Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet det er tatt opp før, men er interessert i å høre hva dere gjør/sier. Store deler av de søvnløse nettene går med til å finne gode unnskyldninger til kollegaer på hvorfor jeg er borte (sjefen min vet det). Det ender med at jeg har tenkt til å være borte alle dgr mellom uttak og innsett (hvis det er blir noe da...) Rart å være borte annenhver dag liksom... Og jeg har IKKE tenkt å si hva jeg egentlig holder på med :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei:) Jeg er sykemeldt i mellom innsetting og test (pga ekstremt arbeidspress på jobb) så jeg har sagt til sjefen min (som vet grunnen) at hun må bare si hvis noen spør at jeg holder på med behandling på sykehuset. Den blir de nødt til å kjøpe! :)

Skrevet

Sjefen min vet også grunnen, de andre vet ingenting. Var "heldig" ved de første forsøkene og hadde skulderplager, så da brukte jeg den unnskyldningen. De siste gangene har jeg ikke hatt noen slagplan for eventuelle spørsmål, og det går helt fint, for det er ikke mange som spør. De spør heller om det er bra med meg når jeg er tilbake på jobb :)

Skrevet

Jeg informerte alle på jobben min unntatt sjefen når jeg begynte med hormonbehandlingen. Sjefen min er ikke akkurat støttende da han daglig minner meg på hvor mye han hater svangerskapspermisjoner. Men han la ihop 1+1 da han fikk sykemeldingen min som var stemplet med "fertilitetsklinikken". Så nå veit alle på jobben min (ikke så stor arbeidsplass med 8 ansatte).

Skrevet

Jeg informerte alle på jobben min unntatt sjefen når jeg begynte med hormonbehandlingen. Sjefen min er ikke akkurat støttende da han daglig minner meg på hvor mye han hater svangerskapspermisjoner. Men han la ihop 1+1 da han fikk sykemeldingen min som var stemplet med "fertilitetsklinikken". Så nå veit alle på jobben min (ikke så stor arbeidsplass med 8 ansatte).

Silja81: han sjefen din burde kurses i vanlig folkeskikk og personalpolitikk. Det er jo bortimot diskriminering og uttale at han hater svangerskapspermisjoner. Huff, kjenner jeg blir litt sint. Han tenker tydeligvis ikke over at hvis ikke kvinner har født barn (og hatt sv.perm.)hadde verden stoppet opp.

Det virker som om at det finnes en del av denne typer sjefer der ute. Dagens sukk.

Uansett: lykke til!:-)

Skrevet

Silja81: han sjefen din burde kurses i vanlig folkeskikk og personalpolitikk. Det er jo bortimot diskriminering og uttale at han hater svangerskapspermisjoner. Huff, kjenner jeg blir litt sint. Han tenker tydeligvis ikke over at hvis ikke kvinner har født barn (og hatt sv.perm.)hadde verden stoppet opp.

Det virker som om at det finnes en del av denne typer sjefer der ute. Dagens sukk.

Uansett: lykke til!:-)

Ja, kanskje jeg skal sende ham på et slikt kurs ;). Dessverre ser han verden gjennom dollartegn-briller. Men jeg informerte han klart og tydelig når vi skrev kontrakt at vi hadde planer om å stifte familie (siden jeg kjente til hvordan han var fra før). Tenkte at hvis han ikke godtar dette så ville han ikke ansatt meg. Nå tok det riktignok veldig mye lenger tid enn planlagt å bli gravid ;). Men bryr meg ikke om dette. Nyyyter graviditeten til fulle :)

Skrevet

Det er bra du får til å ikke bry deg! :)

Skrevet

Jeg har sagt at jeg skal operere bort en "tvilling" ved halebeinet. Jeg har tidligere operert mot dette 3 ganger, men er frisk nå da. Hater å lyge til kollegene mine, men jeg er ny i jobben, så føler det er litt tidlig enda å si det som det er. Men hvis jeg mislykkes dette forsøket så må jeg kanskje finne på noe nytt. Jeg får sykemelding fra fastlegen min for de dagene sykehuset vil sykemelde meg, slik at jeg ikke får et forklaringsproblem med haugesund kontra

stavanger :)

Skrevet

Jeg er åpen om det på jobbe, uten at de vet konkret hva som skjer til enhver tid. Men når jeg er borde vet de at det er i den forbindelse.

Skrevet

Jeg har også sagt på jobb hva vi holder på med. Syntes det var mye enklere enn og alltid finne unskyldninger når jeg blir borte.

Skrevet

Forrige gang vi holdt på med dette var jeg plutselig borte i 8 uker - lå på sykehus 2,5 uker med overstimulering pluss veldig redusert før og etter. Kollegaene mine viste ingenting (forrige jobben) så noen av de var ganske sure og bekymret da jeg kom tilbake. Sjefen min hadde bare sagt at jeg var syk, men ikke det var alvorlig/dødelig. Angrer på at de ikke fikk vite sannheten etter noen uker. Men nå er det naturlig syklus og regner ikke medoverstimulering skal bli et problem hvertfall!

Selv om jeg har vært gjennom det før føler jeg det er så personlig at jeg ikke vil alle skal vite når jeg ligger i gyn. stolen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...