miia84 Skrevet 30. januar 2012 #1 Skrevet 30. januar 2012 Jeg skulle egentlig på uttak (IVF) kommende onsdag, men pga små folikler har jeg i samråd med fertilitetsklinikk kommet frem til at vi heller kjører en AIH. Eggløsningssprøyta ble satt for 1 1/2 time siden, så nå starter jeg snart på ordentlig:) Er kjempespent! Noen som har erfaring fra denne behandlingsformen de har lyst å dele?
Kosmos77 Skrevet 31. januar 2012 #2 Skrevet 31. januar 2012 Jag och min sambo hade 2 AIH försök i höstas (i väntan på ivf). Första AIH försöket gjordes med hormon behandling i form av progrestron tabletter och menopour sprutor i 5 dagar innan jag fick komma på ultralyd. Efter ultraljudet fick jag gå en dag till på hormonspruta och sedan var det dags för ägglossningssprutan. Själva insemineringen gick väldigt fort och gjorde inte direkt ont, men kändes lite obehagligt. Efteråt fick jag ligga kvar i gynstolen i ca 10 min innan vi fick åka hem igen. Vårt andra försök gjordes i naturlig cyklus utan hormoner. Ingen av AIH försöken ledde till graviditet så efter 2 försök beslöt man att vi skulle gå vidare på ivf. Lycka till miia84! :-)
miia84 Skrevet 1. februar 2012 Forfatter #3 Skrevet 1. februar 2012 Jag och min sambo hade 2 AIH försök i höstas (i väntan på ivf). Första AIH försöket gjordes med hormon behandling i form av progrestron tabletter och menopour sprutor i 5 dagar innan jag fick komma på ultralyd. Efter ultraljudet fick jag gå en dag till på hormonspruta och sedan var det dags för ägglossningssprutan. Själva insemineringen gick väldigt fort och gjorde inte direkt ont, men kändes lite obehagligt. Efteråt fick jag ligga kvar i gynstolen i ca 10 min innan vi fick åka hem igen. Vårt andra försök gjordes i naturlig cyklus utan hormoner. Ingen av AIH försöken ledde till graviditet så efter 2 försök beslöt man att vi skulle gå vidare på ivf. Lycka till miia84! :-) Takk for tilbakemeldingen:) Nå er AIH gjennomført, så nå er atter en ventetid kommet. Har en god følelse og krysser fingrer og tær for at det virker for oss. Hvis ikke, så blir det oppstart på IVF igjen i mars/april. Er du igang med IVF nå? Masse lykke til til deg også
Oktoberbabyen Skrevet 1. februar 2012 #4 Skrevet 1. februar 2012 Vi har hatt fire AIH forsøk nå før det ble bestemt at vi skal over på IVF, så skal ha uttak/innsett i april etter planen. har hatt to med hormoner og to uten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå