Anonym bruker Skrevet 31. januar 2012 #1 Skrevet 31. januar 2012 Hei, vår baby, sover godt frem til vi legger oss noen timer etter han,da begynner han og røre på seg og styre i søvne.. Har dere opplevd dette?? Hvordan kan jeg best mulig venne han på eget rom? og hvordan gikk det da dere flyttet deres barn??? Hvordan var første natt?
Valiana Skrevet 31. januar 2012 #2 Skrevet 31. januar 2012 Høres veldig kjent ut - og hovedgrunn til at vi la lillemor på eget rom rett før hun ble 9 mnd. Hvor gammel er din? Jeg var i utgangspunktet innstilt på å ha henne på vårt rom til anbefalte 1 år, men når hun opplagt fikk dårligere søvn av det, så ble det anderledes. Er sikkert en fordel at barnet er kjent på rommet før flytter inn, dvs er der litt på dagtid. Den første uken hun var på eget rom var litt sånn annenhver dag god, annenhver dårlig. De gode sov hun nesten natten igjennom, mens de dårlige havnet hun over i vår seng (som vanlig) tidlig på natten. Så kom en ganske dårlig uke med mye urolig søvn, men dette skyldes nok mest sannsynlig tenner. Nå i uke tre satte vi støtet inn med nattavvenning og "lære-å-sove-i-egen-seng". Før har jeg veldig raskt tatt henne over til oss pga vært for trøtt til å ta kampen. Men etter å ha vært på 9 mnd kontroll og fått beskjed av helsesøster at "hun trenger jo ikke det nattmåltidet"-lenger, så fikk vi det sparket i baken vi trengte for å ta tak i dette (jeg var drittlei nattammingen og jenta er i godt hold ). Mye nattevåk de første nettene, mens gått bare bedre og bedre. I natt var det bare noen runder å putte smokk :-) Jeg sover myye bedre alene i egen seng, og uten å trenge å liste meg så stilt på tå når jeg går og legger meg. Og ikke være redd for å hoste på natten, for å ikke vekke lillemor :-) Så veldig glad vi gjorde dette - og satser på at nettene bare fortsetter å bli enda bedre!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå