Janni85 Skrevet 30. januar 2012 #1 Skrevet 30. januar 2012 Er de flere som har søvnproblemer her inne? Noen som har noen gode råd? Jeg holder på å gå på vegene. Jeg sover godt noen netter men noen netter er de minnimalt.(2-3 timer) Di dagenen klarer jeg ikke gå på jobb. Jobber 100 % i barnhage. Er rundt uke 26 nå. Nå har jeg brukt opp egenmelding dager og kan ikke benytte meg av det lenger. Har en sønn på 3 år som sjølvsagt kreve sitt på ettermiddag og jeg ønsker jo ikke at graviditeten skal gå utover vår kvalitetstid samen. Noen som vil dele råd og erfaring med meg?
Kajv Skrevet 30. januar 2012 #2 Skrevet 30. januar 2012 kjenner til det! Har du prøvd støttepute for gravide? Den du slynger deg rundt om natta? Varmepute, hodemassasje, en varm dusj for å få kroppen til å slappe av før leggetid? : )
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2012 #3 Skrevet 30. januar 2012 Hva med gradert sykemelding hvor du kan komme på jobb noen timer etter de andre? Da får du sove videre hvis mannen tar med 3 åringen i barnehagen! Mange som sliter med søvn nå, du er jo snart i 3. tri med en tung jobb så tror ikke du får problemer med det hos legen!
2004+2006 og 2012!!? Skrevet 30. januar 2012 #4 Skrevet 30. januar 2012 hei er selv i uke 23, og jobber også i barnehage ( småbarns avd) jeg har nå begynt å jobbe 50% pga bekkenplager. men tror nok du vil få en gradert sykmelding der du og arbeisgiver sammen finner en god løsning slik at du kan komme deg på jobb. Arbeidsgiver har pålegg om å legge tilrette for deg. jeg jobber fulle dager men har avtale om å bare jobbe mellomvakter 9-15.45 slik at jeg kan bruke morgen på å få kroppen i gang. Jobber 2-3 dager i uka dermed tid til å hente meg inn igjen de dagene jeg er hjemme. det blir mange løft, mye bøying og påkledning når man jobber med de minste. lykke til håper du kommer til en god løsning.
Janni85 Skrevet 30. januar 2012 Forfatter #5 Skrevet 30. januar 2012 kjenner til det! Har du prøvd støttepute for gravide? Den du slynger deg rundt om natta? Varmepute, hodemassasje, en varm dusj for å få kroppen til å slappe av før leggetid? : ) Det har jeg ikke hørt om! takk for tipse, og får gode råd:)
Janni85 Skrevet 30. januar 2012 Forfatter #6 Skrevet 30. januar 2012 hei er selv i uke 23, og jobber også i barnehage ( småbarns avd) jeg har nå begynt å jobbe 50% pga bekkenplager. men tror nok du vil få en gradert sykmelding der du og arbeisgiver sammen finner en god løsning slik at du kan komme deg på jobb. Arbeidsgiver har pålegg om å legge tilrette for deg. jeg jobber fulle dager men har avtale om å bare jobbe mellomvakter 9-15.45 slik at jeg kan bruke morgen på å få kroppen i gang. Jobber 2-3 dager i uka dermed tid til å hente meg inn igjen de dagene jeg er hjemme. det blir mange løft, mye bøying og påkledning når man jobber med de minste. lykke til håper du kommer til en god løsning. Takk for gode råd. Jeg skal snakke med jordmor i morgen og skal innom lege kontore for å få en time og sykemelding for dagen i dag. Nå håper jeg på en god natt søvn så jeg kan komme meg på jobb i morgen:) Godt å høre andre sitt syn på ting, føler det litt som et nederlag å bli sykemeldt. Men kanskje på tide å lytte litt mer til kroppen.
MammaElisabeth Skrevet 31. januar 2012 #7 Skrevet 31. januar 2012 Jeg er i uke 16 nå, og sover også veldig dårlig om nettene. Det blir gjerne 2 timer søvn - ligge våken - 1 time søvn - ligge våken. Totalt sover jeg kanskje 3-5 timer hver natt. Jeg kjenner meg lys våken i hodet, bare sliten i kroppen. Jobber allerede 50%, og det holder. Jeg skal sjekke ut den soveputa. Heldigvis lar samboeren min meg slynge meg rundt han benet oppå ryggen hans, og armene flytter seg hele tiden, tålmodige mann men, det blir jo veldig varmt da!! Ååå...slitsomt, og jeg er bare i uke 16! Kan jeg forvente 24 uker til uten å få sove??
Kajv Skrevet 31. januar 2012 #8 Skrevet 31. januar 2012 http://bambina.no/produkt/til-mamma/dreamgenii-sovepute-gravidpute-ammepute-prisvinner sjekk ut denne )
prøver1991 Skrevet 31. januar 2012 #9 Skrevet 31. januar 2012 Er de flere som har søvnproblemer her inne? Noen som har noen gode råd? Jeg holder på å gå på vegene. Jeg sover godt noen netter men noen netter er de minnimalt.(2-3 timer) Di dagenen klarer jeg ikke gå på jobb. Jobber 100 % i barnhage. Er rundt uke 26 nå. Nå har jeg brukt opp egenmelding dager og kan ikke benytte meg av det lenger. Har en sønn på 3 år som sjølvsagt kreve sitt på ettermiddag og jeg ønsker jo ikke at graviditeten skal gå utover vår kvalitetstid samen. Noen som vil dele råd og erfaring med meg? Jeg er fra 3 trimester, er nå 32+5, og hos meg har jeg hatt sovnproblemer siden starten, og har blitt bare verre og verre di siste ukene, men jeg er sykemeldt fra før av, så for meg er det ikke så veldig ille, i forhold til dere som har en jobb å gå til
Janni85 Skrevet 31. januar 2012 Forfatter #10 Skrevet 31. januar 2012 Tusen takk for mangen gode råd! Godt å høre noen som forstår, Jeg følte vel egentlig ikke at jordmor forsto meg så veldig godt men skal snakke med fastlegen min på fredag. Jeg har litt meir kjemi med han:)
Hermelina Skrevet 31. januar 2012 #11 Skrevet 31. januar 2012 Sykemelding er ikke et nederlag! Du må ta hensyn til at du skal vare hele svangerskapet ut og samtidig ta vare på familien din. Dem kan du ikke sykemeldes fra! Sist svangerskap våknet jeg som regel i 4-5 tiden de siste mnd. Da stod jeg opp, laget te og hentet ferdige skiver i kjøleskapet og la meg på sofaen med ei bok. Så kunne jeg legge meg igjen når Junior og mannen skulle avgårde. Med gradert sykemelding så kan du jobbe kortere dager, eller ha helt fri noen dager som du bare skal hvile deg, ikke vaske gulv og slike ting.
Janni85 Skrevet 3. februar 2012 Forfatter #12 Skrevet 3. februar 2012 Sykemelding er ikke et nederlag! Du må ta hensyn til at du skal vare hele svangerskapet ut og samtidig ta vare på familien din. Dem kan du ikke sykemeldes fra! Sist svangerskap våknet jeg som regel i 4-5 tiden de siste mnd. Da stod jeg opp, laget te og hentet ferdige skiver i kjøleskapet og la meg på sofaen med ei bok. Så kunne jeg legge meg igjen når Junior og mannen skulle avgårde. Med gradert sykemelding så kan du jobbe kortere dager, eller ha helt fri noen dager som du bare skal hvile deg, ikke vaske gulv og slike ting. Ja i dag har jeg vert hos legen og fikk meg en 20 % sjukemelding, Kjenne jeg er lettet og ser frem til denne dagen;) Nå kan jeg hente meg inn litt igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå