DetERlovÅhåpe<3 Skrevet 30. januar 2012 #1 Skrevet 30. januar 2012 Jeg som trodde at jeg skulle få lov å ta en graviditetstest i febraur. da ble det ikke den bursdagsgaven jeg ville i februar :-( Jeg har jo gått på spray i nesten 6 uker, pluss 2 uker på sprøyter, men etter utallige timer i bil, 12 000, og masse gyn undersøkelser, så konkluderte legen idag med at vi måtte avbryte pga liten eggutvikling. Jeg har gått på en dose med 50 ie puregon, grunn til lav dose er fordi jeg har pco(s) og har masse eggannlegg, og de ikke ville at alle skulle bli store, og jeg ble overstimulert. det var 5 egg på hver side som så ut som de kom til å utvikle seg riktig, men så stoppet de helt opp. Jeg var også gravid tidligere i 07, men da testet jeg ikke positivt før i uke 8. Legen sa idag også at vi måtte bruke kondom for å unngå graviditet, siden sjansene var stor for at noen uferdige egg ble befruktet, eller at jeg endte opp med å bli gravid med maaange, som ville definitivt ende i sa.. Mange tanker, jeg er passe sliten, og lurer på om det er vits i å fortsette. jeg må uansett vente i 3 mnd før jeg får begynne igjen. og da skal jeg eventuelt begynne rett på sprøyter. Jeg er ganske langt nede, og siden ingen rundt meg vet hva denne berg og dalbanen er for noe, tenkte jeg å dele det med dere, siden dere vet hva jeg går igjennom. Jeg lurer på om det er noen vits i å fortsette når mannen har veldig få svømmere, og jeg i tillegg har pcos, og aldri fullfører svangerskap, og eggene mine stopper opp når de når en viss str.. Trenger gode råd Og dere som har vært igjennom dette mange ganger, dere er virkelig noe å se opp til å beundre for deres styrke. Men akkurat nå idag er jeg ikke sterk, jeg er utrolig langt nede :-/ På toppen av det hele bare for å gjøre det litt værre, fikk jeg reklame om barn og diverse i posten :.(
Tante_Esel Skrevet 30. januar 2012 #2 Skrevet 30. januar 2012 uff da... høres ikke ut som om du har noen hyggelig dag nei... jeg vet desverre ikke så mye om temaet, men kjære jente! du må da ikke gi opp enda Det finnes jo fler måter å ha prøverør på enn ivf... du kan jo ha icsi, som de plukker ut de svømmerene som virker bra, og befrukter dine egg Jeg kjenner fler med pco som har flere barn, og alle har kommet naturlig, så det vil nok bli bra! Jeg så forresten noen tips inne på "slitere" forumet om pco... skjønner at du er lei deg, og det har du all lov til å være ! Men det ordner seg for snille piker til slutt! Må ikke gi opp håpet!
TanteTroll Skrevet 30. januar 2012 #3 Skrevet 30. januar 2012 Jeg har ikke hatt avbrutte forsøk, men jeg begynner å ha hatt noen forsøk uten å lykkes, så å være skuffa og lei seg kan jeg litt om. Innvilg deg en deppedag eller to, eller flere. Det er LOV å være lei seg når ting ikke blir som man hadde tenkt. Men ikke gi opp riktig ennå. Jeg har erfart at uansett hvor skuffa jeg blir etter negative forsøk, så klarer jeg alltid å stable meg på beina igjen og se videre mot nytt forsøk. Jeg klarer også å finne fram optimisme og glede ved å skulle prøve igjen. Noen ganger tar det kort tid, andre ganger tar det lengre tid. Men det kommer! Det kan hende at kort regime fungerer bedre for deg enn langt, og så lenge klinikken vil prøve dette, så har iallefall ikke de gitt dere opp. I tillegg er det himmelsk med kort regime i forhold til den hersens sprayen. 3 måneder virker lenge men noen ganger er det godt for kropp og sjel med litt ventetid. Ikke gi opp - du blir klar for å prøve igjen Trøsteklem!
DetERlovÅhåpe<3 Skrevet 30. januar 2012 Forfatter #4 Skrevet 30. januar 2012 Takk for oppmuntrende ord jenter Icsi/ivf skulle vi jo egentlig ha hatt, de visste ikke det helt, men det blir verken ivf eller icsi, om ikke eggene mine vil vokse mer. de stoppet bare plutselig å vokse :-( Og det er nok det jeg alltid har slitt med, siden jeg har vørt gravid 2 ganger i 07(med andre enn nåværende), eggene mine vokser for fort og blir cyster, ellers så stopper de bare å vokse, og da vet jeg ikke helt hva de gjør videre. Jeg har alltid tenkt at klarer jeg å komme meg til egguthenting, så kan jeg senke skuldrene litt mer, men fikk ikke oppleve det, ikke denne gang. Men kanskje neste Jeg kunne heller gått 2-3 uker på spray. hadde null bivirkninger, mens når jeg begynte på sprøyter, DA begynte humørsvingningene, og det noe så grådig, stakkars samboer, ble jo vettskremt til tider, og jeg ble av og til redd min egen oppførsel. Pleier ikke å eksplodere for den minste ting, så får vel si at det er noe som er positivt, og det er at nå er det ikke noen medisiner. Jeg også vet innerst inne at jeg er en fighter og ikke gir opp, men har diskutert, og hvis det ikke går på 3 forsøk, så har vi rett og slett ikke penger til mer. Meen vi har forhåpentligvis 1 eller 2 igjen Legene på ullevål sa at hvis jeg ikke blir gravid etter 1 forsøk, er det ikke sikkert vi får flere, og at det da var liten vits i å fortsette :-S Så mange triste beskjeder å få. Nå skal det planlegges en lang weekend (spa tur) på bursdagen min i slutten av feb, så jeg i det minste har noen lyspunkt i en ellers grå tilværelse. Stakkars dere som må høre på all sytingen min, men er godt å få det ut. Vil også sende over masse babystøv til dere andre i mellomtiden, og håper jeg kommer tilbake til mange gravide, og masse gode og lykkelige historier Så kommer jeg nok innpå når det nærmer seg vår og ny runde:)
amusica Skrevet 30. januar 2012 #5 Skrevet 30. januar 2012 Jeg vet akkurat hvordan du har det.. Vannvittig stor påkjenning å gå gjennom mislykkete forsøk- spesielt når ingen egg lar seg befrukte. Det føles så urettferdig og håpløst,og det gjør ekstra vondt alle rundt deg ser til å lykkes. Samtlige venninner av meg er på andre og tredje runde nå.. mens jeg som begynte før de ikke har lykkes enda. Det har vært så kjipen å kjenne på dette at jeg har måtte kutte kontakten med de i perioder. Har retten og sletten blitt grønn av misunnelse, samtidig som jeg har hatt en enorm dårlig samvittighet for mine følelser. Etter flere kjemiske graviditeter, 1 SA en dramatisk exu ( se fjernet eggleder)kjørte vi i gang for 1,5 år siden med ivf.Totalt fem år som prøver. Ingen lett sak når man har en sinnsyk høy amh- har pco- og blir kraftig overstimulert. Egg ut men ingen inn igjen. Fikk fem på frys, som resulterte i tre mislykkete fryseforsøk. Pga. cystene ble eggstokkene mine elektrokoagulert i høst, og jeg fikk en amh verdi som var på 178 ( høyeste de hadde sett og hørt om) ned til 46. Fortsatt høy verdi..Ny runde med stimulering -trekker ut pga lav dose og trege egg.. Får tilslutt ut fem og ingen lar seg befrukte. Gjett om jeg gikk ned i kjelleren før jul. Attpåtil har jeg hatt store utfordringer med det offentlige tilbudet jeg er under..mye venting, inn på løpebånnet, lang reisevei osv. Samboeren så seg lei av dette og kontaktet det private og vi var til en hyggelig time der for en uke siden....Se de vil stimulere meg i naturlige sykluser og det innebærer langt mindre hormoner...Jippi! Vi har uansettt bestemt oss for å vente til etter påske for nye runder... og jeg har akkurat bestilt og betalt drømmeturen til Peru/ Bolivia for å realisere meg selv.. Alle barneønsker er lagt på en hylle til etter turen.. Jada det var det... Nå ser det fader meg ut som om jeg er blitt naturlig gravid... ikke akkurat i planen min...og jeg er i sjokk!!! Irritert over at 25 000 kr. til reise er kastet ut av vinduet samtidig som det jeg har gått å drømt uventet slår til.. Dette må være skjebnens ironi... Ja ja jeg har mistet før så vi får se..tar tiden til hjelp.. er det en mening at jeg skal bli mor vil det skje alternativet er en reise til Peru...;-) Tiden vil vise.. Hvis det slår til med en baby tenker jeg operasjonen jeg hadde kombinert med en "gi fan holdning" er årsaken.. Hvem har ikke hørt om de som endelig bestemmer seg for å adoptere blir gravide.. I tillegg har jeg gått til psykomotorisk behandling og japansk akupunktur.. Sistnevnte behandling har vært helt fantastisk... Hvis du ikke allerede har fått "drillet" eggstokkene anbefaler jeg det. I tillegg bestill drømmeferien,som du ikke kan reise gravid til... det fikk meg til å slippe energien og det ser virkelig ut som om det har hjulpet... Prat om frustrasjonen din og få det ut....
DetERlovÅhåpe<3 Skrevet 31. januar 2012 Forfatter #6 Skrevet 31. januar 2012 Amusica: du har virkelig opplevd mye av det samme, med mange års prøving(vi har prøvd i 4 år), dere hadde lang reise til det offentlige, ingen ble befruktet( vel jeg kom aldri så langt engang, siden jeg ikke har vært på egg uttak, men lite dose, og trene egg som stopper opp å utvikle seg). Jeg sluttet å drikke helt for 4 år siden, da jeg ville blir grvaid. men nå i pause perioden ihvertfall, så tenker jeg hvorfor skal jeg ha alt på vent, hva om jeg aldri får barn? Jeg tar meg nå noen øl når jeg føler for det, og om det skjer et mirakel, så får man gå tilbake til det livet man hadde før. Men man kan ikke stoppe opp alt. Så ejg syns det var kjempe lurt av deg å bestille deg en tur til peru. Her har vi planlagt en pa tur, med champange, 3 retters og diverse om noen uker, og 2 ukers ferie til tyrkia i vår/høst Man må jo få lov å ha andre planer og aktiviteter når ingen graviditet oppstår. Gratuler så kjempe masse med at dere greide det selv, en ordentlig solskinnshistorie som gjør godt å lese:) Har dere noen gang blitt grvaide selv, eller skjedde det etter 5 år? For vi har aldri fått det til, ikke en eneste positiv test.. :-/ Men nå er det fri fra stresset helt fram til våren, og det skal bli litt godt Så håper jeg inderlig eggene mine vil greie å utvikle seg og bli store nok til å gjennomføre egguthenting neste gang. Så lenge jeg får eggene uuuuut, så har jeg en god magefølelse. Hvor langt er du på vei nå da? Det er skikkelig rørende å høre slike god-historier
2,5barn+1engel Skrevet 31. januar 2012 #7 Skrevet 31. januar 2012 samme skjedde med oss sommeren 09.. brukte spray i 6 uker og så sprøyter i nesten 3 uker.. eggposene var mange, men små.. sluttet å vokse.. vi såg veldig mørkt på det der og da... men høsten 09 så fikk vi kortregime.. fikk ut 22 egg, 16 overlevde. 12 ble befruktet. 1 ble satt inn og 11 på frys. Ble gravid på første innsetting.. Desverre så endte det i en tidlig vannavgang i uke 21/22.. Ved neste innsetting så ble jeg igjen gravid, men endte i en SA i uke6. tredje innsetting ble jeg igjen gravid og har nå ei tulle på snart 10 mnd. har hatt søskenforsøk, men ble ikke gravid på første forsøk. satte inn vårt siste egg nå i januar, og i går så lyste testen Gravid. JEg har også pcos, og de tror det var en av grunnene at eggposene ikke vokste.. synnarelaen funka rett og slett ikke på meg.. så masse lykke til med kort regime.. og håper alt går deres vei.
Fru Fomle *ønsker seg..* Skrevet 31. januar 2012 #8 Skrevet 31. januar 2012 Jeg har hatt et avbrutt forsøk etter medisiner for 22000, det føltes helt håpløst. Et annet forsøk som endte med inseminering. Begge med langt regime. I går ble et forsøk i naturlig syklus avbrutt ved uthenting, etter at egget akkurat hadde sluppet I dette gamet er det fler nedturer enn oppturer. Men den store oppturen kommer til slutt, og den er verdt alt sammen.. Føler med deg, og ønsker deg lykke til videre. Ta deg tid til å sørge, prat om det så mye du orker og prøv å se fremover. Jeg tenker allerede på nytt forsøk i naturlig syklus neste syklus, og teller ned til det. Til sist -men ikke minst, ta godt vare på deg selv oppe i det her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå