Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når rullet/ålte/krabbet ditt barn? Vet man ikke skal sammenligne og er forskjellig fra baby til baby, men morsomt å høre likevel :) Tok det lang tid fra hun/han rullet til ålte eller krabbet? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mi tulle begynte å rulle rundt når hun var 3-4 mnd. Elsket og elsker å ligge på magen. Hun begynte å åle seg fremover når hun var 7 mnd og gjør det fortsatt, men er blitt mer og merintressert i å komme seg opp. Liker å klatre oppå ting. Og prøver å dra seg opp. Er nå 9 mnd.

Skrevet

Frøkna her begynte å rulle litt da hun bikka 3 mnd, men hadde kontrollert rulling ved 4,5-5 mnd alderen.. begynte å krype rett før hun ble 7 mnd, og krappet fra hun var 8,5 mnd.. Reiste seg opp for første gang rett før hun ble 8 mnd.. Nå er hun snart 10 mnd og krapper i full fart over alt.. opp og ned av sofaen. og går rundt alt som er.. men hun er langt ifra å slippe seg ennå.. har prøvd noen ganger, men går rett i gulvet..

Skrevet

Gutten vår begynte å rulle ved 3,5-4 mnd alder, også var han oppe i krabbestilling 5 mnd. Begynte å åle seg fram 5,5-6mnd. Nå er han 6,5 mnd og teknikken blir bedre for hver dag :) opp i knestående og legger seg framover på magen, opp igjen på alle fire og gjentar..hehe, ikke den raskeste og enkleste teknikken, men han kommer dit han skal. Veldig morsomt å se på :D

Skrevet

Rulte fra rygg til mage da hun var 3,5mnd - kun mot høyre ;-) Først ved 5-6 mnds alder begynte hun å rulle mot venstre også.

Begynte å åle seg dagen før hun ble 7 mnd, og har nå nettopp begynt å krabbe. Er snart 9,5 mnd. Har også de siste to ukene reist seg opp etter alt av møbler, og nå de siste dagene går hun for fullt rundt bordet og langs andre møbler. Går skikkelig unna i utviklingen her om dagen :-)

Skrevet

Vår begynte å rulle fra mage til rygg når han var 4-5 måneder. (Men bare på den ene siden.) Holder fortsatt på dette. Men ruller foreløpig IKKE andre veien...

Nå er han straks 6 mnd og prøver iherdig å komme opp i krabbeposisjon. Uten hell, foreløpig. Ender istedet med at han vrikker/åler seg rundt i ring på matta istedet! ;-)

Skrevet

Min jente begynte å rulle v ca 4 mnd. Ved ca 6 mnd var hun rulle-ekspert og brukte det for å bevege seg over avstander:) LIke før 7 mnd begynte hun å åle/trekke seg fremover og like etter var hun oppe på alle fire. Står og gynger frem og tilbake, men har ennå ikke knekt krabbe-koden ;) Men er like før tror jeg! Hun blir 8 mnd om én uke.

Skrevet

Rullet for første gang når han var 4.5 mnd, etter 5 mnd rakk jeg så vidt å legge han ned før han var over på magen. Ved 5.5 mnd begynte han å bevege seg. Nå ved 6 mnd har vi babysikret stue og kjøkken med grind rundt ved ovn og trappegrind for han åler seg i høyt tempo og skal undersøke mest mulig. Har også begynt å strekke seg oppover og ta tak i alt de små hendene når... Jeg forsøker å holde det rent på gulvet, men hunden røyter så utrolig mye at han er svart på magen! Løste dette ved å legge han på en støvklut, så nå vasker han gulvet for meg!!

Skrevet

Løste dette ved å legge han på en støvklut, så nå vasker han gulvet for meg!!

Haha :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...