Gå til innhold

Smokk - er det håp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vesla er 3,5 mnd og tar absolutt ikke smokk. Vi øver litt rett som det er og hun kan smake litt på den, men suger ikke på den. Er det håp eller bare gi opp? Hun tar heller ikke tåteflaske...

Jeg trenger egentlig historier av typen: "plutselig en dag tok babyen min smokken når han var 4 mnd!" :)

Tror liksom alt skal bli så bra hvis hun tar den ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veldig politisk ukorrekt dette, men venninna mi prøvde lenge hun også - så gikk hun til det skrittet at hun dyppet den i syltetøy.. Og vips, der satt den.

Skrevet

hehe, slike historier er også greit. Det er sikkert ikke livsfarlig å gjøre slikt :D

Skrevet

Vell.. Plutselig tok ungen min smukk når hun var 1 år og 2 md.... :)

Kanskje ikke helt det svaret du hadde sett for deg ;)

Men vi var faktisk sjeleglade! Hadde hatt mye soveprobl, og smukken gjorde det litt lettere.

Vi øver med baby nr to nå. Hun tar smukken litt i bilen. Hvis jeg holder den i munnen hennes litt, så hender det den er inne en stund av seg selv. Så nå har vi festet en smukk på bilstolen for å huske å øve! :)

Skrevet

Min eldste tok ikke smokk eller tåteflaske før han var ett år. Vi prøvde og prøvde men var ikke snakk om, tror jeg anskaffet alle typer som var på markedet.

Han var håpløs på søvn, slet med å roe seg ned. Når han var 5 mnd tok han smokk i en uke og han var en helt annen å få i søvn. Men det ble med den uka, helt til han var ett år. Da plutselig tok han den. Og han ble en drøm å legge.

Mange mener nok det er drøyt å venne de til smokk ved 1 år, men for oss ble det en velsignelse og en ny hverdag. Han har vært veldig avhengig og vi har sett med gru fram mot smokkeslutt. Men her for 1 mnds tid siden sluttet han plutselig med den, helt av seg selv, 3 år gammel. Da var mamma og pappa stolte da og veldig glade for at vi slapp å ta kampen :D

Minstejenta, 9 mnd, har tatt smokk(og flaske) fra hun var nyfødt. Hadde sånn av og på periode til hun var 6 uker. Hun hadde da brukt Nuk og Avent, som altså ikke falt helt i smak. Så kjøpte jeg Mam, den godtok hun med en gang og har brukt den siden. Vil kun ha den når hun skal sove, og det er helt greit :)

Skrevet

Vell.. Plutselig tok ungen min smukk når hun var 1 år og 2 md.... :)

Kanskje ikke helt det svaret du hadde sett for deg ;)

Men vi var faktisk sjeleglade! Hadde hatt mye soveprobl, og smukken gjorde det litt lettere.

Hehe, ser ut som vi er flere med samme erfaring :D

Skrevet

jeg dyppet den i malt og da tok han den en liten periode..fra han ca var 3 uker til 2mnd..men har ikke giddet å stresse mer med smokk. Tenker at han tar den hvis han har behov for den. Min tar da tåteflaske og har gjort det hele tiden.

Men prøv med malt eller sukkervann det fikk jeg anbefalt av helsesøster og :)

Skrevet

Min tok ikke før han var 5 mnder. På lille julaften, så det var liksom vår julegave;)

Skrevet

Her var førstemann 3 mnd da han tok smokken. Da var jeg kjempesliten av å være "smokken" hans, og var overlykkelig over at han ville ha smokk. Skjedde plutselig, og gjorde ikke noe annerledes enn alle de andre gangene vi prøvde.. Men det ble bedre etter at han tok smokk (både natt og dag) :) Han var en skikkelig puppegutt.

Skrevet

Her tok snuppa smokk da hun var 5 mnd. Vibhadde prøvd fra hun var 4 uker:-) Det var en ny verden da den endelig satt. Flasken tok hun omtrent samtidig, men da var det for sent å få henne til å like mme, så hun drikker kun vann fra flaske....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...