Gå til innhold

Bare én uke igjen, så bytter jeg trimester!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan ikke tro hvor fort tiden har gått.. til tross for at jeg stort sett har vært planta i sofaen siden uke 7. Og nå skal oddsen for at baby blir født være ganske så mye høyere :) 12 hele uker!!!

Flere som nærmer seg 2.tri? :)

Hvordan er formen deres?

Har dere merket noe til denne "mirakuløse" bedringen alle snakker om? :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er vel litt etter deg, er ca. 10+4 nå. Men føles som det er en uke igjen her også. Neste mandag skal jeg på ul, og er alt bra da blir det samme følelse som å gå over i det "trygge" 2. trimester...

Har fulgt deg en stund, så morsomt å følges gjennom svangerskapet i nesten samme stadie :)

Skrevet

meee to :) er 11 uker i morgen <3

jeg er T R Ø T T :( heeele tiden,men kan bare glemme å få noe sØvn på dagtid. Får ikke sova :S

Natta våkner jeg 5 og 8 for å måtte gå på do... sØvn etter 8 er også bare til å glemme. Men skal vel ikke klage,det er det eneste problemet jeg har,og har mage da + det som fØlger med =)&%¤##¤%&=(!!

formen din da?? :) tror du gresset er grØnnere på 2tri?? :)

Skrevet

Ja,er 12+2,deilig å ha nådd den :o)

Skrevet

Husker deg godt, Tigerlise, selv om vi aldri var de som "prata" mest. Hehe. Morro! :D

Formen min suger, egentlig, mer enn den har gjort! Føler meg litt snurt, siden de fleste begynner å føle seg bedre rundt disse tidene. Hehehe..

Blir vel litt enklere å glede seg igjennom plagene når mage og bevegelser kommer.. Skulle bestilt meg time til en ul, for jeg sliter med å tro på dette. Tok så lang tid at jeg klarer ikke få det inn i knotten...sliter fremdeles med å tro på at dette er varig..

Er heldigvis ikke like utslått som jeg har vært, men fremdeles sliten, og enda mere kvalm enn jeg har vært! Vondter over alt, jo! Haha.. man leser om det, men skjønner egentlig ikke hva man har i vente :P

Jeg har fått totalt aversjon mot alle kroppslige lukter og lyder som kommer fra mannen min!! Sov på sofaen i natt, og det tror jeg at jeg skal fortsette med. Haha!! Koselig...!

(og vet aaakkurat hva du mener med hard mage!! Forbaska dritt...!Hah!!)

Skrevet

"jeg skal ta imot alt jeg får med åpne armer,bare jeg blir gravid. Skal heller ikke klage" Det er de ordene jeg biter i om dagen :P helt enig med deg, man veit ikke hvordan det er føre man er der :P

her hjemme har mannen 2 parfymer igjen, eller egentlig en. ååå DET LUKTER. Deodoranter går i søpla hehe klarer ikke deolukta på meg selv en gang :P

ta å bestill deg ul, jeg har vært på 2,skal på min 3 i morgen. Men dette er pga medisiner jeg går på. Men jeg har heller ikke trodd på det ( selv om puppene detter ut av bhn, og drømmen har alltid vært store pupper. Det tar jeg tilbake... ) føre jeg så at nå var det en liten baby der inne, hjerte fikk jeg også sett <3

Do it :) :)

Skrevet

Jeg får også ekstra oppfølging pga en diagnose jeg har. Får ul ca. uke 12, og deretter ukentlig i ca. uke 15-25. Må kjøre 12 mil hver vei, men deilig å få se det lille knøttet. Nå grugleder jeg meg til neste mandag, hva om det ikke er noe inni der? Evt. er helt deformert og ikke levedyktig? Hehe, er vel helt normalt å tenke sånn... Men etter 8 år med prøving og mistet 3 ganger (og fått en vidunderlig gutt også, vel å merke) så sliter jeg med å tro på det. Og ikke minst: Jeg har ingen plager (beklager om jeg "gnir det inn"). Selvfølgelig deilig å slippe, men blir jo bekymret av det også, haha. Det positive er at jeg ikke hadde plager med Anton heller, så krysser fingrene...

Håper dere alle snart blir i bedre form :) De sier jo at de fleste er bedre etter uke 14, så hold ut. Premien er i hvert fall fin :D Men det er nok beintøft mens det står på...

Skrevet

Ser for meg de verste scenarioer jeg og! Haha. Er nok helt normalt med disse bekymringene.. De var jeg i alle fall IKKE forberedt på!

Men nå var timen bestilt! Onsdag, kl. halv tolv! Det som er så fint med det private, selv om det koster litt. Ikke noe ventetid å klage på! :)

Nei, vi må vel bare prøve å være positive, uansett hvor vanskelig det er, Tigerlise. Hehe. Fordelen med å være dårlig er at man føler seg veldig gravid...men ser definitivt fordelen med å føle seg frisk og rask også! Lettere å få timene til å gå og tankene over på noe annet (innbiller jeg meg).

å, helpes nå ble eg nervøs her!

Og puppene ja? Jeg har vokst rett i cup-størrelsen jeg var for 15 kilo siden!! :o Må snart opp i E-cup allerede...og eg som var så glad for å endelig ha litt mindre å drasse på i frontpartiet! Hehe.. Man blir aldri fornøyd, vet dere :P

Skrevet

Så bra at du fikk ul så raskt :) Lenge å vente til ordinær.

Jeg går ikke rundt og er hypernervøs og bekymra hele tiden, spacer det ut på en måte, men kjenner at jeg ikke helt tror på det :) Du har rett i at det er enklere å få tankene over på noe annet når formen er bra. Jeg kan jobbe og konsentrere meg om oppgavene der, og i tillegg har jeg en liten rabagast på 2 år som definitivt gir meg annet å tenke på :D Og 7 små valper...

Jeg hadde forresten omgangssjuka i noen dager rundt uke 6-7, og da fikk jeg virkelig respekt for dere som sliter med svangerskapskvalme!!! Jeg ble skikkelig slapp og giddalaus, og ikke minst SUR, haha.

Skrevet

Haha!! Da vet du jo akkurat hvordan det er, Tigerlise :P Haha! Blir også pottesur for alt og ingenting når jeg ikke er i form!! (bare spør mannen min....fnise)

Det er den der "tror egentlig ikke noe på det" følelser som tar meg også.. så kommer nok til å sove dååårlig i morgenkveld! Litt redd for å få det i ansiktet...at det ér en baby inni der! Og tenk om det er sprell levende og frisk som en fisk?! Da er det (så godt som) gitt at jeg blir mamma i august! Kanskje det er det som skremmer mest også.. Hehe.. hadde liksom fortrengt at det i det hele tatt var en mulighet... Nei, dette er rart, skummelt, gøy, skremmende, ekkelt, morsomt og alt på en gang, gitt :) <3

<3 tenk om det er en sprell levende, frisk baby inni der <3

Nei, nå må jeg slutte å fundere her ellers begynner jeg å grine..igjen! Haha! Har fått ALT føler jeg!

Er ikke lenge igjen før du får se ditt lille, sprell levende vidunder heller :D Gleder meg til å høre hvor fint den lille i magen din har det :)

*krøllesegsammenpåsofaenoggledesegtilåsove...zzzz*

Skrevet

Enda et tilskudd til bekymringslisten: Hadde litt blod på papiret i dag... (eller brun utflod da, ikke friskt blod). Hmmm, tror jeg venter til etter ul med å tro på det, ja...

Gleder meg til å høre hvordan det går i morgen, du må oppdatere :)

Skrevet

Huff da, det var ikke en god start på dagen!

Men, selv om man hører om farget utflod i forbindelse med sa og ma, så er det faktisk enda flere som opplever det uten at det er noe som helst galt. Så, jeg kan være optimistisk for deg jeg :)

(har forøvrig fått litt farge på papiret ved et par anledninger selv, men ble borte like fort som det kom)

Har jo nesten ikke sovet i natt, igjen, så det blir atter en produktiv dag her i gården! Hoho..the joy of pre-motherhood :P

...men tror man tåler alt bare man vet hva man "kjemper" for. *sukk*

Skrevet

Ååå i dag har jeg sett lille <3rota mi. H*n var helt spinnvill,spella med beina å vifta med armene <3 fikk skikkelig gutte følelse he he. Men vi får se ;-) ble satt frem 3 dag. Så da er jeg 11+3.

Kjempe mange som får blødninger under svangerskapet. Slimhinnen er mye mere porøs og det kan lett komme rifter å små blødninger. Å husk alt som driver å strekker seg inni der. Krysser alt jeg har for deg

Skrevet

Når er det man begynner i 2.trimester da? Er det når man er i uke 12?

I såfall så har jeg 1 uke og 1 dag igjen til 2.tri... :-D

Skal på privat ul på mandag for å se om det er noen hulebore i magen... :-) var også på ul når jeg var 7+5 og fikk se et bankende lite hjerte :-D

Skrevet

ÅÅÅh, sÅ deilig, <3 drømmer <3 :D Vet mere hva du snakker om i morgen, hÅper jeg :P

Adelheid, man gÅr vel over i 2 tri, nÅr man er 13 uker. Jeg skal være 12+2 i følge legen i dag (12+0 i følge meg selv), sÅ hopper videre over helga :) HVIS jeg har skjønt dette rett da! Haha

Skrevet

er 11 + 1 i dag så snart går jeg også over i 2 trimester. håper at kvalmen blir igjen her i 1 trimerster :)

Skrevet

Så herlig, <3drømme<3 :) Tviler på at jeg får oppleve det samme, her har blødningene tatt seg opp og det kommer gørr også (beklager nasty detaljer). Kjipt at det skal skje så sent igjen, men lite å gjøre med...

Lykke til i morgen, drømme-stress :D

Skrevet

Æsj da, Tigerlise :-/ Det var jo denne gangen alt skulle gå så bra! Men eg fortsetter å håpe forsiktig for deg <3

Er visst min tur å få ekstra bekymringer, og er ekstra glad for en ul i dag. Fikk litt brun utflod i går, sammen med litt (så var det oss og disse detaljene) størknet blod, og har siden hatt rosa farge på utfloden... Har hatt det tidligere i graviditeten rundt uke 7, men tenkte ikke så mye over det da..var så tidlig at eg tenkte at enten går det eller ikke. Men nå.. Usj! Fornuften min sier jo at det bare er et skjøre slimhinner, et sprengt blodkar o.l...men! Man blir jo redd.... Heldigvis vet jeg nøyaktig hvordan det går om en 4 timers tid.

*SUKK*

Hardt å vÆre gravid!!

Skrevet

Jeg hadde også litt brun utflod rundt uke 7, men da stoppet det igjen. Men med de vannvittige mengdene blod som har kommet i natt i tillegg til rie-smerter så har jeg vel egentlig avskrevet hele greia nå. Egentlig er det bedre at det skjer på denne måten enn at jeg kommer på ul og finner et dødt foster. Nå er jeg rimelig forberedt.

Krysser fingrene for deg i dag, det vil som regel gå bra :)

Skrevet

Off, Tigerlise.. *storkjempeklem* Håper dere kommer fort i gjenge igjen og at jeg ser deg tilbake på 1 tri om ikke lenge <3 Trist at noen skal måtte slite sånn...

Har nå sett et hjerte banke, en sprellende fot, et ansikt som lignet litt på noe sett i en sci-fi film.... Og nå kan jeg ta det litt mere med ro. Den lille har det bra, og mor har nå inntatt sinnsroen sin igjen :)

Skrevet

Er ny på forumet her, men synes det er flott å lese andre sine erfaringer. Er 9+2 og har vært på tidlig ultralyd i uke 7 og skal tilbake i morgen. Som andre har skrevet før så jeg noe som lignet på en liten peanøtt på 9mm og hørte hjertet slå. Utrolig spennende. Har ikke fått noe mage ennå, annet en fleskepølsa som har vært der hele tia... hehe

Er spent på UL i morra, da jeg har ligget rett ut og spydd i 2 uker nå. Merkelig at den lille astronauten kan få en til å føle seg så elendig. Men det gir deg vel sånn plutselig.

Synes det var trist å lese om det du skriver Tigerlise. Men samtidig er det utrolig flott at du deler dette.

Skrevet

Håper ikke jeg skremmer noen med dette... Husk, jeg er mer disponert for å miste enn folk flest, for de aller fleste går det bra :)

Det var tomt inni magen min, ja, som ventet. Jeg blir nok ikke å se på 1. tri mere, vi velger å sette sluttstrek nå. 8 år med prøving er nok, nå skal vi kose oss med han vi har og alt det andre fine i livene våre :)

Drømme-stress, så utrolig godt å lese at alt er bra med den lille! Da er vel sjansen veldig, veldig stor for at det skal gå veien :D Hurra!!!! Håper formen også kommer seg snart, så du kan nyte graviditeten og det fantastiske som skjer i kroppen din <3

Skrevet

utrolig lei for det :( kos deg masse videre med den du har :) jeg skal se etter deg alike vel jeg Tigerlise <3 enn veit aldri hva fremtiden vil bring :)

å så koselig drømme-stress,nå senket nok skuldrene seg vel :) nå skal det bare nytes :)

Skrevet

Huff, Tigerlise.. Det var veldig trist at det ikke skulle gå veien for dere nå heller. Forstår veldig godt avgjørelsen deres. Men som <3drømmer<3 sier, kommer nok til å kikke etter deg innimellom, likevel. Man vet aldri om noe uventet skjer. Kose deg masse med lillegullet dere allerede har! Et lite mirakel, rett og slett!

Takk for følge så langt, i alle fall. *kjempeklem*

Skuldrene har bittelitt større avstand til ørene nå. Men det var egentlig best å bare få noe å se for seg når en tenker på det. Gyn. syntes han så noe som kunne meget mulig være kjønnslepper, så...plutselig er det en liten jente jeg har i magen. Blir spennende å se i uke 17 om det stemmer :) Termindatoen stemte på prikken også! Dumme legen hadde rett :P

Skrevet

ÅÅÅh, sÅ deilig, <3 drømmer <3 :D Vet mere hva du snakker om i morgen, hÅper jeg :P

Adelheid, man gÅr vel over i 2 tri, nÅr man er 13 uker. Jeg skal være 12+2 i følge legen i dag (12+0 i følge meg selv), sÅ hopper videre over helga :) HVIS jeg har skjønt dette rett da! Haha

mÅÅÅÅ bare korrigere deg litt: du er allerede i 2.trimester!!!! Man gÅr over i 2.tri nÅr man er i sin trettende uke, altsÅ 12 fullgÅtte+ 1dag. SÅ kom deg over pÅ neste side!!!!!! Og gratulerer sÅ mye forresten ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...