Anonym bruker Skrevet 29. januar 2012 #1 Skrevet 29. januar 2012 Jeg har to uker til termin. Begynte på jerntilskudd for et par uker siden, pga lavt jernnivå. Drikker duphalac (eller hva det heter) i tillegg for å ikke bli forstoppet.. og drikker masse vann... Men, nå er jeg fullstendig forstoppet likevel. Har mageknip og bæsjetrang hele tiden, men greier maks å få ut en bitteliten elgbæsj av gangen... Føler meg så stinn og ukomfortabel.. Når jeg sitter på do og trykker bare blør det fra rumpa, og jeg får kynnere... synes synd på meg selv nå:-/ Jeg var på apoteket og spurte etter klyster, men damen der sa at det ikke er anbefalt... :-(... Er det noen som vet om det er farlig for baby at jeg har så vondt i magen, presser så fælt at jeg får kynnere osv på do? Jeg husker før forrige fødsel hadde jeg en omgang med magesjau natten før riene begynte... og jeg husker også at det gjorde utrolig vondt å føde med hemoroider... og den gangen var de INGENTING i forhold til hvordan de er nå... :-( Huff, er det noen som har råd til meg, eller som kan si at det i alle fall ikke er noe farlig for babeyn og at det ikke setter i gang fødsel før tiden osv?
Drømmeprinsen<3 Skrevet 29. januar 2012 #2 Skrevet 29. januar 2012 hvorvidt det er farlig eller ei kan jeg ikke svare deg på, men har hatt samme problemet! Løsningen for meg har vert å drikke koffeinfri kaffe og drikke mer melk og spise youghurt, en kiwi om morgenen er også å anbefale... og generelt, frukt løser opp... Har i hvert fall vert til stoooor hjelp til meg! er i uke 35..
BettyBoob Skrevet 29. januar 2012 #3 Skrevet 29. januar 2012 Jeg har to uker til termin. Begynte på jerntilskudd for et par uker siden, pga lavt jernnivå. Drikker duphalac (eller hva det heter) i tillegg for å ikke bli forstoppet.. og drikker masse vann... Men, nå er jeg fullstendig forstoppet likevel. Har mageknip og bæsjetrang hele tiden, men greier maks å få ut en bitteliten elgbæsj av gangen... Føler meg så stinn og ukomfortabel.. Når jeg sitter på do og trykker bare blør det fra rumpa, og jeg får kynnere... synes synd på meg selv nå:-/ Jeg var på apoteket og spurte etter klyster, men damen der sa at det ikke er anbefalt... :-(... Er det noen som vet om det er farlig for baby at jeg har så vondt i magen, presser så fælt at jeg får kynnere osv på do? Jeg husker før forrige fødsel hadde jeg en omgang med magesjau natten før riene begynte... og jeg husker også at det gjorde utrolig vondt å føde med hemoroider... og den gangen var de INGENTING i forhold til hvordan de er nå... :-( Huff, er det noen som har råd til meg, eller som kan si at det i alle fall ikke er noe farlig for babeyn og at det ikke setter i gang fødsel før tiden osv? Jeg hadde samme problem som deg tidligere i går og i dag faktisk. Helt forferdelig. Jeg er uenig med apotekeren. Det er IKKE ufarlig å ta klyster i en krisesituasjon, og du er uansett 38 uker og fødeklar skulle noe settes i gang. Jeg kom meg til slutt på do etter å ha hatt samme opplevelse som deg, bare kommet småtteri men har kjent at det er masse som skal ut uten hell. Jeg drikker også konstant Duphalac grunnet treg mage. Kjøp et klyster dersom du fortsatt ikke har kommet deg på toalettet innen i morgen, og fortsett med Duphalac, men øk dosen. Det er ikke farlig for fosteret. Hilsen en som dessverre AKKURAT hvordan du har det nå. (er også sykepleier) Håper du får løsnet på magen din snart!
Therese ❤️ 3 ønsker å bli 4 ❤️ Skrevet 30. januar 2012 #4 Skrevet 30. januar 2012 Jeg har også slitt med treg mage, men det som hjelper meg er tørkede aprikoser. Jeg har også prøvd svisker, men det hadde ingen effekt på meg.. Så må man selfølgelig bare fortsette med å drikke MASSE vann, for det hjelper på å smøre tarmene. Jeg søkte på Microlax på nettet og fant pakningsvedlegget og der står det blant annet : "Du kan trygt bruke Microlax under graviditet og når du ammer." Her er linken så får du se over det selv http://www.felleskatalogen.no/ir/medisin/pasient/pil-microlax-mcneil-561512
Fru.Antonsen Skrevet 30. januar 2012 #5 Skrevet 30. januar 2012 Jeg har to uker til termin. Begynte på jerntilskudd for et par uker siden, pga lavt jernnivå. Drikker duphalac (eller hva det heter) i tillegg for å ikke bli forstoppet.. og drikker masse vann... Men, nå er jeg fullstendig forstoppet likevel. Har mageknip og bæsjetrang hele tiden, men greier maks å få ut en bitteliten elgbæsj av gangen... Føler meg så stinn og ukomfortabel.. Når jeg sitter på do og trykker bare blør det fra rumpa, og jeg får kynnere... synes synd på meg selv nå:-/ Jeg var på apoteket og spurte etter klyster, men damen der sa at det ikke er anbefalt... :-(... Er det noen som vet om det er farlig for baby at jeg har så vondt i magen, presser så fælt at jeg får kynnere osv på do? Jeg husker før forrige fødsel hadde jeg en omgang med magesjau natten før riene begynte... og jeg husker også at det gjorde utrolig vondt å føde med hemoroider... og den gangen var de INGENTING i forhold til hvordan de er nå... :-( Huff, er det noen som har råd til meg, eller som kan si at det i alle fall ikke er noe farlig for babeyn og at det ikke setter i gang fødsel før tiden osv? Jeg har hatt samme problem men løsningen min var å spise svisker og druer. Meieriprodukter/kornprodukter binder avføringen, frukt gjør det gjerne løsere.. Spesielt druer.
Minilille Skrevet 30. januar 2012 #6 Skrevet 30. januar 2012 Huff, føler med deg. Kjenner nesten jeg gruer meg mer til tiden etter med vonde hemeroider enn selve smerten ved fødsel. Jeg har brukt alcos anal stikkpiller og salve den siste tiden nå, og håper det hjelper litt på at de ikke skal bli så ille ( en liten avsporing på andre tips her ). For magen ble jeg anbefalt en kiwi om dagen, noe jeg synes har effekt. De er jo også full i c vitamin og bra for jernopptaket. Jeg synes å huske at banan er bra om man har omgangssyke, så jeg styrer unna akkurat den frukten. Melkeprodukter er heller ikke godt for meg, -men kanskje produkter som biola ol er bra.. Bare ikke samtidig med jerntabl da de hemmer jernopptaket.
Hera_75 Skrevet 30. januar 2012 #7 Skrevet 30. januar 2012 Jeg har masse erfaring med dette. Det er viktig å få løst opp proppen. Ta klyster, eller feks avføringspiller (jeg ville foretrukket det). Kjøp den som heter pursennid. Den er effektiv, men skaper ikke kramper, slik som andre kan gjøre (feks dulcolax - ikke bruk den). Det står 2-4 piller på bruksanvisningen, men for meg holder det å ta en en, selv om det har helt stoppet opp. Da kommer ting i gang på en helt normal måte, ingen kramper eller diare eller noe sånt tull. Når du har fått ut ting, må du forebygge. Kjøp linfrø, legg 3-4 gode spiseskjeer i vann over natten. Da blir det litt sånn slimete konsistens. Bland med feks Biola og drikk en gang om dagen. Jeg lover deg at om du følger dette, så er du kvitt problemet. Men slik som andre har påpekt, det er ikke farlig å ta noe avførende nå.. mye bedre enn å slite sånn og ha så mye vondt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå