Gå til innhold

flere av oss?

mamma3333

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei! Er 40 - og hvis alt går bra er jeg 41 når den vesle kommer. Har to på 14 og 16 fra før, og dette blir samboerens første. Til dere som har store barn fra før - når har dere tenkt å fortelle det til dem? Jeg er i uke 8, men har foreløpig bestemt meg for å vente til etter uke 12, når vi er sånn noenlunde sikre på at det går bra (både risiko for spontanabort og svar på duotest). Er trøtt og småkvalm, har klart å unnskylde det med dårlig mage etter en tur til Egypt for noen uker siden, men spørs hvor lenge det holder.... Håper på kontakt med andre som har tenåringer fra før - og synes det er litt skummelt (og mest morsomt) å sette i gang igjen....

Lioness: Jeg har også to tenåringer fra før, 12 og snart 16 år. Samboers første her også! Fyller 39 innen sistemann kommer i månedsskiftet juli/august.

Så oss nødt til å fortelle barna det rundt uke 8 her, pga så elendig form.... Datteren min blir nemlig fort bekymret når mamma ikke er bra, så fant ut det var best å være ærlig om årsaken. Snakket rundt dette med usikkerheten rundt et sv.skap, at ting KAN gå galt osv. De er jo såpass store at de forstår dette. Heldigvis "bestod" vi duotesten! :) Er i dag 15 uker på vei.

Hvor i landet holder du til, da??

Så trist å h

Jeg er 39 år, og har akkurat mista skatten i magen min:( Jeg håper å få en ny skatt i magen snart! Sorgen er stor, og smerten over at lilleskatten var så syk at jeg måtte ta senabort er uutholdelig:( VAr kommet til uke 21. Disse tingene ble oppdaget på ordinær ultralyd, jeg valgte å ikke ta duotest. Det skal jeg gjøre neste gang.. Jeg hadde termin 11. juni :(

Så trist å lese :( Kan bare ønske deg lykke til med neste forsøk!

Annonse

Hei Moden mamma! Holder til på et tettsted på østlandet - så pass lite at jeg venter med navnet til nyheten er ute :-) hvor bor du? Fortalte det til foreldre på begge sider i går - bare glade (og rørte) ansikter å se. Får nesten litt dårlig samvittighet for barna - samtidig som jeg vil holde dette hemmelig for vennegjengen en stund til, er nok ikke så glad i å diskutere alt som kan gå galt i det vide og det brede med hvem som helst, i hvertfall ikke før det er noenlunde sikkert. Klarer ungene å holde tett om jeg forteller det nå? Ikke helt sikker :-) men vi får se an formen, da - eldstedattera har tørt bemerket at det er en stund siden jeg var på treningssenteret....

Hei Lioness :) Jeg bor i Oslo øst. Så hyggelig at besteforeldrene har fått vite det! Vi offentliggjorde graviditeten etter at duotesten var "bestått", men det var en del som visste det allerede... De helgene ungene er hos faren sin er vi stort sett sammen med venner, koser oss og går på den lokale puben :) Så da ble det ganske naturlig å fortelle det til dem i hvertfall, med tanke på at jeg er ganske ølglad ellers... ;)

Annonse

Jeg er 37 år og har 2 jenter på 13 og 15 år.Har ønsket meg 1 til siden jentene var små men har vært umuli fordi jeg var single i 7 år.men for 2.5 år siden giftet jeg med verdens beste mann.Han er bare 29 år og i sin beste alder ang å få barn.Problemet er at ham ikke vil og dette er min store sorg..

Hei jenter :)

Jeg er 41 år, bor i Vestfold, og er 12+3 idag (termin i midten av august), har totalt 4 barn fra før, mine og dine i alderen 11-15. Dette blir vår første og eneste felles barn hvis alt går bra.

Vi skal på ultralyd og duotest på onsdag på riksen, og hvis svarene blir bra (krysser alt jeg har) så forteller vi det til barn og familie om ca. 2,5 uke... Kjenner jeg er så spent at det blir ikke mye jobbing om dagen, håper jeg kan slippe ut magen og senke skuldrene snart ;-)

Hei alle sammen! Jeg er 37, blir 38 tre uker etter termin. Har to gutter på 15 og 11 fra før og samboeren min har to gutter på 10 og 16, samt ei jente på 12 fra før. Dette er vår første sammen:) Er 17 uker og 4 dager og skal på ul neste onsdag. Gleder meg! Har allerede hatt duo-test som så veldig fin ut, så da slapper jeg av:)

Heisann.

Jeg blir 41 i neste uke og er 22 uker på vei i morra. Har endelig begynt å glede meg skikkelig etter en tøff start på svangerskapet. Jeg har to gutter på 12 og 14 fra før, og samboern har tre jenter på 11, 18 og 22. Så vi tenkte vel egentlig at det var nok. Men så kom overraskelsen da :)

Guttene mine har fått vite det, men jentene har ennå ikke fått nyheten. De to største bor i en annen del av landet, så vi venter med å fortelle det, til iv treffer dem om et par uker til. Da er det vanskelig å holde det skjult lenger:)

Er mye trøtt, men ellers i god form, går på ski, klatrer og rir ennå, men må vel snart holde meg til skiene :)

Gleder meg til å bli moden mamma!

• 2 uker senere...

Hei! Er 40 - og hvis alt går bra er jeg 41 når den vesle kommer. Har to på 14 og 16 fra før, og dette blir samboerens første. Til dere som har store barn fra før - når har dere tenkt å fortelle det til dem? Jeg er i uke 8, men har foreløpig bestemt meg for å vente til etter uke 12, når vi er sånn noenlunde sikre på at det går bra (både risiko for spontanabort og svar på duotest). Er trøtt og småkvalm, har klart å unnskylde det med dårlig mage etter en tur til Egypt for noen uker siden, men spørs hvor lenge det holder.... Håper på kontakt med andre som har tenåringer fra før - og synes det er litt skummelt (og mest morsomt) å sette i gang igjen....

fortalte det etter 12 uke jeg, hadde en MA i fjorhøst så jeg ventet en stund......jeg tenkte mye på at om det gikk galt eller noe var jo ungene voksne så jeg hadde nok kommet til å fortelle dem det da også.... så det går nok på hva man føler selv, livsituasjon og hva man har vore borti før, tror en må bare føle på hva som er rett for den enkelte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...