Lene~mor til tre Skrevet 30. januar 2012 #1 Skrevet 30. januar 2012 Lille jenta mi har blitt forkjøla å hoster stygt. Hun hoster til hun kaster opp. Det er så ille at noen ganger sliter hun med å puste så jeg mvå holde henne halveis over armen min med hodet ned for at hun skal få ut slimet å få pustet etter en hostekule :-S uff :-/ helt forferdelig er det, var hos lege å fikk efedrin til henne men vet liksom ikke om jeg vil gi henne det etter det jeg leste på nettet. . Men så tenker jeg at det kanskje er bedre enn at hun holder på sånn. Hun hadde normal crp men når legen lytta på henne hørte han at hun hadde lslim ved ene lungen. . Uff hun er bare 5 mnd, nettop sittet å brekt seg å kastet opp flere ganger nå å hver gang sliter hun med pusten uff tørr snart ikke passe på henne her. . Livredd for at det skal skje noe :-/
Gjest Ganske Skrevet 30. januar 2012 #2 Skrevet 30. januar 2012 Ville reist tilbake til legen igjen hvis det er så ille at hun sliter med å få puste. På sykehuset kan de gi henne medesiner i forstøver som hjelper på pusten.
Lene~mor til tre Skrevet 30. januar 2012 Forfatter #3 Skrevet 30. januar 2012 Det er bare når hun har hosteanfall og kaster opp at hun sliter med pusten. . Når hun ikke hoster/brekker seg å kaster opp slim går det greit.. Da puster hun helt vanlig.. Men tenkte å ringe å høre m legevakta for dette er helt forferdelig :-/
Gjest Ganske Skrevet 30. januar 2012 #4 Skrevet 30. januar 2012 Hadde ringt med en gang var jeg deg, du kan jo ikke sitte og våke over henne hele døgnet. Mange som har RS virus nå. Lykke til
Lene~mor til tre Skrevet 30. januar 2012 Forfatter #5 Skrevet 30. januar 2012 Hadde ringt med en gang var jeg deg, du kan jo ikke sitte og våke over henne hele døgnet. Mange som har RS virus nå. Lykke til legevakta synes jeg bare skal se ann siden hun ikke har feber og hun tok crp blodprøve før idag som var helt fin.
Gjest Ganske Skrevet 30. januar 2012 #6 Skrevet 30. januar 2012 Håper hun raskt blir bedre, ikke greit og sitte å være redde for syke barn. Håper du også får litt søvn i natt.
PetitAnge Skrevet 30. januar 2012 #7 Skrevet 30. januar 2012 Hva gjorde du ifht Efedrinen..? Jeg hadde nemlig AKKURAT samme dilemma for noen uker siden - fikk utskrevet Efedrin, men turte ikke gi det etter å ha googlet.. :/ Nå har jenta mi fått hoste igjen, vel og merke ikke så ille som du beskriver, men strever fælt Var inne på tanken om å gi henne litt, men har ikke gjort det foreløpig..
sillyfilly og Olivia Skrevet 30. januar 2012 #8 Skrevet 30. januar 2012 Hva med Bisolvon, har du prøvd det? Slimløsende. Gjør det mye lettere å få opp så hun ikke brekker seg sånn. Det står fra 2 år på etiketten, men ta en telefon til legen/legevakt og hør om ikke det er greit. Jobber i apotek selv og mener det skal være greit. Du får riktignok ikke tak i det i kveld, så du kan jo prøve Efedrin i kveld så hun får sove. Jeg har så hørt så mye dumt om den at jeg hadde ikke gjort det selv, men der er vi alle forskjellige. Bla at ungen kan bli hyper og ikke sover om natten og det med at den potensielt sett være litt skummelt for babyer.
Lene~mor til tre Skrevet 30. januar 2012 Forfatter #9 Skrevet 30. januar 2012 Endte opp med å Ikke gi henne det, ingen hostesafter er anbefalt til. barn under 2 år. . Ble jo skremt av å lese om efedrin i usa selges det ikke lenger da de påstår at det er barn som har dødd av å få det :-o legevakta sier hostesaft kan gjøre vondt værre til så små. . Jeg har nå gitt henne litt vann m teskje og luftet på rommet sånn at det er litt kjølig der og har hevet sengen å det hjalp :-) blir værre når hun skal ha mat tenker jeg for det er da hun er værst :|
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå