Gå til innhold

Vekstestimering?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes det virker som om "alle" får ultralyd nå i de siste ukene for vekstestimering. Er dette vanlig eller? Og dere som får dette, hva er grunnen? Stor/liten mage? Mye/Lite opp i vekt? Erfaringer ved tidligere barn eller? Nyskjerrig :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er nok mye privat ultralyd ute og går. Det er det ihvertfall for min del. Betaler 800 kr for en time hos gynekolog, der ultralyd er inkludert.

Skrevet

Fikk vekstestimering med nr 2. Jeg datt på isen og dro inn til sjekk og skulle derfor ha en sjekk til for å kontrollere veksten etter fallet. Men pga leiet ble det målt veldig små mål ved en måling, så jeg var inne til flere målinger. Dog fikk jeg aldri oppgitt estimert vekt i kilo ved fødsel, det ble bare konkludert med at han var mindre enn nr en og mindre enn gjennomsnittet

Skrevet

Fikk estimering med nr en pga uhorvelig høyt sf mål :) de fryktet vel at jeg bar på en monsterbaby, men viste seg at go gutten lå helt på gjennomsnittet ved fødsel, men at jeg hadde en liten innsjø med fosyervann :P

Skrevet

Fikk ekstimering pga utflatede SF mål, men det viste seg at det er en stor gutt som trives godt der inne. :D 1 uke siden nå og han ble ekstimert til 3490g, har tremin 5.feb.

Skrevet

Har gått til vekstkontroll fra midten av svangerskapet nå med nr 3, pga medisiner jeg går på. Så de siste gangene har jeg også bedt om å få estimert vekten til termin..

Skrevet

Viktig å tenke på at vekstestimering ikke betyr at barnet virkelig får den veksten som er estimert....

Da jeg var i 28. uke sist svangerskap, ble babyen estimert til over 4200 g.... Ut kom en liten tass på 3200 g....

Denne gangen ble babyen estimert til ca. 3200 g, så får jeg bare håpe estimasjonen stemmer bedre denne gangen....

Ut må den uansett =D

Skrevet

estimeringen på meg og en annen som fikk samme dag var helt gale..

min ble estimert til å være 3800 g 16 dager før fødsel, 5 dager senere kom hun ut 4485 g..

hun andre hadde på termin fått estimering på 3500 g, ut kom en 4800 g plugg som de måtte knekke kragebeinet på for å få ut...

Skrevet

Jeg får det,men det er fordi jeg får store barn.

Ikke at jeg tror på den siden de bommer noe så grusomt!

Skrevet

Første gang fikk jeg ekstra kontroller pga svangerskapsdiabetes..

Ble estimert til ca 4 kilo. Kom ut 3 dager på overtid 4340g

Andre mann pga svangerskapsforgiftning.. Estimert til 2100g , fødte neste dag baby var 2045 g. 5 uker før termin.

Så hos meg har det stemt godt! Blitt undersøkt på haukeland begge ganger!

Har hyppig ultralyder m nr 3. Pga forrige svangerskap. Har fått beskjed om at snuppa ligger an til å ligge mellom 3700-4000g om ho fortsetter denne vekstkurven:) skal på sjekk igjen om 1uke,så spent på de sier då. Gjenstår å se om det stemmer denne gangen og!

Skrevet

jeg fikk først vekst estimering i uke 32 pga min BMI. har høy BMI, så derfor blir man fulgt ekstra opp pga fare for stort barn. Så en ny estimering i uke 36. Nå er jeg i uke 37 og hun ligger i seteleie, så derfor blir det enda en estimering rett før termin. Det for å sikkre at hun ikke er over 4kg, da det er grensen for å føde vaginalt.

Skrevet

Jeg fårny ultralydi i uke 36 pga lite foster, ca 10 % mindre enn normalt så det er jo ikke så forferdelig lite. Men legen ville allikevel følge ekstra med.

Skrevet

Jeg har gått til hyppige kontroller og ultralyder pga liten vekst hos babyen, det samme gjorde jeg i forrige svangerskap. Da var han liten+seteleie.

Skrevet

Jeg flatet ut på sf målet rundt uke 25, har siden da vært på ultralyd for å sjekke at den lille vokser som han skal, først lå han 15% under gjennomsnitt, så 12% under, så får vi se i morgen om han begynner å nærme seggjennomsnittet, han vokser iallefall :) forrige gang ble han estimert til å bli ca 2500 g ved termin, jeg tror han er litt større....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...