Gå til innhold

Dere som har nattavvent

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har babyen én eller flere våkenperioder ila natten? Vi avvente småen på 9 mnd for 1 mnd siden og la henne inn på eget rom. Står opp alt ifra 1-5 ganger for å gi smokk, men hun våkner mellom 0330-0500 og er lys våken. I det siste har vi vært så trøtte at vi tar henne med i sengen vår og stryker på henne i 1-1 1,5 time før hun sovner igjen. Hele helgen har hun lagt i sin egen seng, og jeg håper det fortsetter.

Er dette bare en fase?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gutten nattavvendte seg selv ila en måneds tid fra han var 6-7 mnd. Han har etter dette hatt alt fra 0-8 oppvåkninger om natta hvor han våkner og gråter, og vi har gått inn og trøstet. Som regel er han våken 2-4 ganger per natt. Men for en ukes tid siden begynte jeg å vente 5 min før jeg gikk inn når han begynte å gråte, og omtrent halvparten av gangene eskalerte aldri gråten og han roa seg ned igjen selv og sovna uten meg eller pappaen sin. De andre gangene har gråten eskalert, og han har ikke klart å roe seg selv, og da har jeg selvfølgelig gått inn og roet/tilbudt vann/sittet med ham på fanget, så han ikke skulle gråte seg i søvn. Og nå er oppvåkningene kraftig redusert (men har som sagt bare holdt på en uke med å vente 5 min før vi går inn, så vet jo ikke om det har gitt en bedring på sikt). Han bruker forøvrig ikke smokk, men har flere kosekluter i senga som han elsker.

Skrevet

Han er nå 9,5 mnd gammel, dvs det er 2,5 mnd siden han sist fikk mat på natta.

Skrevet

Vi sliter også med mye oppvåkninger. Vi nattavvente rundt jul og det gikk veldig greit. Men han hadde hyppige oppvåkninger lenge. Han roer seg oftest med smokken. Etter en mnd tid med lenger og lenger mellom oppvåkningene sov han natten gjennom 2 netter på rad før han ble sørpeforkjøla og vi er tilbake til status rett etter jul... Sukk

Vet jo at an kan.. skal vente ut denne uka og se om det bedrer seg, han har blitt helt frisk nå. om ikke skal jeg nok prøve å vente 5 min og se om han roer seg selv. må vel se å lære han å finne smokken selv og snart

Skrevet

Det er noen ganger hun faktisk har roet seg selv, men sambo er veldig kjapp opp av sengen når han hører noe. Vi får prøve å vente noen min og se om hun roer seg, ingenting hadde vært bedre:) Hun sovner igjen med engang hun har fått smokk, men den er ikke god nok når hun våkner og er lys våken...

Jeg tror ikke hun tenker over at hun kan finne smokken sin selv når hun er så trøtt, for hun er jo vandt til at vi gir henne den. Hun klarer fint å plassere smokken i munnen når hun ligger våken i sengen, så jeg hååååper hun kanskje snart skjønner det på natten óg:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...