Gå til innhold

Hjelp?! Kynnere+kanskje slimpropp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei hei. Litt engstelig her..

I går kveld da jeg hadde lagt meg hadde jeg masse kynnere. Sikkert bort i 15-20 stk på 2-3 timer. Hadde hatt en dag med enorme bekkenløsningssmerter, så tenkte det kom av at jeg var sliten og gjerne hadde knytt meg gjennom dagen..

Og så da jeg var på toalettet nå i sted så jeg noe på papiret som var likt det jeg hadde av slimpropp i mitt forrige sv skap. Var ikke mye, og ikke nok til å være hele slimproppen, og ikke sikkert det var det heller, men det var likt ihvertfall..

Jeg er i dag bare 22+3..

Noen andre som har hatt/har så pass mye kynnere så tidlig? Noen andre som har sett noe til en eventuell slimpropp?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå til legen!!! Få kontrol og finner ut hvordan det går med livmorhalsen!!!

Skrevet

Jeg ville ha dratt til føden for en sjekk.

Skrevet

Hei hei. Litt engstelig her..

I går kveld da jeg hadde lagt meg hadde jeg masse kynnere. Sikkert bort i 15-20 stk på 2-3 timer. Hadde hatt en dag med enorme bekkenløsningssmerter, så tenkte det kom av at jeg var sliten og gjerne hadde knytt meg gjennom dagen..

Og så da jeg var på toalettet nå i sted så jeg noe på papiret som var likt det jeg hadde av slimpropp i mitt forrige sv skap. Var ikke mye, og ikke nok til å være hele slimproppen, og ikke sikkert det var det heller, men det var likt ihvertfall..

Jeg er i dag bare 22+3..

Noen andre som har hatt/har så pass mye kynnere så tidlig? Noen andre som har sett noe til en eventuell slimpropp?

dra til legen å få en invendig ul for å skjekke at slimproppen er intakt. lykket il

Skrevet

Slimproppen kan gå mange ganger uten at det betyr fødsel.

Jeg har kynnere daglig er i uke 17 og hadde mye kynnere med nr 1. Hadde enormt mye kynnere... Han kom to uker over tiden...

Men klart, er du bekymret ringer du føden...

Skrevet

har du fått vært hos legen?

Håper alt gikk bra :)

Skrevet

Hei hei og tusen takk for svar :)

Har ikke vært hos legen, men har hatt fri i dag, og tatt det 100% med ro. Har ikke hatt noe mer kynnere i dag, så "ser det an" til i morgen. Da er jordmor på helsestasjonen, og jeg kan spørre om å få komme til der om jeg merker noe mer i kveld/natt. Hun har ul.

Godt å høre om deg over her som også har mye kynnere og hadde det i ditt forrige sv skap også..

Skrevet

Ja, kynnerne mine var bare til enorm irritasjon til tider, men ikke til hjelp ifht fødselen.. Hehe..

Håper du får slappet av litt da, og husk at det er bedre å ringe en gang for mye enn for lite, er du bekymret så tar du kontakt med føden.

Skrevet

Akkurat det samme skjedde m meg før helgen!! At hatt mye kynnere lenge nå... Jeg ringte føden og de ville ha meg inn... Målte livmorhalsen til lang og lukket og mente ingen fare.. Jeg følte på meg at det ikke var rett så bestilte privat time hos gynekologen jeg går til søndag kveld.. Det var 3 døgn etterpå.. Da hadde livmorhalsen forkortet seg m 1,5cm og ble påvist nebbing, dvs den har begynt å åpne seg ovenfra.. Jeg har nå strengt sengeleie og skal inn igjen fredag.. Ville ikke drøyet m dette hvis eg var deg... Krev også at de tar bakterieprøve for å sjekke seg for streptokokker.. De gjorde det ikke på føden.. Gynekologen mente det var en stor svikt det skal alltid gjøres når slimproppen går så tidlig... Ikke sikkert det er noe men jeg ville sjekket det:))

Skrevet

Hei!

Håper du blir beroliget ved kontroll hos jordmor i morgen. Som regel er jo kynnere ufarlig, ja t.o.m. normalt!

Men noen kvinner har livmorhalser som blir påvirket av kynnere, slik man normalt bare blir av rier. Jeg er en av de, og ligger derfor på sengeleie etter at jeg fikk påvist forkortet livmorhals for 2 uker siden. Sist jeg var gravid fødte jeg 6 uker for tidlig, derfor ekstra kontrller denne gang. Var på ny kontroll i dag, og da hadde den faktisk vokst 4 mm! :D Hurra! Må fortsatt holde senga/sofaen (gørr kjedelig!), men det har altså hulpet med sengeleie.

Det ble mye bla bla, men poenget mitt var at man alltid bør sjekke, heller en gang for mye enn for lite, fordi man vet ikke på forhånd hvilken "kategori" kvinnekropp man har!

Slapp godt av i kveld og masse lykke til!

Skrevet

Hei!

Håper du blir beroliget ved kontroll hos jordmor i morgen. Som regel er jo kynnere ufarlig, ja t.o.m. normalt!

Men noen kvinner har livmorhalser som blir påvirket av kynnere, slik man normalt bare blir av rier. Jeg er en av de, og ligger derfor på sengeleie etter at jeg fikk påvist forkortet livmorhals for 2 uker siden. Sist jeg var gravid fødte jeg 6 uker for tidlig, derfor ekstra kontrller denne gang. Var på ny kontroll i dag, og da hadde den faktisk vokst 4 mm! :D Hurra! Må fortsatt holde senga/sofaen (gørr kjedelig!), men det har altså hulpet med sengeleie.

Det ble mye bla bla, men poenget mitt var at man alltid bør sjekke, heller en gang for mye enn for lite, fordi man vet ikke på forhånd hvilken "kategori" kvinnekropp man har!

Slapp godt av i kveld og masse lykke til!

Ps. Er i dag 26+5 uker.

Skrevet

Jeg har hatt mye kynnere i dag. Er 22 uker. Var hos jordmor på torsdag, og da spurte hun om jeg hadde hatt kynnere. Hun sa det var vanlig, men jeg måtte ta kontakt hvis de varte lenge av gangen. Varer bare noen sekunder her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...