vårbaby:-) Skrevet 29. januar 2012 #1 Skrevet 29. januar 2012 Regner med at det først og fremst blir å ta dere av og kose dere sammen med den lille:-) Jeg ser imidlertid for meg at det blir en del turgåing, kafèbesøk og forhåpentligvis babysvømming (dersom det er ledige plasser). Er det noen av dere som har andre gode tips til hva man kan finne på i permisjonstiden?
RockMama Skrevet 29. januar 2012 #2 Skrevet 29. januar 2012 Skal kose meg veldig mye med babyen, gå lange turer langs grusveiene her jeg bor, ta oppkjøringen på bil i løpet av sommeren, og starte opp en etterlengtet Epla-butikk hvor jeg kan selge mine småsaker Ellers har jeg en venninne som også er i permisjon, som bare VENTER på meg, hehe, blir kos.
Fru.Vestavind Skrevet 29. januar 2012 #3 Skrevet 29. januar 2012 Er gjerne ikkje så mykje tips, men dette kjem eg til å gjere, utan om å ta meg av familien: vere avløysar heime på garden til foreldra mine, gå turar, trene (når den tid kjem), ordne meir i huset (nyleg flytta inn i huset bestemor mi hadde, så mykje må ryddast og fiksast), lese, hagearbeid (gledar meg til vår!<3) og ellers nyte livet generelt;)
Gjest Kira 1 + 1 underveis ♥ Skrevet 29. januar 2012 #4 Skrevet 29. januar 2012 Overleve... hehe! Må innrømme at jeg slet litt de første mnd forrige gang, da den lille hadde kolikk i nesten seks mnd og gråt HELE tiden. Så da gikk mannen og jeg hver vår vakt døgnet igjennom, og trodde jeg skulle gå rett på betongveggen:) Denne gangen har jeg et litt mer realistisk syn tror jeg, og må være ærlig med meg selv å si at jeg ikke er noen "baby-person". Synes det første året er tøft, og har funnet ut at jeg har mer glede av barna når de er gamle nok til å blant annet kommunisere. Har en 2-åring nå, og det er en fantastisk alder. Men bortsett fra det så er jo dette en super årstid å få barn på. Fikk i september forrige gang, og det ble bare mørkere og kaldere ute. Var nesten slik at vi måtte holde oss inne i flere uker i strekk, pga gradestokken som krøp ned mot minus 20. Så nå har vi jo våren og sommeren å se frem til:)
Nummer tre <3 Skrevet 29. januar 2012 #5 Skrevet 29. januar 2012 Har planer om å bare NYYTE Det året jeg gikk hjemme sist var det beste men også det raskeste året i livet mitt. Gjør man for mye så flyr dagene altfor fort!! Blir sikkert endel trilleturer og litt barselgruppe treff, men ellers har jeg planer om å sitte i sofaen å amme hehe..
Fjelljenten Skrevet 29. januar 2012 #6 Skrevet 29. januar 2012 Bildesortering og få bilder i album, skrive babybok... Håper jeg får det til, for forrige gang hadde jeg ikke NOE overskudd utenom til amming, vasking, bleieskift, bæring, trilling, vugging og soving :-p
litekreativtbrukernavn Skrevet 29. januar 2012 #7 Skrevet 29. januar 2012 (endret) Planlegger å ta meg av babyen, på h*ns primisser og forberede h*n mest mulig til tid i bhg osv... Det er det jeg får betalt for i 9mnd, så det er "jobben min" da.... Så får vi se om det blir tid til ting jeg liker utenom babyen når pappaen har fri. Endret 29. januar 2012 av litekreativtbrukernavn
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2012 #8 Skrevet 29. januar 2012 Ta hver dag som den kommer,det er mitt tips.
Underveis --> Skrevet 30. januar 2012 #9 Skrevet 30. januar 2012 Gå turer! Som jeg gleder meg til å komme meg UT! Var ute en liten tur i går og ignorerte mitt noe skrale bekken. å grave snøhule og dra Poden på akebrett straffer seg, kan jeg fortelle! Au au au! Trøtt som en sokk nå ja! Men det var så utrolig deilig å være ute i det flotte vinterværet at jeg er glad jeg får med meg mars i ugravid tilstand. ... og så skal jeg forhåpentligvis fortsette på et par håndarbeidsprosjekter. Starte et fotoalbum, type scrap, for babyen. Gjøre ferdig storebror sitt album og kanskje endelig få fremkalt flere bilder å henge på veggen. Og så skal jeg starte forsiktig med å rehabilitere meg selv. Jeg har lyst på ett barn til, og det bør komme relativt fort sien jeg drar på åra. Kroppen min bør absolutt ikke bli gravid i nåværende tilstand, så her må jeg legge inn et stykke arbeid. Har rett på fysio, så må benytte meg av det, samt et treningsopplegg. ... og så skal jeg ta meg et glass vin ;-)
Rose -3. troll i 2012 Skrevet 30. januar 2012 #10 Skrevet 30. januar 2012 Minst mulig. De andre to permisjonene mine har gått med til lange turer og shopping. Det blir nok litt av det denne gang også, men følte at den lille tilbrang for mye tid i vogna.. Denne gang skal vi bare kose oss, og gå kortere turer... Håper å få trene litt når den lille sover, og ellers komme ajour med bildene... (dream on...)
Ezmeralda Skrevet 30. januar 2012 #11 Skrevet 30. januar 2012 I min forrige permisjon hadde jeg fullt opplegg. Mange venner som også hadde permisjon, mye cafebesøk, en sønn som som bare sov mens jeg gikk på tur, så jeg var ute og trasket tre timer daglig. Denne gangen har jeg bestemt meg for å være mer hjemme og nyyyte babyen. Må jo uansett hente storebror i barnehagen ved tretiden hver dag og da skal jo han ha sin del av oppmerksomheten, så det er jo de timene på formiddagen som er forbeholdt babyen. Men det er klart det blir endel lunsjing, trening og litt babysvømming denne gangen også... Blir nok litt annerledes med nr to. :-)
mer enn bare mor Skrevet 30. januar 2012 #12 Skrevet 30. januar 2012 Denne gangen skal jeg nyte tiden mye mer (nøt den med førstemann også, men var mye mer usikker og følgte slavisk alle rutiner..) Denne gangen håper jeg på å ikke være sååå striks med rutinene, men heller velge ut de rutinene som jeg føler er viktigst. ønsker å være mer ute - tror det blir lettere denne gangen med en april baby... for da er jo alle de lyse månedene foran. Med førstemann hadde vi lange og iskalde vintermåneder, så var mye inne. Er ikke noe særlig kafé-menneske (eller med venninner er jeg det, men ikke med baby..), men hadde vært kjekt å bli kjent med noen jeg kunne gått tur med enten i fanaområdet eller på feks fløyen, etc.. (Såå- er det noen som bor i bergen?? ) Har jo også en som blir 3 til sommeren, så det blir jo kortere dager denne gangen siden jeg må levere og hente i bhg.. Da jeg hadde permisjon med førstemann var mannen pendler så han var vekke fra 06-18 hver dag.. Så setter pris på at han har jobb i nærheten denne gangen Ellers så har jeg store planer om å fullføre litt utdanning - etter å ha jobbet de siste årene så er tiden kommet for å sikte høyere, så da må jeg fullføre utdannelsen og aller helst søke nye jobber når denne skal i bhg. Men regner ikke med å få gjort allverdens på dagtid men en liten baby i hus, så det blir vel gjort mest skole på kveldene og evt helger når mannen er hjemme. og så er det stor sannsynlighet for at det blir noen mnd med ulønnet permisjon etter foreldrepermisjonen slik at jeg får tatt en skikkelig skoleinnsats på slutten. Ellers så hadde det ikke vært dumt å fått opp kondisen litt, så håper å få tatt noen turer på trening, etc. Høres ut som en haug med planer, og alt avhenger jo selvagt på hvordan den nye babyen er, men jeg føler i alle fall at jeg har blitt mer strukturert etter jeg fikk barn, så jeg satser høyt, så får jeg heller gjøre justeringer underveis om nødvendig med andre ord så blir ikke permisjonen å ligge på latsiden..
☆☆☆ Skrevet 30. januar 2012 #13 Skrevet 30. januar 2012 Jeg er helt ny på dette med baby, og innser at jeg egentlig ikke kan forestille meg hvordan dette kommer til å bli. Derfor har jeg bestemt meg for å legge minst mulig planer, slik at jeg ikke skaper meg forventninger om hvordan denne tiden kommer til å bli. Jeg håper babyen setter pris på trilleturer, for jeg kommer nok til å ha lagt på meg litt mer enn nødvendig før hun kommer. Dette ønsker jeg å ta av i løpet av de første månedene, men jeg innser at det kan ta lenger tid å gå ned i vekt nå enn det har vært tidligere. Videre håper jeg at jeg kommer i en barselgruppe med folk jeg trives sammen med og har mye til felles med, slik at jeg kan tilbringe noen formiddager med noen i samme situasjon. Utover det skal jeg rett og slett lære meg amming, babystell og bli kjent med babyen min...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå