Gå til innhold

Framovervendt i babybjørn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når begynte dere med det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mini her har vært sterk i nakken siden hun kom til verden :-) Fra hun var ca 4 mnd har hun fått sitte kortere perioder (for det er jo ingen støtte til hodet denne veien - i hvert fall ikke ved mammabryst) fremovervendt og ELSKER det! Tror jeg hadde vært litt mer forsiktig hvis babyen min hadde vært mindre sterk i kropp og nakke.

Skrevet

Det har ingenting med styrke i hode og nakke å gjøre. Problemet med framovervendt i babybjørn er at all vekt kommer på hoftene til babyen! Derfor skal man være forsiktig med å bruke denne stillingen mye og babyen bør helst være nokså stor.

Jeg ville i hvert fall ventet til babyen var over 6 mnd og jeg ville ikke gjort det hver dag og kun korte perioder.

Skrevet

Hei.

En annen faktor - som er vel så viktig - er ikke hvor eller hvor mye belastning det er, men at det er så mye å følge med på når de sitter fremovervendt, så de blir veldig fort overstimulert. De blir så slitne av det, og de har ikke mulighet til å snu seg bort. Det er samme prinsipp med fremovervendt vogn - heller ikke anbefalt før de er ganske store. (usikker på alder, men ikke før de nærmer seg året kanskje!? Min er 4 mnd, men lenge før jeg gjør dette i hvert fall).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...