Anonym bruker Skrevet 29. januar 2012 #1 Skrevet 29. januar 2012 Har 8 dager igjen til termin og er veldig spent på fødselen. Har to barn fra før. De siste dagene har jeg egentlig hatt nok med meg selv og ikke behov for å være sosial. Men familie vil gjerne komme på besøk, overnatte, passe storesøsken osv. Det er er jo en kjemperesurs og bra at de vil hjelpe til-men jeg orker ikke være sosial. Vil helst bare se tv eller lese og ikke prate,sosialisere og varte opp. Bare jeg som har det slik?
Fru.Vestavind Skrevet 29. januar 2012 #2 Skrevet 29. januar 2012 Kjenner veldig til det der...endå eg har 8veker til termin. Men, heldigvis går det litt periodevis;) Forklar mann/sambuar korleis du føler det, og kanskje få han til å ta med ungane på besøk til andre, slik at du får litt ekstra "aleine tid". Det hjelper ofte godt:)
Lilleputt75 Skrevet 29. januar 2012 #3 Skrevet 29. januar 2012 jeg skjønner deg kjempegodt! Selv om folk mener godt, så er det lov å si man vil ha litt fred å ro:)
Minilille Skrevet 29. januar 2012 #4 Skrevet 29. januar 2012 Tror man -spesielt som flergangsmor -trenger akkurat dette like før, for å lade opp litt og forberede seg/hente energi til fødselen. En blir ganske tappet av de andre ungene etter bhg/skole. Jeg kan gjerne ha litt besøk, men ikke en haug rennende inn, lage i stand middager, ha overnattinger, gå på butikker/kafeer overalt.. (måtte gjennom en bursdag i forrige uke, men da var jeg så freidig at jeg ba om at det ble kurvfest slik at jeg slapp å lage til på forhånd). La familien passe ungene og forklar at du er litt sliten nå på slutten, så tar du deg et varmt bad med stearinlys og pusteøvelser!
Nutte87+ februar spire! Skrevet 29. januar 2012 #5 Skrevet 29. januar 2012 her er det 4 uker til termin og jeg har det sånn jeg også jeg har nok med mitt og jeg ordner litt her hjemme og styrer orker ikke å tenke på andre nå. føler meg litt slem, men tror dette er helt normalt man går i en modus tror jeg.
snuten Skrevet 30. januar 2012 #6 Skrevet 30. januar 2012 Jeg kjenner meg veldig godt igjen. Det er 5 dager siden jeg hadde termin og jeg liker meg helt klart best hjemme alene, evt. sammen med mann og barn. Jeg er lite utenfor huset og orker egentlig nesten ikke å snakke med folk i telefonen heller... Vet at alle bare mener det godt, men er lei av spørsmål om hvordan det går, om babyen ikke kommer snart osv...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå