan jo ikke klage! Jeg har tre uker igjen! Du har klart deg nesten helt til termin med slike lureRier( haha, den likte jeg) Har da virkelig ikke opplevd det sånn som deg, med lurerier av så alvorlig grad:) Hold ut, det KAN jo ikke være så lenge igjen nå

Skrevet

Huh, hørtes slitsomt ut! Spesielt med din historie ble nok du lurt tidligere enn meg.. Men jeg har termin i morgen, så vet jo at det ikke er snakk om ukesvis uansett.. heldigvis! :) Har også fått før termin med de andre, så var så sikker på at jeg skulle få i god tid før.. Har hatt masse tegn siste mnd, men først nå jeg virkelig trodde det var i gang. Skulle så gjerne visst hvor moden jeg er.. men jordmor anbefalte ikke sjekke på kontroll dagen etter "rienatten" da hun mente det kunne sette i gang styrtfødsel (anbefalte meg å la det komme skikkelig i gang spontant, naturlig slik at ungen ikke skal bli stresset).

Skrevet

Forrige gang var jeg førstegangs, og da hadde jeg kontante maserier (6-40 min mellom de, varte i ca 1 minutt) i nesten 4 døgn før jeg ble igangsatt. Mitt hotteste tips er å dra på sykehuset og bli der dersom du føler at du holder på å bli utslitt. Du skal ha krefter til selve fødselen også ;-) Skal sies at min fødsel da var over på 3 1/2 time, så det var egentlig greit. Hadde gått moden med 1-2 cm åpning i flere uker allerede.

Du er uansett ikke langt unna nå, og det eneste tegnet på fødsel, har jeg lært, er fødsel. Selv håper jeg at jeg slipper maserier denne gang, men har laget en avtale med sykehuset om at jeg ikke skal gå mer enn to døgn før de setter meg i gang dersom det skulle skje.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...