Gå til innhold

Nyfødt = str 50 eller 56 ???

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg ville hatt noe i str 50 selv om babyen er rundt 50 cm når h*n blir født. Mange babyer som er 51-52 cm bruker str 50 som henger og slenger på de. Mye av grunnen fordi nyfødte ofte er litt tynne og spinkle, og rommer ikke klærne like godt som de senere gjør.

Jeg gikk til termin men fødte en liten jente som brukte str 44, ting i 50 var alt for stort...denne gangen kommer jeg til å ha et lite prematursettpå lur men også et i 50....så får vi se hvor stor nestemann viser seg å være!:)

Annonse

Hei

Er førstegangsfødende og veldig i tvil om hvilken str man sannsynligvis begynner med. Er det 50 eller 56??

Hva begynte dere med...?

Forrige gang hadde jeg så og si ingen klær i str 50 fordi jeg ble frarådet det. Vi fikk en baby på 3,4 kilo og 48 cm. Måtte ut å kjøpe str 50 rett etter fødsel og de klærne var romslige de første ukene :-)

Nå har jeg et par bukser og bodyer i str 50 og det samme i str 56. Så får vi se da når nestemann kommer, hvilken str som brukes mest i starten :-)) Greit å ha litt til starten. Så vokser de jo litt i rykk og napp og blir en god stund i noen str og fyker fort igjennom andre str. Vanskelig å si det.

Gutten min var 3250 og 48 cm lang. Brukte str 50 ca en måned.. Denne gangen sa de på ul at det blir en stor baby, men jeg kommer til å ha litt i 50 uansett.. Babytøy er jo ikke akkurat dyrt og det er så mye hyggeligere å ha noe som passer! Kjøper ikke mye, men kanskje tre-fire bodyer og to-tre sparkebukser. Kan alltids kjøpe mer etter fødsel og.. Nå har jeg jo litt fra før så trenger egentlig ikke mye, nå bare kosekjøper jeg ;)

Jeg er også førstegangs, har mest i 56, men har handlet noe i str. 50, men ser også at det virker ut som om det er litt forskjell på str. for noe er lengre enn noe annet... Har handlet litt ull i 50, for man vet aldri hvor kaldt det kan være i starten på mars!

Jeg syns det er greit å ha et par sett i str 50, feks hentesett i str 56 ble altfor stort sist gang. Han svømte i det så nå har jeg kjøpt str 50. Mine har brukt det i ca en mnd og det er jo koselig å ha noe som sitter fint. Så jeg ville nok hatt 2-3 sett i str 50 og.

Førstemann som var 50 cm og 3,5 kg brukte str 50 omtrent den første mnd. Nummer to som nå er tre uker var 4,1 kg og 53 cm, og han også gikk inn i str 50, men bare i en uke og to:)

Det jeg hadde i str 50 var bodyer og strømpebukser, synes det var unødvendig å ha andre klær i den str. Det blir som regel body og strømpis i begynnelsen uansett, og så går det heller an å brette opp noen klær i str 56 hvis man vil kle de litt opp:)

Annonse

Når jeg ventet nr. 1 sa "alle" at 50 var bortkastet. Hadde i tillegg vekstestimering i uke 37 og da ble hun estimert til å veie 4 kg.

Så vi hadde ingenting i 50.

Frøkna kom ut og var 3180 gram og 52 cm - og vi brukte str 50 i 6 uker ca. I begynnelsen var 50 veldig romslig og...

Ville hatt litt i 50 hvertfall, men som hun over skriver; strømpebukser og bodyer holder i massevis :-)

Denne gangen har jeg bare ullklær, en body og heldress i str 50, resten er i 56-62. Det passer fint til nyfødt og gjør ikke noe om ull er litt for stort...det henger på en måte ikke å slenger slik som bomull om det er litt for stort ;) så i ull ville jeg ikke hatt mye i 50 jaffal :)

De aller fleste passer inn i str 50 en liten stund. Det er ikke vits i å handle vilt i denne str. men jeg ville hvertfall hatt noen bodyer og strømpebukser på lur. Alt annen kan brettes og rulles opp, men jeg synes det er viktig at undertøyet sitter slik det skal. Spesielt når babyen er for liten til å kunne rette på tøyet selv;)

du burde hvertfall ha noen strømpiser i str. 50. selv om babyen kanskje blir rund og god så blir han nok ikke født med ben som en gaselle. Og dersom han ikke er stort lenger enn 50cm så passer han nok i denne str. en liten stund alikevel. Jeg nevner det igjen jeg: synes det er viktig at undertøyet sitt godt for den nyfødte klarer ikke rette på tøyet selv og det er ikke godt å ligge med altfor stort tøy, gjerne flere lag, og bretter/folder på alt. Sååå.. bodyer og strømpebukser i 50, absolutt ;) Gjerne ull.

vi brukte str. 50 leeenge. nå har begge barna mine vært små, under 3kg, men vi byttet ikke til 56 før det var borti 4,5 - 5kg og 56cm lange. (kunne nok ha begynt tidligere men jeg hadde så masse i 50, hehe)

MIn lillemann er estimert til 4000-4300 .. Jeg har bare klær i str 56.. Tror jeg har en dress i str 50. Er det dumt? Andre med store babyer? Hvilken str brukte dere?

Snuppa var på4340g gikk rett inn i str 56. Str 50 gikk på trass i 1uke;) ho va og 52cm lang

Str 50 er nyfødt ja....men det kommer jo veldig an på hvor stor ungen er ved fødselen. Begge mine var 48 cm og 3355 gr og 3240 gr, så de brukte str 50 i 3-4 uker. Men får en en lang baby og som veier en 4-5 kg, så går de kanskje rett inni str 56 eller større størrelser også. Jeg ble også frarådet å kjøpe str 50 av svigermor (men hun har jo bare fått 4-5 kg barn da), så mine små måtte jo ha str 50 for at klærne ikke skulle slenge rundt dem

Hei

Er førstegangsfødende og veldig i tvil om hvilken str man sannsynligvis begynner med. Er det 50 eller 56??

Hva begynte dere med...?

Min førstefødte var 3695g 49cm og måtte ha str 50, 56 var aaalt for stort!

Nr 2 kom 5 uker før tide å på henne brukte vi jo 44 faktisk... men var ingen mini hu heller 2825g 45cm

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...