Gå til innhold

Galskap å øke stilling når man er gravid?

Anbefalte innlegg

Jobber i utgangspunktet i en 60% vikarstilling. Har nå fått tilbud om å øke til 100. Er i uke 10, og sjefen vet ikke at jeg er gravid. Grubler så på om jeg skal si ja. Da vil jeg jo øke i lønn, og få mer svangerskapspenger(har vært student de siste årene så vil nok bare beregnes fra lønn dette året). Men vet at veldig mange gravide blir gradert sykemeldt utover i svangerskapet. Må tilføye at jeg er i forholdsvis god form, men trøtt og sliten, så litt usikker på om jeg holder hele veien. Jobben er også ganske krevende, og har vel egentlig tenkt at 60 er nok, men ble lovt at forholdene skulle bedres. Råd anyone?

Fortsetter under...

Hei Milly! Jeg er også gravid ( uke 8 ) og befant meg i samme posisjon for 1 uke siden. Fikk tilbud om en jobb med mer ansvar på jobben og en god lønnsøkning. Jeg i mitt tilfelle har ikke fortalt jobben noe enda, men valgte å takke ja til stillingen. Dette er jo en stilling som jeg ønsker å ha når jeg er ferdig med mammapermisjonen også, og dessuten har det jo mye å si for hva jeg får utbetalt når jeg har perm. Man får jo vurdere situasjonen, men med mindre du har en veldig dårlig følelse av det, så synes jeg du skal tenke på deg og ditt beste.

:)

Ja helt enig, hvis du er i ok form så ville jeg tenkt litt egoistisk her. Og egentlig er det ikke egoistisk, du har blitt spurt om å øke stillingen din og har rett til å takke ja.

Er slett ikke sikkert at du blir sykemeldt.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...