Gå til innhold

Hoster..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snuppa mi har hostet en del i snart to uker nå.. Bør vi ta en tur til legen?

Hun begynte som sagt å hoste litt for et par uker siden.. Men så har det blitt en del verre de siste 2-3 dagene..

Midt oppi dette har hun også hatt 4 dager med feber pga vaksine..

Hva tror dere?

Hosten. Så forstyrrende for nattesøvnen stakkars.. Og solvipect hjelper lite..

Videoannonse
Annonse
Gjest Mentha & Junior
Skrevet

Junior har også hostet i en god uke nå. Skikkelig dyp slimhoste, og med feber i et par dager. Vi var hos legen i går og fikk bare beskjed om at det var hoste, rett og slett, ingen infeksjon ellers (halsbetennelse, ørebetennelse osv), og ikke bronkitt eller lungebetennelse.

Hvis du er bekymret så tar du kontakt med legen og får henne undersøkt. Da kan i alle fall mammahjertet roe seg :)

Jeg bruker ikke hostesaft etter at jeg leste en artikkel hvor helsevesenet selv gikk ut og sa at det ikke hadde noen virkning. Bruker lunkent vann, eller så lager jeg te med fennikel og timian. Det smaker grusomt, men det hjelper veldig bra mot hoste :) Blander ca 50/50 med vann til junior, det går ned :)

Honning er også bra, men føler junior fortsatt er for liten til å få det.

Jeg trodde ikke de skulle gi vaksine når barna er dårlige?

Skrevet

hun var bare litt forkjølet når de satte vaksinen.. hadde akkurat begynt å hoste. Diskuterte og vurderte hvorvidt vi skulle utsette vaksinen, men ble enig med helsesøster om at det var bedre å sette den nå, siden det er veldig vanskelig å finne et tidspunkt hvor de små er helt forkjølelsesfrie på denne tiden av året..

kanskje jeg skal prøve sånn te med fennikel og timian.. selv om jeg ser for meg grimasjen og "æsj"-reaksjonen..hehe

jeg vet at man skal være forsiktig med honning før de er ett år - og har ikke gitt dette i det hele tatt til snuppa mi, hun er nå 15 måneder! Men har alltid lurt litt på disse anbefalingene, for det kan jo umulig være slik at det er farglig dagen før ettårsdagen, og ok dagen etter (satt på spissen..)

andre gode råd mot hoste der ute??

Gjest ♥ JuniGull10 ♥
Skrevet

Masse drikke og masse hvile!

Jeg holdt sønnen min hjemme et par dager forrige uke pga hoste. Han har ikke hatt feber eller noe, men hostet så voldsomt om natten at jeg ikke hadde samvittighet til å sende han avgårde i bhg, for der blir de fort slitne og det hjelper ikke akkurat... Vi var bare inne er par dager og slappet av (jeg var syk selv). Forsøkte meg på en reseptfri hostesaft på han, men det er bare tull!

Du kan forsøke å blande ut litt honning i 1/2 dl kokt, lunket vann. Jeg har ikke testet det ut på sønnen vår, men på meg selv. Var faktisk litt godt! :-) Ellers gir jeg sønnen vår en del fruktmos når han er syk. De er kalde og gode for svelget, og inneholder c-vitamin.

Skrevet

Kjenner meg igjen i det du sier junigull.. Sendte snuppa i barnehagen i dag ett en ganske så urolig natt! Når samboer hentet henne fikk han beskjed om at hun hadde vært sutrete,, sliten og ikke helt i toppform. De hadde til og med sjekket tempen.. Men den var ok!

Jeg merker at jeg neste blir litt irritert for at de ikke ringte og ba oss hente henne!

I morgen blir vi hjemme og bare slapper av.. Og satser på at den rolig helg hjelper på hosten :)

Skal prøve honning til suppa.. Solvipect er virkelig bare tull!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...