Anonym bruker Skrevet 29. januar 2012 #1 Skrevet 29. januar 2012 Vi har vært dårlige til å trille pga dårlig vær bla. Har heller ikke vært flink til å la henne sove ut ei vogna da hun ikke liker å ligge å sove i rolig vogn. Hvor dårlig samvittighet bør jeg ha for dette? Bestemødrene mener omtrent jeg har mishandlet henne som ikke har gitt henne mer frisk luft, og nå plages jeg av at jeg ikke har bitt tenna sammen og gått ut i regn og snø og vind. Hvor mye frisk luft trenger de?
❤lille stjerne❤ Skrevet 29. januar 2012 #2 Skrevet 29. januar 2012 Tror ikke barnet ditt har tatt noen som helst skade av at dere ikke har vært så mye ute frem til nå, så du trenger ikke ha dårlig samvittighet i det hele tatt. Ikke alle trives med å vandre ute med vogn og ikke alle babyer trives godt i vogna heller. Det som er viktig den første tiden er at man kommer seg etter fødselen, blir kjent med babyen og får i gang amming, rutiner, søvn osv. Men det er jo godt for den lille med frisk luft og avveksling, så kanskje dere kan begynne å gå mer ut nå fremover?
babylovve Skrevet 29. januar 2012 #3 Skrevet 29. januar 2012 Jeg har lagt min baby på balkongen nesten hver dag for at baby skal få frisk luft. Sa dette til helsesøster. Vet dere hva hun svarte? "Nei, det er så mange som får astma nå om dagen", mente at det ikke er frisk nok luft i Oslo? Etter dette har jeg ikke turt å legge gutten på balkongen... Så hvis man bor i Oslo, så er visst ikke det frisk nok luft?! Bare en liten tanke til deg som har dårlig samvittighet. Nå er gutten 5 måneder. Men da jeg var i barsel, så orker jeg kanskje 1 tur i uka... Er oppskrytt at vi skal trille konstant. Ikke alle klarer dette pga f.eks bekkensmerter ETTER fødsel. Tok noen måneder før jeg klarte å gå daglige turer. Nå synes jeg det er FRITID å trille! Viktig å legge alt av luer/uteklær etc etc så man vet hvor man har det. Det blir rutine. Vips så går det av seg selv. Men gud så slitsomt dette var i starten...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå