Gå til innhold

Mister jeg nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ti uker på vei, og begynte å blø kraftig tidligere i dag. Ringe sykehuset, men de sa de ikke ville ta meg inn siden det var så tidlig. Du må bare vente og se, sa damen, men det kan høres ut som du mister dessverre. Jeg har vondt i magen - verre enne mensensmerter og blør... :-(.. Er det noe håp???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde det samme da jeg var 7+4 i forrige svangerskap..Jeg blødde i ca 2 timer, og det var masse friskt blod, hadde også sterke menssmerter. Jeg og ringte sykehuset, og jeg ga meg ikke før jeg fikk time.. fikk time dagen etter etter å ha krangla med ei i telefonen ei god stund..

men da vi kom på ul dagen etter så levde det lille vidunderet og hjertet slo som det sku. :) Hadde også 2 små blødninger i uke 5. fikk også da en ul, men de ventet til jeg kom i uke 6 + 0.. for å få se hjertet...

Iallefall så har jeg ei frisk jente her på snart 10 mnd nå.. så en blødning er ikke alltids at det er slutten.. hos meg så var det det at morkake låg foran åpningen og presset på.. den flyttet seg ikke før i uke 24..

masse lykke til.. håper virkelig at det "bare" er en liten blødning.. og at alt gåt bra.. :)

Skrevet

Ring fastlegen din du. Det er ingenting de kan gjøre pånsykeset, men de kan gi deg en ultralyd for å se hva blødningen kommer av.

Det kan være mange grunner til blødninger i svangerskapet, det kan være abort, det kan være en "vanishing twin" ( et ekstra fosteranlegg som kroppen kvitter seg med) det kan være blodansamlinger utenfor livmor (helt ufarlig) det kan væresprengte blodkar...

Når du blør såpass kraftig og har smerter, ville jeg som sagt ringt fastlegen, -det kan være greit å vite hva som foregår! Be om å få snakke med legen selv, og si at du føler deg utrygg. Da kan fastlegen henvise deg videre til sykehuset på dagen.

Skulle du få feber, så ringer du sykehuset igjen.

Lykke til, jeg håper du får en positiv opplevelse og at det fremdeles er en levende liten baby inni der! (det har jeg opplevd i hele tre svangerskap, etter styrblødninger. Så det er håp)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...