Gå til innhold

Varm baby med kalde hender og føtter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min baby er varm av seg. Kan ikke ha mer enn ett lag på seg, og ull er for varmt selv nå på vinteren. Han blir fort utilpass og klam og varm hvis det blir for mye klær eller det er for varmt inne. MEN, han er alltid (nesten) kald på hender og føtter.

Derfor sier alltid svigermor at han har for lite klær på seg, at han fryser og ikke har det noe godt. Nå føler jeg at jeg selv kjenner min sønn best, men samtidig HAR han veldig kaldde hender/føtter. Er det ubehagelig for ham? Har jeg på ham mer klær blir han fort klam og det er ikke noe godt for ham...

Er det ok at føtter/hender er kalde sålenge han kjennes varm ut på nakken/ryggen/magen? Eller bør han være varm all over?

Skrevet

Her er jeg i samme situasjon med minsten vår, og jeg prøver å tenke hvor ubehagelig jeg synes det er med kalde hender og føtter! Og fra det synes jeg svaret gir seg selv :-)

Skrevet

Her er jeg i samme situasjon med minsten vår, og jeg prøver å tenke hvor ubehagelig jeg synes det er med kalde hender og føtter! Og fra det synes jeg svaret gir seg selv :-)

Så det er da bedre å være for varm? Da gråter han jo... Hvordan få varmet hender/føtter uten at han blir for varm ellers? Han bruker tykke ullsokker...

Hvordan får du til å få hele babyen varm, men ikke for varm?

Jeg har også kalde hender og føtter btw, men det gjør meg ikkenoe...

Skrevet

Setter ikke helt pris på at Håvard har kalde hender jeg og, men han sutter på de og veiver noe så innmari at det er vanskelig å unngå. Kalde føtter har han og ganske ofte. Men.

Stikk hånda i halsgropa til ungen din. Hvis han er kald der, ta på mer klær. Er han klam, ta av et lag. Er han "sånn passe varm", så gjør det ikke noe om hendene er kalde.

Husk at unger regulerer varme helt annerledes enn oss, føtter og hender kan ikke brukes som en indikator.

Hvis du fremdeles synes det er ekkelt at hendene er kalde kan du kose de varme.. holde han inntil deg og leke noen leker hvor du holder hendene hans i dine. Da vil de i allefall bli lunkne ganske fort!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...