Harfåttprinsen:) Skrevet 29. januar 2012 #1 Skrevet 29. januar 2012 Hei.. jeg lurer på hvordan dere har avvent barna å bli bært i søvn?? Og hvor gammle de var da dere sluttet og bære de?? Vi har en såkalt High need baby... han er snart 5mnd og sovner kun i hendene, lurer litt på hvordan vi kan avvenne han?
zassy☆ Skrevet 29. januar 2012 #2 Skrevet 29. januar 2012 Hei Harfåttprinsen Vi har jo bært snuppa vår veldig mye + at hun bare ville sove i fanget også, var noen slitsomme måneder, men det gikk seg til etterhvert som hun ble større rett og slett. Men dere må bare bære ham i søvn og så sover han greit for seg selv etterpå? Det er bare selve innsovningen han sliter med? Kan bare trøste med at her ble det bedre jo gamlere hun ble, men at vi også var bevisst med å hele tiden prøve å legge henne i senga først, vi bysset ikke med en gang altså, ble det bare gråt så bar/bysset vi men etterhvert godtok hun mer og mer å bli lagt/bysset mindre, vært periodevis dette, men blitt veldig mye bedre og til alle lurene nå legger vi henne bare i senga og trøster henne der hvis hun gråter og en gang i blant tar vi henne opp hvis hun gråter veldig, men trenger da bare ha henne litt i armene og roer henne før vi igjen legger henne ned.
Fru Monalisa Skrevet 29. januar 2012 #3 Skrevet 29. januar 2012 Sliter med det samme. Akkurat nå sitter jeg siden av senga og foreløpig er det bare sutring, men hører det snart går over til gråt. Håper også det bare ordner seg en dag. Snuppa er 3.5 mnd.
zassy☆ Skrevet 29. januar 2012 #4 Skrevet 29. januar 2012 Fru Monalisa husk på at hun er lita enda da, hun ønsker vel bare mer kroppskontakt og å være nær deg Her løsnet det litt rundt 4 mnd - nærmere 5, og har blitt mye bedre nå da hun snart er 6 mnd.
Harfåttprinsen:) Skrevet 29. januar 2012 Forfatter #5 Skrevet 29. januar 2012 Zazzy... han har problemer med innsovninga ja.. Håper det blir bedre
Fru Monalisa Skrevet 29. januar 2012 #6 Skrevet 29. januar 2012 Jeg hadde i og for seg syns det var helt greit om hun var fornøyd med å ligge på fanget og kose. Det er bare at hun griner om vi ikke går rundt og rundt og bærer og jeg sliter hull i alle sokker og drar på meg en vond rygg Men jeg satser på det går seg til når ho blir litt større!
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2012 #7 Skrevet 29. januar 2012 Vi bar jenta vår til hun var ca 3,5 mnd. Da hadde jeg en dag så vondt i ryggen at jeg la henne i kurven sin. Det ville hun såklart ikke ha noe av, men hun aksepterte at jeg bar henne rundt i kurven til hun sovnet, så kunne jeg sette den fra meg og hun sov videre. Etter en måneds tid med dette la jeg henne en dag i vugga, og det gikk! Vet ikke om det skyldtes den gradvise overgangen fra armer til kurv til vugge, eller om det rett og slett var at hun var moden nok til å sove for seg selv i en alder av 4 mnd. Herlig var det i hvert fall Masse lykke til!
Tauriel Skrevet 29. januar 2012 #8 Skrevet 29. januar 2012 Prøv og og legg han i sengen rett før han sovner, var slik jeg fikk bukt med problemet. Her er hun snart 7 måneder, og har sovnet av seg selv siden hun var rundt 4 måneder. Nå sover hun på eget rom
zassy☆ Skrevet 29. januar 2012 #9 Skrevet 29. januar 2012 ah nå kom jeg på at jeg også brukte litt "overgangsbyssing" ved å f.eks legge henne i vognbagen og rugge på denne, eller legge henne i vugga og rugge på den, slik lærte hun gradvis å sovne andre steder enn i armene mine, men fikk stadig vugginga hun var vant til og etterhvert var hun vant til å sovne andre steder og trengte ikke byssinga heller, har du prøvd noe sånt?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå