Dini Skrevet 30. januar 2012 #1 Skrevet 30. januar 2012 Vannet gikk 2! ganger den 22, og en gang til den 23. (og ja, det var 1 liter som fosset ut hver gang.. hadde en bøtte på rommet, og merket hinna røyk, fløy opp og stilte meg over bøtta for å sippe det griset i senga og over gulvet:P Sterke kynnere og begynnende rier på og av i 3 døgn, før jeg på det siste døgnet fikk såpass sterke rier at jeg tenkte nå var det på tide å dra på føden (skulle uansett bli satt i gang den dagen) (dette var den 25.) Kom inn, tok CTG undersøkelse, denne var avvikende, men jeg ble ansett som i fødsel, ble sjekket åpning på (FY FADER, hvor GRUSOMT!! Beklager) og der var det 4-5 cm! =D Det hjelper VIRKELIG å ikke spenne kroppen mens riene kommer, men puste DYPT og kontrollert gjennom hver rie. Mitt beste tips som funket for min del hvertfall =) Fikk klyx og ble tildelt føderom. Fikk beskjed om at de skulle sette måler på babyens hode, for å følge med på denne. Da hadde pulsen steget til alarmerende. Det ble da bestemt at jeg skulle i hastesnitt. Jeg tåler visst ikke spinalbedøvelse, så jeg ble lagt i full narkose. Våkner opp halvannen time etter hun var ute. Fikk ikke se min datter før hun var 9 (!!!) timer gammel.... Og måtte ha blodoverføring + jerntabletter pga veldig lav blodprosent. Hun måtte ha starthjelp via respirator, sonde og måtte ligge på overvåkning, hun måtte også ha antibiotika i 5 døgn pga høy CRP (infeksjonsfare pga langvarig vannavgang). Hun ble estimert til å være 3800 g 5 dager før, kom ut på 4485 g ! Ultralydtermin er 5. Februar, mens termin er 25. Januar, så hun kom til riktig tid ifølge meg Det tyngste var å ikke få se henne de 9 første timene, men pappaen hennes var med henne de 3-4 første timene heldigvis <3 En av de andre tunge tingene var at jeg ikke fikk ha henne hos meg de første døgnene, og så fikk jeg ha henne på perm på dagtid. Og i dag (ENDELIG!) fikk jeg klarering på å dra hjem, men må tilbake for å veie henne, for å sjekke at vekten er på vei oppover igjen, eller hvertfall ikke at hun går enda mer ned i vekt. Gratulerer til alle andre som også har fått baby de siste dagene =) Sender fødestøv til alle som trenger det, håper bare det fungerer litt bedre på dere enn på meg Gratulerer til Hippo og kleika som også har fått, og om jeg husker rett hadde vi 3 termin samme dag =)
Gjest Kira 1 + 1 underveis ♥ Skrevet 30. januar 2012 #2 Skrevet 30. januar 2012 Først og fremst; gratulerer så mye!!! Tenkte faktisk på deg her nettopp, fordi det var ingen som dyttet opp listene... hehe:) Og for det andre, høres ut som om du har hatt en tøff opplevelse de siste dagene. Veldig deilig å høre at alt går bra med deg og den lille, og håper du fikk god støtte på sykehuset. (Mamma opplevde noe av det samme da hun fikk meg, og sa at det var utrolig tøft å ligge alene på barsel når jeg lå på intensiven. Kom mange tårer da!). ønsker deg og den lille (eller store*s*) masse lykke til i fremtiden, så sees vi snart på Småtroll 0-1;)
ellynn Skrevet 30. januar 2012 #3 Skrevet 30. januar 2012 Gratulerer!!! Ønsker dere lykke til videre, og håper vi sees snart på småtroll 0-1. Dere 5feb termindamene har virkelig tatt innersvingen på meg! Har også termin da, men føler nå at jeg er laaaaangt på overtid:)
Dini Skrevet 30. januar 2012 Forfatter #4 Skrevet 30. januar 2012 Først og fremst; gratulerer så mye!!! Tenkte faktisk på deg her nettopp, fordi det var ingen som dyttet opp listene... hehe:) Og for det andre, høres ut som om du har hatt en tøff opplevelse de siste dagene. Veldig deilig å høre at alt går bra med deg og den lille, og håper du fikk god støtte på sykehuset. (Mamma opplevde noe av det samme da hun fikk meg, og sa at det var utrolig tøft å ligge alene på barsel når jeg lå på intensiven. Kom mange tårer da!). ønsker deg og den lille (eller store*s*) masse lykke til i fremtiden, så sees vi snart på Småtroll 0-1;) Ja, nettopp! Veldig tøft å være på barsel alene. Vi tok oss kun råd til at mannfolket kunne være med oss den første natta, så det var utrolig tøft å ligge der alene. og pga siestaen så kunne han ikke komme før sent på kvelden, og det ble jo da mye mindre tid til kos mellom meg og han og han og babyen. Tror det hadde vært lettere om han hadde vært med oss. Ja, jeg og disse listene Liker visst å dytte og vise andre de her listene som jeg selv har syns har virka greie =) Håper noen andre tar over nå =) ja, ses snart på såtroll hehe, syns det var morsomt når vi skrev at vi hadde fått og alle gratulerte oss med den lille
Dini Skrevet 30. januar 2012 Forfatter #5 Skrevet 30. januar 2012 Gratulerer!!! Ønsker dere lykke til videre, og håper vi sees snart på småtroll 0-1. Dere 5feb termindamene har virkelig tatt innersvingen på meg! Har også termin da, men fØler nå at jeg er laaaaangt på overtid:) Huff da.. da får vi jo sende deg masse fØdestØv så babyen kommer fØr 5. februar for du også FØlte de siste ukene fØr fØdselen var veeldig tunge med bekkenlØsning ++++ og sjekk 2 ganger i uka på sykehuset, for hverken legen eller jordmor turde å ha meg på kontroll
Gjest Kira 1 + 1 underveis ♥ Skrevet 30. januar 2012 #6 Skrevet 30. januar 2012 Først og fremst; gratulerer så mye!!! Tenkte faktisk på deg her nettopp, fordi det var ingen som dyttet opp listene... hehe:) Og for det andre, høres ut som om du har hatt en tøff opplevelse de siste dagene. Veldig deilig å høre at alt går bra med deg og den lille, og håper du fikk god støtte på sykehuset. (Mamma opplevde noe av det samme da hun fikk meg, og sa at det var utrolig tøft å ligge alene på barsel når jeg lå på intensiven. Kom mange tårer da!). ønsker deg og den lille (eller store*s*) masse lykke til i fremtiden, så sees vi snart på Småtroll 0-1;) Ja, nettopp! Veldig tøft å være på barsel alene. Vi tok oss kun råd til at mannfolket kunne være med oss den første natta, så det var utrolig tøft å ligge der alene. og pga siestaen så kunne han ikke komme før sent på kvelden, og det ble jo da mye mindre tid til kos mellom meg og han og han og babyen. Tror det hadde vært lettere om han hadde vært med oss. Ja, jeg og disse listene Liker visst å dytte og vise andre de her listene som jeg selv har syns har virka greie =) Håper noen andre tar over nå =) ja, ses snart på såtroll hehe, syns det var morsomt når vi skrev at vi hadde fått og alle gratulerte oss med den lille Du finner sikkert noen lister på Småtroll også Ha en fin kveld, og kos deg med den nye "sjefen" i heimen:)
Happy H Skrevet 31. januar 2012 #7 Skrevet 31. januar 2012 Gratulerer så mye!!! Kjedelig med en tøff start,så krysser fingre for at d bare blir bedre fremover!!
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2012 #8 Skrevet 1. februar 2012 altså.... historien fra h..... :s sikkert fint å få litt skrekkhistorier før fødsel..... Gratulerer med vesla.....
Minilille Skrevet 1. februar 2012 #9 Skrevet 1. februar 2012 Gratulerer så mye! Nyt bittesmå tær og nyfødtlukten. Syns så mange tidlig feb terminere snek i køen! Men oppløftende at du ikke gikk mer enn 3 døgn med beg rier/sterke kynnere, for da har jeg ikke lenge igjen jeg heller:) (tror jeg..)
Dini Skrevet 1. februar 2012 Forfatter #10 Skrevet 1. februar 2012 Gratulerer så mye! Nyt bittesmå tær og nyfødtlukten. Syns så mange tidlig feb terminere snek i køen! Men oppløftende at du ikke gikk mer enn 3 døgn med beg rier/sterke kynnere, for da har jeg ikke lenge igjen jeg heller:) (tror jeg..) ja, de tok seg jo aldri opp..men det var pga vannet hadde gått at de tok snitt.
Dini Skrevet 1. februar 2012 Forfatter #11 Skrevet 1. februar 2012 altså.... historien fra h..... :s sikkert fint å få litt skrekkhistorier før fødsel..... Gratulerer med vesla..... Dette er langt i fra en skrekkhistorie. Litt tøff start kanskje, men det var jo aldri snakk om at liv var i fare. Syns det er mer skremmende med de som nesten blør ihjel og er sprekt fra a til å gjennom heele systemet. Men selvfølgelig, hvis du mener det. Jeg forberedte meg heldigvis på at keisersnitt var en mulighet. Bare for å være forberedt på det, så jeg var ikke redd når de sa at det ble det. Det viktigste, eller rettere sagt, det ENESTE jeg tenkte på når de sa at de bestemte at det ble keisersnitt var; så lenge dere får ut babyen min i live, så spilte det ingen rolle for min del.
Mammalen Skrevet 1. februar 2012 #12 Skrevet 1. februar 2012 Gratulerer med den lille. Hyggelig å lese at alt har gått bra. Tiltross komplikasjoner. Har også termin 5.feb, og føler det er en evighet til at det skjer noe! Bah....
Dini Skrevet 1. februar 2012 Forfatter #13 Skrevet 1. februar 2012 Gratulerer med den lille. Hyggelig å lese at alt har gått bra. Tiltross komplikasjoner. Har også termin 5.feb, og føler det er en evighet til at det skjer noe! Bah.... Ja, huff.. skal tenke litt på deg i tiden fremover, jeg syns tiden gikk utrolig sakte når jeg ventet på at det skulle skje noe. Jeg veddet jo nesten på at jeg skulle gå overtid, egentlig.. men nå har jeg ingenting å klage over siden jeg fikk henne 11 dager før tiden =) Men sender deg fødestøv i massevis og håper det snart skjer noe for din del, og at du får en mindre komplisert fødsel og barseltid enn meg =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå