Gå til innhold

Når begynte babyen din å le? :)

zassy☆

Anbefalte innlegg

Jenta mi er snart 6 måneder men jeg har enda ikke fått gleden av å høre henne le skikkelig. Hun kan skratte litt til såvidt noen få ganger, men ikke skikkelig latter. Når jeg leser på nett ser jeg at mange ler allerede ved 3-4 mnd, blir nesten litt bekymret, hun smiler og lager mange godlyder og prater osv, men ler ikke. Kanskje vi ikke er så morsomme :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe... Jeg husker ikke helt med førstemann, men tror han var sånn på 3-4mnd, men de to neste har vært skikkelig trege! Hehe... 6-7mnd før de lo ordentlig. Minste her, på 7mnd, ler aller mest av storebrødrene. Vi foreldrene er virkelig ikke noe særlig artige;) Kan le innimellom hvis vi sier "Bø!". Da skvetter og ler hun;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Storebror begynte vel å le da han var 5 mnd mener jeg å huske. Da mener jeg sånn ordentlig "he-he" latter. Han hikstet litt før det, men kan ikke kalle det ordentlig latter.

Vesla begynte å le ordentlig allerede da hun var 3 mnd. Og vi er nok ikke så morsomme vi heller, for det var storebroren som fremkalte de første latterkulene. Hun elsker at han kaster ting som smeller litt og lager lyd og hun ler skikkelig når han løper rundt i stua og sparker ball.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten min lo for søler første gang 8 dager før han fylte 3mnd. Hadde han på fanget mot meg og lente han bakover med armene, hvis du skjønner mens jeg laga en eller annen lyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Småen lo når hun var 4 mnd. Hadde henne på fanget mot meg og latet som jeg nøs, hehe..her er det sambo som er morsom, hun hyyyler vær gang han begynner å tulle seg, hehe...og jeg som syns at jeg er så morsom selv :P jaja, får i det minste litt sympati latter da hun har begynt med sånn overdreven mørk latter;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke bekymret meg, er jo så mye som skjer i utviklinga hele tida at enkelte ting "kommer på plass" senere enn andre.

Minste var ca 4 mnd da han begynte å le. Men han er veldig kostbar med latteren sin :-) Gliser og hviner masse, men skal en del til før han ler (straks 5 mnd). Han ler mest til pappaen og storesøsknene, han forstår visst ikke humoren min så godt :P

Endret av gullskattmamma
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jenta vår lo første gang da hun var 4 mnd, nå er hun 5 mnd og ler nesten hver dag...men vi må jobbe litt for det da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg igjen i "bekymringen"!

Lillemor lo så vidt en gang når hun var 3 mnd, og så hørte vi liksom ikke noe mer til det. Først når hun ble rundt 6 mnd begynte hun å le for alvor - i første omgang mest på stellebordet.

Fremdeles ler hun mest når hun begynner å bli trøtt, da skal det ikke så mye til (feks at en holder henne, mens den andre kommer rundt et hjørne og sier Bø!). Ellers hviner hun mest av fryd. Er nå 9 mnd :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ledd noen ganger og han er snart 6,5 mnd. Men latteren sitter skikkelig langt inne! og det som er gøy den ene dagen, er ikke gøy den neste :P gleder meg til latteren kommer lettere. Det er helt herlig når den først kommer :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøvde nå med bortebø og hun lo litt men så ble hun redd og begynte å gråte så vet ikke om det var nervøs latter, hehe. uff, ekkelt når man skremmer dem, hun skvatt skikkelig til. Får prøve med litt forsiktigere bortebø neste gang, litt saktere kanskje ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemor begynte med skikkelig latter da hun var 3 mnd. Hun er kjempekilen på magen og ler hver gang vi tar av og på bleie:) men vi klarer skjelden og fremkalle latter på noen annen måte, nå er hun snart 5 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min lillemann skrattlo første gang for en liten uke siden, han er snart 5 mnd. Kjempe morro for alle oss andre, skikkelig hjertelig og ekte latter som man bare smelter av. Latteren kommer plutselig og da har du glemt at du venta ei lita stund på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Baby♡Lykke

Jeg tror min babye begynte å le før han ble 3 mnd. Storesøsken får han til å le hver dag. Når de danser, hopper, borte bø, og når vi kiler han. På stellebordet får jeg han til å le. Det er så moro :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Denne gang ved 3 md! Hun smiler mye til alle, og ler hvis jeg lager rare lyder :) men storesøster var mye eldre!!! Husker ikke nøyaktig, men over et halvt år iallefall! Hun var derimot veldig tidlig med alt motorisk! Mens denne frøkna ser ut til å være litt tregere motorisk, men mye mer sosial!

Så ikke bekymre deg! Latteren kommer! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snuppa mi lo første gang da hun var 4 mnd. . Hun er sparsom på latteren sin lå det er alltid hennes eldre søster og bror som får henne til å le hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oi hun kan jo le, hehe, men det krever mye arbeid, jeg ble helt svett :P Måtte løfte henne i luften samtidig som jeg bø`et ivrig, søta mi! verdens herligste lyd jo :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går! :) Han er 3 og en halv måned. Til nå har han hikstet litt, men i dag lo han ordentlig sammen med meg. Jeg løftet han i luften mens jeg lo. Når han begynte å le litt så var han så komisk at jeg begynte å le på ordentlig. DA lo han plutselig sammen med meg. Det var akkurat som om han hermet etter meg. Han må hjelpes i gang. Hehe. Gjorde det samme i dag også når han var våken og god og mett. Lo like godt i dag igjen. Herlig! Må få mannen min til å filme. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 år senere...

Guttungen var ganske blid umiddelbart etter fødselen. Men jeg husker jeg ble veldig overrasket da han bare tre uker gammel fikk ett latteranfall. Han lå og lo og lo i 30-40 sekunder, skikkelig hjertelig. Aner ikke av hva. Det gikk tre fire uker til han lo neste gang. Så han var veldig tidlig ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...