Anonym bruker Skrevet 31. januar 2012 #1 Skrevet 31. januar 2012 Legger dere ut bilder av barna deres på facebook o.l.? Ser mange som gjør det, men er selv skeptisk til dette. Da tenker jeg spesielt på halvnakne bilder og andre bilder barna i ettertid kanskje ikke blir takknemlige for at er lagt ut på nettet. Et bilde med babyen på tur med mamma f.eks, feagerer jeg ikke på, selv om jeg selv ikke føler det er riktig. Hva synes dere om saken?
Gjest Alt inkludert Skrevet 31. januar 2012 #2 Skrevet 31. januar 2012 Jeg legger ut bilder av egne barn på facebook, men det er typen "smile-bilder" eller "se-jeg-spiser-grøt-for-første-gang". Skrytebilder med andre ord:) Jeg er veldig obs på å ikke legge ut bilder av andre barn (eller voksne!), fordi jeg synes folk selv skal få velge hvilke bilder som blir publisert av dem. Så her går det i bilder av egne barn med meg selv, mannen eller bikkja.
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2012 #3 Skrevet 31. januar 2012 Ikke et bilde på Facebook. Har laget picasaalbum som vi deler med de som vil se bilder
lillelykkelig ♥ jenten min ♥ Skrevet 31. januar 2012 #4 Skrevet 31. januar 2012 I begynnelsen ga jeg beskjed til familien at absolutt ingen bilder skulle ut på facen av småen, noe de selvfølgelig respekterte. Jeg har selv opplevd at ukjente har kopiert mine bilder og utgitt seg for å være meg, og jeg vil ikke at det samme skal skje med bilder av henne. Men nå har jeg heller ikke åpen profil lengre, og det er kun venner som får se alt av bilder. Legger ut noen morsomme/fine bilder, men tror jeg kan telle på en hånd hvor mange:)
Fjellrypa venter gutt nr 2 Skrevet 1. februar 2012 #5 Skrevet 1. februar 2012 Nei, prøver å unngå bilder generelt på facebook. Vi har laget et picasaalbum og en lukket blogg som vi deler med venner og familie.
1frafør_1påvei Skrevet 1. februar 2012 #6 Skrevet 1. februar 2012 Ja, men har lukket profil og bare kjente som venner
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2012 #7 Skrevet 1. februar 2012 Jeg sa også fra i begynnelsen om at absolutt ingen bilder skal legges ut, særlig for at hvis jeg vil legge ut et, så er det jeg som skal ha kontroll på det. Jeg tenker også at hvis det er et bilde av meg og sønnen sammen, så er det ikke like lett at folk "bruker" bildene. Man må vel gjøre det man føler er riktig! I alle fall bra de respekterer, har selv opplevd at vi sitter på en fest, og jeg gir beskjed til venninna som tar bilde at dissse bildene ikke skal på facebook (da jeg har en jobb der det ikke tar seg godt ut), og dagen etter ligger de der. Det var en liten digresjon, men;) HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå