Gå til innhold

symfysemål!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg har hele tiden lagt litt over på symfysemålet (er litt over 35 uker), for 2,5 uke siden målte jordmor 32, og i dag målte legen 32, altså det har ikke steget på 2,5 uke, er dette noe å tenke på og kanskje ta kontakt med jordmor igjen?? Legen var kjapp og virket usikker og målte meg flere ganger...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det samme skjedde meg ved forrige kontroll, mellom uke 36 og 38. SFmålet var 34cm begge gangene. Jordmor stusset litt først, men fant ut at hodet hadde festet seg, selv om jeg er andregangsfødende. Hun forklarte at babyen har vokst normalt, men målene flates ut fordi babyen har sunket ned i bekkenet.

Kansje det samme med deg? :-)

Skrevet

Hei!

Veldig vanlig at lege og jordmor får ulike mål. Selv om de i utgangspunktet skal måle fra samme stedene, blir det sjelden helt likt.

For å unngå forvirring ble jeg og legen min enige om at kun jordmor måler.

Jeg har også holdt meg i øvre skikte på symf.målet, men så lenge man følger sin egen kurve er det ikke noe å bekymre seg for iflg. jm.

Lykke til :)

Skrevet

Takk for svar, hodet hadde ikke festet seg, hun var turnuslege og virket veldig usikker i alt hun gjorde... visste heller ikje helt hvor hodet lå ...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...