Gå til innhold

Problemer med dårlig ånde..

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg er i 14. uke og føler jeg gradvis har fått dårligere ånde etter at jeg ble gravid. Ikke spesielt stas.. Har du noen råd for å unngå dette?

Er også en stund siden jeg var hos tannlege sist, men kan jeg gå til tannlegen når jeg er gravid?

Mvh, Ella

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143905601-problemer-med-d%C3%A5rlig-%C3%A5nde/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Ella.

Jeg forstår at dårlig ånde kan være både ubehagelig og plagsomt, og jeg kan trøste deg med at det har en helt naturlig forklaring.

Under graviditeten forandres nemlig hormonbalansen i kroppen og munnen er spesielt utsatt. For å unngå infeksjoner i tannkjøttet, hull i tennene, eller som i ditt tilfelle - dårlig ånde, blir det spesielt viktig med grundig tannpuss, både morgen og kveld.

Når det gjelder besøk hos tannlege anbefaler jeg deg å ta turen innom for en kontroll. Hvis du har et hull, betent tannkjøtt eller andre problemer er det best å behandle dette så tidlig som mulig under svangerskapet. Som gravid innebærer det ingen ekstra bekymringer å gå til tannlegen. Røntgenbilder bør helst unngås, men kan tas dersom de er viktige for behandlingen.

Lykke til med tannpleien, og ikke minst graviditeten :-)

Hilsen tannpleier Ellen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...