Gå til innhold

Blødning :/

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 19+6 idag. Lørdag fikk jeg plutselig en blødning med frisk blod som gav deg ganske fort. For sikkerhetsskyld var jeg inne hos JM og hun lyttet på hjertet - alt var i orden med fosteret. Jeg hadde ingen spesielle smerter da før idag. Nå har det begynt å komme en del brun utflod og jeg har nogenlunde smerter, føles litt som hold/sting i magen (kan være at jeg føler at jeg har EKSTRA vondt og av bekymring). JM sa at det ikke er så mye å gjøre så lenge jeg ikke har smerter som kommer i krampetak i mage/rygg.

Jm sa også at jeg skal ta det med ro, noe som er umulig i min arbeidshverdag og jeg har ikke samvittighet til å dra fra jobb.

Er det flere som har hatt blødninger i midten av svangerskapet og kan berolige meg litt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde blødninger i uke 15 og det viste seg å være fordi morkaka lå foran åpningen. Ikke noe farlig, jeg måtte bare ta det roligere en stund. Og søk på 'blødning' på nett og her på forumet, så vil du se at det har gått bra de fleste gangene.

Men du Må ta det med ro nå! Vil du virkelig risikere ditt ufødte barn pga jobben? Er ikke det litt feil prioritering? Hvem takker deg etterpå da liksom? "Hei, takk for at du stressa på deg den aborten for oss, fint å vite at vi er mer verdt enn ditt eget barn, ass." Sånn satt på spissen. Jeg stressa som førstegangsgravid, og endte med fortidlig fødsel og ble værende på sykehuset i en måned. Ingen takket meg for det, og jeg har slitt masse etterpå med å bearbeide det hele.

Nei, stress ned, håp på det beste, og benytt deg av helsenorge som gir deg mulighet til å bære frem barnet ditt i ro og fred! :)

Skrevet

Jeg hadde en del blødning med mitt andre svangerskap. Det var uke 16, 26 og 28 hvis jeg husker riktig. Jeg var kontrol på sykehuset og det sa at blødning kommet fra livmorhalsen og i 2 av det 3 blødninger var det etter sex. Jeg hadde ingen smerte og det sa det var helt ok til å dra på jobben.

Du må ta det med ro og hvis du har smerte du skal hjemme tror jeg!!!!!

Det gikk kjempe fint med mye siste gang, men vannet gikk uke 36 og kanskje det var pga såå mye kynerre!!! Det begynte tidlig i svangerskapet. Er du sikkert det er ikke bare kynnere du har nå?

Skrevet

Her kom blødningen helt ut av det blå, har ikke hatt sex på flere dager siden samboer har vært bortreist.

På UL lå ikke morkaka foran åpningen, og JM trodde det kom av blodkar som lett kan sprekke.

Klart jeg tenker det samme som deg første anonym bruker, vil aldri risikere midt ufødte barn for en jobb. Og jeg er helt klar over at det er helt feil prioritering av meg å sitte på jobb når jeg aller helst burde vært hjemme og tatt det fullstendig med ro!

hvordan kjennes kynnere ut da?

Skrevet

Her kom blødningen helt ut av det blå, har ikke hatt sex på flere dager siden samboer har vært bortreist.

På UL lå ikke morkaka foran åpningen, og JM trodde det kom av blodkar som lett kan sprekke.

Klart jeg tenker det samme som deg første anonym bruker, vil aldri risikere midt ufødte barn for en jobb. Og jeg er helt klar over at det er helt feil prioritering av meg å sitte på jobb når jeg aller helst burde vært hjemme og tatt det fullstendig med ro!

hvordan kjennes kynnere ut da?

samme her, har vert på UL flere ganger og de kommer frem til det samme, blodkar som sprekker...men litt kjedlig da, men jeg må ta det fullstendig med ro....
Skrevet

Kynnere er livmoren som trekker seg sammen. den føles hard... det går over etter en liten stund. skal ikke være spesielt vondt så "tidlig" i svangerskapet.

jeg ville tatt det helt med ro og bedt om UL

Skrevet

Jeg ringte inn på legevakta, og de ville ha meg på sykehuset for undersøkelse der.

Så da var det bare å ta bilen fatt og kjøre de 14 milene det er til sykehuset, der ble jeg møtt av en veldig hyggelig gynekolog som undersøkte meg og tok UL.

Han fant ut at jeg hadde vaginal katarr som hadde lagd irritasjon på livmortappen, hvilket forårsakte blødning, men alt så veldig fint ut!

Så det var herlig å få et svar :)

UL viste også denne gang en perfekt liten jente som lå og sov veldig godt :)

Så han sa jeg bare skulle fortsette som normalt, og hvile ville ikke gjøre ting verken bedre eller verre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...