Gå til innhold

To morkaker! En baby

Anbefalte innlegg

Var på ultralyd idag, og det var så spennende. Viste seg at det mest sannsynlig er en liten gutt:) alt så ut til å være i orden også:) Men, jeg hadde to morkaker. Jordmora sa at det ikke var noe å bekymre seg for,og tenke på, for babyen har det bra, og dette var ufarlig. Mest sannsynlig hadde det først vært tvillinger mente hun.. Så har jeg fått time hos gynekolog og ultralyd i uke 32, bare for å se.

Noen andre som har opplevd dette? Jeg ble litt paff..

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143905734-to-morkaker-en-baby/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har også to morkaker, ingenting å bekymre seg for sa de på ul. Det hendte visst at en blodåre i morkaka tok seg en tur videre og laget en ekstra morkake. Var ikke noe snakk om tvillinger her, så bekymrer meg ikke :) men det må registreres så de er sikre på at begge kommer ut etter fødsel.

Eg fekk ikkje vite om at eg hadde to morkaker før etter at eg hadde fødd.. Då fekk eg beskjed om at det mest sannsynlig hadde vært tvillinger. Er sikkert forskjellige måter å ha to morkaker på..? Hugsar at dei kallte det utposing på morkaka. Blei ganske paff eg og, spesielt når eg hadde ein nyfødt jente på armen og tenkte at det skulle kanskje ha vært to.. Merkelig følelse, men alt gjekk jo bra med den lille :)

Eg hadde kraftige krampeanfall i veke 6 som legane ikkje sjønnte nokon ting av. Fekk ul i veke 7 pga mistanke om svangerskap utafor livmor. Da var det berre eit barn, så om det var opprinnelig tvillinger så meinte dei at det skjedde i veke 6 og at det var nok der krampeanfalla kom i fra.

Eg har egentlig den oppfatning om at dersom det skjer ein spontansbort tidlig i eit svangerskap så er det fordi kroppen støter ifra seg eit barn som ikkje er friskt. (så lenge det ikkje feilar mor noko ekstra). Fannt på ein merkelig måte trøst i det..

Dette er nok ikkje noko å bekymra seg for, såg det jo trossalt ikkje hos meg før etter fødselen.. Lykke til i allefall :)

Har vært med på en del fødsler, og har sett dette fenomenet noen ganger.

Noen ganger kan det nok skyldes at det tidlig i svangerskapet har vært en tvilling, andre ganger er det bare en bi placenta som ikke har noe som helst med en tvilling å gjøre.

De gangene jeg har sett det har det vært en bi placenta som faktisk er en del av placenta og fungerer som en del av denne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...