Gå til innhold

Hvor ofte "lar" dere mannen spille TV- og dataspill?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare litt nysgjerrig; hvor ofte spiller din mann TV- og/ eller dataspill? Og hvor mange barn har dere?

Er dere enige om "spillekvelder" og må han eventuelt gjøre noe før han får "lov"?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er ikke babyen kommet ennå, men jeg regner med at han greier å regulere dette selv i framtida også. Altså at han spiller når han har alenetid.

Jeg regner med at han har tillit til at jeg greier å finne en balanse mellom familietid og alenetid uten at han trenger å blande seg, og jeg viser han samme tillit.

Vi har i hvert fall ikke noe forhold der vi ber hverandre om lov til å gjøre saker og ting, vi er voksne mennesker som greier å vurdere hva som er greit og ikke..

Skrevet

Vi har fire barn.

Mannen min har prøvd å spille wii (sport) sammen med ungene to ganger tror jeg, ellers kunne det aldri falle han inn å bruke tid på å spille ;)

Har aldri sett han spille på hverken pc, tv eller telefon.

Er egentlig få "tidstyver" i livet til mannen min annet enn jobb, jeg er heldig sånn :)

Skrevet

Jeg er en av de "hurpene" som har måtte innføre spilletid med mannen. Han spilte wow før, og det tok overhånd. Han mista interessen for spillet etter at ungen kom til, men før det måtte han faktisk styres. Ja, han er en voksen mann som skal bestemme selv, men avhengigheten tok faktisk overhånd.

Skrevet

Hahahahaha, et dette virkelig ett tema i ett hjem?

Min mann spiller online poker, og nei det er ikke begrenset av meg.

Han spiller for egne penger etter barna har lagt seg. Det har han funnet ut av helt alene. *stolt* :-P

Skrevet

Samboeren min spiller 2-3 timer hver kveld etter barna har lagt seg. Han tar seg pauser innimellom og kommer på stua (kontoret hans er ved stua, så vi ser hverandre hele tiden) og småprater med meg. Jeg synes det er helt greit, etter lange og hektiske dager synes jeg det er deilig å sitte alene og se på tv og surfe/ lese osv. Før vi fikk barn hadde jeg mer problemer med det, da ville jeg at vi skulle sitte i sofaen og spise noe godt, flette fingre og se film sammen o.l. Nå er jeg såre fornøyd med å ha fjernkontrollen for meg selv :-)

Skrevet

Her er det jeg som er datanerden. Vi har hatt noen diskusjoner fordi jeg bruker for mye tid på data. Nå har det bedret seg, men jeg sitter gjerne med den hver kveld ;) Han liker uansett å se serier på tv, så da sitter vi med hver vår ting. Veldig deilig i grunn, spør du meg.

Skrevet

Bare litt nysgjerrig; hvor ofte spiller din mann TV- og/ eller dataspill? Og hvor mange barn har dere?

Er dere enige om "spillekvelder" og må han eventuelt gjøre noe før han får "lov"?

Hver av oss styrer tiden vi har til overs som vi selv vil. Han spiller ganske mye. "Må" ikke gjøre noe først nei, men familiens behov kommer selvfølgelig foran spillingen, så han pauser på ubestemt tid når det er behov for det.

Vi har ett barn, på 8 mnd, så regner med det blir mindre tid til overs etterhvert hvis vi får flere, også vil han jo måtte gå foran med et godt eksempel og begrense seg litt når barnet begynner å forstå mer. Men det regner jeg med han skjønner av seg selv. ;)

Skrevet

Her er det jeg som er datanerden. Vi har hatt noen diskusjoner fordi jeg bruker for mye tid på data. Nå har det bedret seg, men jeg sitter gjerne med den hver kveld ;) Han liker uansett å se serier på tv, så da sitter vi med hver vår ting. Veldig deilig i grunn, spør du meg.

Glemte å skrive at vi har to barn.

Skrevet

Når ungane er i seng og freden har senka seg, så puslar eg med handarbeid, ser på TV eller reiser på veninnebesøk. Mannen puslar på med sine ting. Kor ofte dette er speling har eg ikkje oversikt over, men så lenge me delar på husarbeid og tid med barna legg eg meg ikkje opp i korleis han nyttar fritida si.

Skrevet

Han spiller hver kveld etter at de to barna er i seng, mellom en og tre timer. Da er han sliten etter jobb og vil ha fri, slapper av med spill. Det skal ganske mye innsats til for å lokke han vekk fra dataen.

Jeg synes jeg blir ganske alene når han spiller så mye, han spiller til han legger seg så det blir ikke noe tid til romantikk, samtale eller husarbeid. Føler meg ofte ensom siden han ikke vil snakke med meg, og litt overarbeid siden jeg må ta ta all klesvasken, ryddinga etc.

Skrevet

Hæ?

Skjønner ikke problemstillingen!

Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Å bruke tid på data- eller tv-spill kunne overhodet ikke falt mannen min inn.

Det kunne heller ikke falt meg inn å regulere hva han skal bruke tid på. Han er en voksen mann so faktisk greier å ta ansvar både for seg selv, sin tid og husarbeid uten å få oppsatt timeplan.

Skrevet

Mannen min spiller ikke tv-spill, så tvn er min. Hehe

Han spiller mye spill. Før vi fikk unger var det hele tiden, men etter at ungene bel født har han vært veldig flink til å begrense det til etter leggetid ev. noe på dagen om vi har en veldig rolig helg.

Han er en periodespiller, nå for tiden har han mistet interessen for wow, men venter på et annet spill som han setter seg sykt mye inn i. Nå for tiden sitter han ved siden av meg i sofaen og finner ut alt mulig om dette nye spillet på laptopen.

Vi bruker altid litt tid på å rydde, orden og fikse, brette og vaske klær etc etter at ungene er i seng. så er det alene eller fellles tid etter det.

Om han bestemmer seg for å sitte oppe hele natta er det ingen unnskyldning for å ikke stå opp om morran om det ikke er avtalt.

Så her synes jeg vi har god orden på sakene, selv med masse spilling i perioder. Han må jo få spille, det er jo hobbyen hans. Jeg hadde blitt sinna og ikke kunnet levd i et forhold der jeg ikke flikk lest bøker, strikket og sett på tv/film/serier...

Skrevet

Mannen regulerer det selv. Interessen går i perioder, avhengig av om det har kommet ut noen kule spill osv. Eneste grensen jeg setter er at jeg ikke vil ha noe spilling på stua før mini er i seng. Han er bare ett år, og jeg synes ikke han trenger å sitte og nistirre på spillinga til pappa. Men heldigvis er pappaen også enig i dette, så da er det ikke noe problem. Vi har forøvrig samme regelen med tvprogrammer som ikke er barnevennlige.

Ellers er jeg interessert i data selv, og vi sitter ofte sammen på kveldstid og spiller på hver vår pc. Det er både moro og sosialt siden vi hjelper hverandre og diskuterer strategier og utfall av forskjellige situasjoner. Koser meg stort jeg :)

Skrevet

Her gjøres husarbeid ol før barnet er i seng, så det er ingenting han må gjøre før han får spille. Spilling tar han bestandig på kvelden etter at barnet er i seng.

Vi har tv på rommet og tv i stua så han går på rommet å spiller. Jeg syns det er helt greit for vi har interesse for helt forskjellige tv programmer så det er helt greit å få fjernkontrollen for seg selv ;-)

Jeg syns ikke han spiller så veldig mye, men det kan godt bli fler kvelder på rad. Han får styre det der selv! Han er et voksent menneske og trenger ikke meg til å nekta han noe.

Han slapper av med tv-spillet og jeg slapper av foran tv :-) funker fint for oss:-)

Skrevet

haha, hvor gamle menn har dere egentlig? fnis:)

Skrevet

Vi har ikke Tv-spill, men han spiller litt sjakk på data. Har aldri vært så mye at det har vært ett tema en gang.

Jeg spiller aldri.

Skrevet

Vi har ikke Tv-spill, men han spiller litt sjakk på data. Har aldri vært så mye at det har vært ett tema en gang.

Jeg spiller aldri.

Vi har to barn.

Skrevet

Her i huset er det jeg som spiller spill, og jeg spiller når jeg er alene hjemme. Da det er voldelige spill som jeg ikke mener er riktig at minsten skal se på, og det er helt unødvendig å sitte å spille når partneren er hjemme. Dessuten må det vel være mer trivelig å spille når man får spille i fred? Syns dette er det beste for hele familien:)

Skrevet

Dere som skriver at dere gjør ting fra deres interesse, og mannen spiller hele tiden etter at barna er lagt og husarbeidet gjort... finner dere virkelig aldri på noe sammen med mannen etter barnas leggetid? Ikke rart så mange forhold går dukken...

Skrevet

Det varierer veldig... fra maaaange timer i uken til kanskje 10 timer i uken.. Syns absolutt at han skal få bruke egentid på interessene sine (spill) men familien må prioriteres! Noen ganger glemer han dette og da må jeg faktisk sette restriksjoner! Dere som syns dette er morsomt aner ikke hva dere snakker om. Er jæ.... irriterende når han kommer hjem hver dag kl. 18, spiser middag, ikke hjelper til å rydde av fordi han må forte seg online fordi det er "raid" for så å sitte der til kl. 23. Ikke noe tid til husarbeid eller kjærestetid, ganske trist i grunn..

Han vil jo heller ikke ha det sånn men i perioder med mye stress på jobben etc. skir det fort ut med spillingen fordi det er sånn han kobler av. Da trenger han å hentes inn igjen, det er vi begge enige om. Jeg for min del gidder ikke ha en partner som jeg aldri ser eller gjør noe sammen med fordi egne hobbyer er viktigere enn fellesskapet..blir feil for meg å sitte hver for oss hver eneste kveld i uken!

Skrevet

Jeg for min del gidder ikke ha en partner som jeg aldri ser eller gjør noe sammen med fordi egne hobbyer er viktigere enn fellesskapet..blir feil for meg å sitte hver for oss hver eneste kveld i uken!

Tror de fleste av oss ler av problemstillingen fordi vi ikke ville valgt en mann som ikke skjønner dette helt av seg selv og regulerer tidsbruken på dataspill (eller trening, eller andre fritidsinterresser for den del) uten å måtte styres som et barn.

Skrevet

Jeg kan da ikke bestemme hva han skal gjøre....han er da en voksen mann.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...