Gå til innhold

Bryr du deg om hva andre mener om navnevalg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter her og leker med diverse navn. Ser ut til at jeg liker enten typisk "poppis"navn eller litt sære. Tenker kun på hva jeg synes høres fint ut og bryr meg ikke om å være original eller tradisjonell. Det eneste jeg tenker litt på er om barnet evt kan bli ertet for navnet sitt. Men hvor ofte skjer det,da. En blir jo fort vant til et navn? Og vil jo ikke at det skal være tre med samme navn i klassen...

(liker navn som Lisa, Emma, Luna og Lykke)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selv ANNAnas kan bli mobbenavn, så det tror jeg man skal drite i.. Jeg er litt som deg, liker litt sære navn men velger navnet kun for at jeg selv syns det er pent, ikke for at det MÅ være sært. Derfor sier jeg lite til de nærmeste om hva alternativene er. De får vite det når babyen kommer.

Skrevet

Ikke spesielt, som du sier, man blir fort vant til barnets navn selv om det er spesielt. Jeg er mer på at det enkle er det beste for min del, og har valgt Emil denne gangen. Poppis nå, men jeg synes det er fint. Føstemann heter Aksel..

Skrevet

Velg det du liker best og syntes passer :) kan ikke se for meg å kalle barnet mitt noe jeg ikke liker hundre prosent og syntes matcher personligheten. Det er jo somregel foreldrene som kjenner sitt barn best og vet og hva som passer. Unnskyld med men Drit i de som ikke liker det. ;)

Tenk å gå å angre på noe sånt......

Skrevet

Her går vi for det vi syns er fint og bryr oss fint lite om hva andre måtte mene :) og barn i dag finner alltid noe å erte andre barn for. Om det ikke er navn så kan det være klær, for tynn, for tykk, briller, håret osv. Så ikke tenk på det ;)

Skrevet

Her går vi for det vi selv liker. Vi fikk en del pes for navnet til eldste jenten av familie. De syntes det var tungvindt. Jeg tror nok at vi vil få litt pes for navnet til jenten i magen også. Hun skal mest sannsynlig hete Ea Isabella(begge navnene skal brukes, det gjør vi på eldste jenten også)

Skrevet

Nei, jeg tror det er mer personligheten som avgjør om barn blir mobbet pga navnet, men for min del så er det slitsomt å gjennom hele livet måtte stave navnet mitt. Har nå sluttet å irritere meg over at det kommer feilstavet tilbake. Er bare slik det er. Mitt navn er også helt umulig å si på engelsk, f.eks.

Jeg bryr meg ikke så mye om at navnet er spesielt, selv om jeg nok synes det er litt kjedelig om vi ender opp med et navn på navnetoppen. Ser ut som om vi klarer å styre unna ;-)

Her skal det altså være et navn som er relativt enkelt å si også i utlandet, og som passer oss og hvordan vi ser for oss våre barn :-)

Skrevet

Kunne nok ikkje blitt påverka av kva andre meinte om namna til barna mine nei:)

Men, ville ikkje likt å få kommentarar om at namnet ikkje var fint o.l.: derfor får ingen vite kva det blir før ungen er ute;) Kan ikkje kritisere eit namn som alt er i bruk, på same måte som somme gjer før babyen er født.

Skrevet

Jeg bryr meg også fint lite, men har gitt de kommende besteforeldrene og tanter + onkler lov til å gi veto mot 1-2 navn de absolutt ikke klarer. Siden de får si ett eller to, kommer de med ganske grusomme navn, hehe!

Førsta vår har spesielt navn og ønsker også at nr to skal få det, men det er myyye vanskelige med nr to synes jeg, - nå skal navnene klinge sammen også.

Jeg ble forøvrig nysgjerrig på hva du heter, Underveis???

Skrevet

Det bryr vi oss ikke om - tar ingen navneråd i det hele tatt vi ;)

Sier når folk spør at vi har bestemt oss, men vil vente til han er født med å fortelle.

Holder oss unna navn som andre i familien har, nære venner har, eller som det er knyttet noe spsielt til (eks, fetteren fikk en sønn som døde i krybbedød, og begge de to navnene han rakk å få er uaktuelle - selv om de er vakre)

Ellers får folk venne seg til det navnet vi velger, er vanskeligere å kommentere navnet ETTER at babyen har fått det, og heter det.

Det blir så frekt at jeg ikke tror noen i min familie ville sagt noe i hvertfall.

Hadde vi sagt forslagene FøR fødsel derimot, tror jeg terskelen for kommentarer hadde vært lavere.

Skrevet

Fra jeg var liten jente har jeg vist hva min kommende datter skal hete... problemet ble at det heter xn til kjæresten min å.. hehe.... så det ble litt kleint.. men jeg gir blanke f... det skal nok ikke få knuse min "datter" drøm. Så jeg kjører på.... Så får folk tenke hva dem vil..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...