Anonym bruker Skrevet 30. januar 2012 #1 Skrevet 30. januar 2012 Vi har flyttet til mindre leilighet så nå deler mine to barn på 6 og 8år rom. Dette funker fint helt til vi snakker om legging. De syns det er veldig stas å ligge å tulle og skravle, så de sovner aldri. Hvis de legger seg kl 20 sovner de kl 23. Det er ikke bare i en overgangsperiode dette er stas, det har vært sånn i 6mnd. Nå har jeg begynt med å legge den ene først, la den sovne før jeg legger den andre. Ideelt sett vil jeg ha begge i seng samtidig, noen tips til unger som deler rom?
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2012 #2 Skrevet 30. januar 2012 Her har vi to som deler rom, nå er de 6 og 8 år, og de har delt rom i ca 4 år. Guttene har ganske stort rom, og de har sengene inni slike sovealkover, så de blir litt adskilt ved leggetid. Våre gutter legger seg samtidig, og det kan noen ganger være en liten utfordring, men her er vi virkelig strenge på at det skal være stilt etter at døra er lukket. Er nok det som har reddet oss, at vi har vært strenge, og at de nå vet at det skal være stilt. Ikke alltid positivt med og ha flere barn på samme rom nei. :-)
Plutselig_gravid Skrevet 30. januar 2012 #3 Skrevet 30. januar 2012 Her deler 8 åringen rom med 2,5 åringen. Han største legger seg kl. 20 og den yngste kl 19. Legges de samtidig blir det stort sett bare tull da yngste vil ha det mørkt og døren igjen, mens eldste vil ha døren åpen Og så elsker de å ligge å skravle og tulle (2,5 åringen er mer som en 4 åring) Hvis det er veldig viktig at de legges likt så kan du jo prøve med belønning.
Mandalas Skrevet 30. januar 2012 #4 Skrevet 30. januar 2012 Her har vi prøvd både at barna legger seg til samme tid og ulik tid, samt med forskjellige senger. Barna er 5 og 8 år. Først hadde de hver sin seng ganske ved siden av hverandre og la seg samtidig. Det ble bare tull. Ikke at de tullet med hverandre, men en vil ha lys, en vil ha mørkt, en vil ha musikk, en vil ikke ha musikk og en syns det er skummelt å se på den andre som sover. Så kjøpte vi køyeseng og mye løste seg! Den som liker å ha det mørkt ligger nede med tepper rundt hele senga De siste tre ukene har de dessuten lagt seg til litt ulik tid. Yngste legger seg kl 19.30 og eldste kl 20. Dette er nok det som fungerer aller best, for forhåpentligvis sover da minstemann når eldste legger seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå