Gå til innhold

Tran til baby (3mnd)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor flinke er dere med å gi tran til babyene deres? Gutten min er 3 måneder og jeg er så vidt kommet i gang. Noen gode tips for å få gode rutiner på dette? Fast tid? Hvordan gi uten søl? Jeg skal nå anskaffe EasyTran sprøyte i håp om at den er bedre å gi med enn plastsprøyte.

Hvor mye tran gir dere og gir dere kald tran fra kjøleskapet?

Mange spørsmål, men ønsker nå å komme ordentlig i gang.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har gitt tran til knotten siden han var 6 uker, og nå liker han det godt ( er 7 mnd). Han har alltid fått tran av skje, og i begynnelsen ble det mye søl. Har hatt noen flekkete ullklær ja. Men nå søler han lite. Jeg tar 5ml, har et lite målebeger i plast, og lar dette stå litt på benken før han får det. Nå får han tran etter morgengrøten, men før fikk han på kvelden før han skulle bade.

Skrevet

Gir ikke tran eller D-vitaminer. Hun blir dårlig av tran og D-vitaminer... Har hatt et par våken netter med gulping og skriking pga dette, så her "slipper" hun

Skrevet

Vi har gitt siden begynnelsen (4 uker) og gir med sprøyte, stadig grimase når hun får men hun svelger det ned. Vi oier og sier namnamnam og smiler masse når hun får for å overbevise henne om at dette er saker!! hehe. De siste dagene har jeg gitt det til henne i baljen, veldig greit for å slippe å få på klær osv. Gir det rett fra kjøleskap men har hørt man kan varme skjeen/sprøyten i litt lunkent vann først for at de lettere skal ta det. Når jeg bruker sprøyten gir jeg det til henne godt inni munnen bak på den ene siden, da svelger hun det lettest, gir litt og litt og nammer imellom ;)

Skrevet

Ga D vitamin dråper. Orker ikke tanken på å dytte i ungen noe som grusomt som tran. Nå får hun omega 3 fisker(2 år gammel).

Skrevet

D-vitaminer her i gården også. Det stinket jo tran av han i timesvis etterpå.. Blæh.

Skrevet

Her gir vi D-dråper, da jeg ikke orker den ekle tranlukten, fysj ;)

Skrevet

Det er kjempeviktig at babyen får Dvitaminer. Spiser du masse omega 3 så får babyen det gjennom morsmelka om du ammer. Om du ikke ammer så er det viktig at babyen får tran.

Vi bruker easytran selv om de ikke er helt optimale de heller, må jo bruke 2 når babyen begynner å bli stor.

Vi gir tran mens babyen er naken før badet annenhver kveld. De andre kveldene får hun d vitamin dråper som regel, men av og til tran. Går over til tran hver kveld når hun ikke gulper mer.

Hun likte ikke tran i begynnelsen, jeg skjønner jo det, det smaker jo vondt. Men nå synes hun det er godt! Smiler og vil ha mer. Vi har vært flinke til å si nam nam og smile og prate fint om tranen hver gang hun får, det er viktig. Rynker mor og far på nesa og sier æsj skjønner ungen at dette er ikke noe godt.

Vi venner oss til smaker, og babyer kan fint venne seg til tran:)

Skrevet

Takk for mange gode råd. Ja, kanskje man kan veksle mellom å gi tran og d-vitamin dråper.

Skrevet

D vitaminer taes ikke opp i melka, så det hjelper ikke om du selv spiser mye omega 3 dessverre :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...