minlilleHelene Skrevet 31. januar 2012 #1 Skrevet 31. januar 2012 Jeg vet det er mange som bader babyen sin. Jeg synes det blir litt tungt å bade jenta mi på tre uker i balje hver gang så jeg dusjer med henne to til tre ganger i uka;-)
min<3 Skrevet 31. januar 2012 #2 Skrevet 31. januar 2012 Jeg også har gjort det hele veien. Min på 8mnd har hatet og bade fram til ca 1mnd siden,men dusje har han alltid syntes har vært greit,både med meg og pappaen sin.
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2012 #3 Skrevet 31. januar 2012 Jeg syns det virker fryktelig tungvint å dusje med en baby jeg. Syns det er ekkelt nok å løfte en våt og sleip baby ut av badebaljen. Så ser for meg at det må være enda verre når man selv er våt. Og hvordan vasker man en baby skikkelig i dusjen, hårvask f eks? Og vasker dere dere selv samtidig? Nei, det har jeg aldri gjort og kommer aldri til å gjøre heller. Takke meg til badebalje og badekar(som vi nå har begynt å bruke og som hun storkoser seg i)
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2012 #4 Skrevet 31. januar 2012 Jeg syns det virker fryktelig tungvint å dusje med en baby jeg. Syns det er ekkelt nok å løfte en våt og sleip baby ut av badebaljen. Så ser for meg at det må være enda verre når man selv er våt. Og hvordan vasker man en baby skikkelig i dusjen, hårvask f eks? Og vasker dere dere selv samtidig? Nei, det har jeg aldri gjort og kommer aldri til å gjøre heller. Takke meg til badebalje og badekar(som vi nå har begynt å bruke og som hun storkoser seg i) Vi har forresten bare badet 1-2 ganger i uka, det har holdt lenge. Så noe veldig kav syns jeg det ikker. Litt styr må man regne med når man har baby.
minlilleHelene Skrevet 31. januar 2012 Forfatter #5 Skrevet 31. januar 2012 Jeg syns det virker fryktelig tungvint å dusje med en baby jeg. Syns det er ekkelt nok å løfte en våt og sleip baby ut av badebaljen. Så ser for meg at det må være enda verre når man selv er våt. Og hvordan vasker man en baby skikkelig i dusjen, hårvask f eks? Og vasker dere dere selv samtidig? Nei, det har jeg aldri gjort og kommer aldri til å gjøre heller. Takke meg til badebalje og badekar(som vi nå har begynt å bruke og som hun storkoser seg i) Vi dusjer oss selv først , imens hun ligger på stellematten som jeg legger på gulvet. Det ligger hun å koser seg uten bleie , men med et lite håndkle over slik at hun ikke føler seg naken. Videre holder jeg henne på armen vasker henne rundt om og bruker en dråpe såpe i håret. Holder håret under dusj strålen og vips er hun ren .
lillelykkelig ♥ jenten min ♥ Skrevet 31. januar 2012 #6 Skrevet 31. januar 2012 Vi tar henne også med inn i dusjen av og til:) hun syns det er sååå gøy med vann, og det er ikke noe problem med at hun er våt:) Sitter meg ned på huk og setter henne på kneet når jeg skal ta i shampoo og litt olje:) Hun er 9 mnd.
zassy☆ Skrevet 31. januar 2012 #7 Skrevet 31. januar 2012 Vi tar henne i dusjen av og til, synes det er mindre "styrete" enn baljen faktisk, MEN har bare gjort det når begge har vært hjemme, slik at hvis jeg dusjer med henne så tar samboer i mot og tørker og steller henne etterpå slik at jeg kan gjøre meg ferdig i fred og ro, og omvendt
Zana123 Skrevet 31. januar 2012 #8 Skrevet 31. januar 2012 Vi har forsøkt å ta med gutten vår i dusjen flere ganger, for det er litt styr med bading i balje, men han hater det! Skriker og bærer hver gang vi prøver, så det blir en stund til neste gang. Han storkoser seg i balja, spruter og leker med badeanda, og spruter på hunden når hun kommer for å smake på vannet. Skulle ønske han likte å dusje også...
Februarmamma 2011 og 14? Skrevet 31. januar 2012 #9 Skrevet 31. januar 2012 Jeg begynte å dusje ham når han kunne sitte godt selv, da holdt han på å henge ut over kanten på badebalja, så det var enklere å sette ham på gulvet i dusjen. Omtrent på samme tiden ble det vanskelig for meg å dusje alene, siden han klatrer ut av IKEA-stolen (ja, han sitter fastspent), og er kjempeivrig for å komme innenfor dusjforhenget hvis jeg setter ham på gulvet. En stund kledde jeg ham naken og begynte å dusje meg selv, så kom han krabbendes etterhvert. Nå jobber jeg så jeg dusjer som regel før ham\n og pappaen står opp. Og så dusjer eller bader jeg ham ca annenhver kveld alt etter hvor god tid vi ha. Kjøpte en god billig badebalje med propp på Europris!
2,5barn+1engel Skrevet 31. januar 2012 #10 Skrevet 31. januar 2012 Vesla her elsker å bade eller være med i dusjen.. hun krabber selv fra stua og inn på badet.. står å slår på dusjdøra..
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2012 #11 Skrevet 31. januar 2012 Jeg har dusjet med gutten min noen ganger, men jeg syns han er så glatt, føler ikke at jeg får vasket ham ren fordi jeg er så redd for å miste ham.. Og så er han tung å bære (jeg pleier å bade i badekaret sammen med ham, derfor er ikke det tungt for meg).
Ooops I did it AGAIN Skrevet 31. januar 2012 #12 Skrevet 31. januar 2012 Nå dusjer snuppa innimellom sammen med meg, og iallfall når vi er i bassenget. Men nesten fram til nå, 6 mnd, har hun blitt redd for dusjen. Mulig det bråket for mye. Så for det meste bader hun, men det går greit med en dusj også :-)
<3 Baby 11+12 Skrevet 31. januar 2012 #13 Skrevet 31. januar 2012 Vi har aldri dusjet sammen, kunne ikke fallt meg inn en gang Hadde jo ikke hatt hendene fri- dvs- kunne ikke vasket håret mitt eller hannes.Kunne ikke satt han ned, da det er veldig glatt på gulvet, og jeg hadde spylt han full med vann- tenker jeg da og at han kun vil stå oppreist, altså henge etter beina mine, så nei, kommer ikke til å dusje med han eller nestemann Han elsker å bade, og har badet i det store badekaret fra han var ca 6 mnd og kunne ligge på magen.
Portishe Skrevet 31. januar 2012 #14 Skrevet 31. januar 2012 Vi dusjer alltid nå, prøvde det vel ut når han var fire fem måneder. Han ligger alltid å spreller uten en tråd mens jeg dusjer litt først, så henter jeg han og holder han på armen. Ved vask med såpe og tørking, sitter jeg på huk med ham på fanget. :-) Han koser seg masse i dusjen, og jeg syntes det er mye lettere å vaske ham, spesielt i halsvalken ;-) Vi har stort badekar også, skal snart få testet ut det også. Baljen er i allefall lagt vekk! :-)
Lollo83 <3 Skrevet 1. februar 2012 #15 Skrevet 1. februar 2012 Jeg syns det virker fryktelig tungvint å dusje med en baby jeg. Syns det er ekkelt nok å løfte en våt og sleip baby ut av badebaljen. Så ser for meg at det må være enda verre når man selv er våt. Og hvordan vasker man en baby skikkelig i dusjen, hårvask f eks? Og vasker dere dere selv samtidig? Nei, det har jeg aldri gjort og kommer aldri til å gjøre heller. Takke meg til badebalje og badekar(som vi nå har begynt å bruke og som hun storkoser seg i) Vi dusjer oss selv først , imens hun ligger på stellematten som jeg legger på gulvet. Det ligger hun å koser seg uten bleie , men med et lite håndkle over slik at hun ikke føler seg naken. Videre holder jeg henne på armen vasker henne rundt om og bruker en dråpe såpe i håret. Holder håret under dusj strålen og vips er hun ren . Jeg gjør det samme. Mye lettere å vaske håret til lille i dusjen enn i tummy-tuben som hun bader i. =)
SiljeSuper Skrevet 1. februar 2012 #16 Skrevet 1. februar 2012 Jeg dusjer med prinsen rett som det er. Altså, om morgenen når han har bæsjet sånn gul flytende guff.. Han elsker det Han er snart 2 uker.. Foreløpig er det ikke nødvendig å vaske han med noe som helst, men ser ikke at det skal by på noen problemer heller. Når han har kost seg litt i vannet, tuller jeg han inn i et håndkle og lar han ligge på gulvet på stellematten og kose seg mens jeg dusjer ferdig. Tummytuben har vi ikke fått brukt enda, men gleder meg til å ta den i bruk. Storesøster digget den
cent Skrevet 1. februar 2012 #17 Skrevet 1. februar 2012 Småen haaaatet å bade inntil han var ca. tre måneder, så når han en dag bæsjet ut badevannet så hoppet vi i dusjen med ham i stedet, da var han kanskje 6 uker gammel, og vi angret på at vi ikke hadde gjort det før. Det gikk kjempefint selv om han ikke holdt hodet selv. Vi har en liten plastskammel som vi satte i dusjen og så holdt jeg dusjhodet mellom knea og da hadde jeg to hender ledig til å holde og vaske småen med. Første gangen gjorde vi det uten skammelen, men det føltes mye tryggere med den fordi vi da fikk holdt ham bedre, og skulle han mot formodning skli så ville det ikke være farlig, bare litt skummelt for ham.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå